2016-05-26, 13:04
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Ska man satsa på gummisula, halv gummi lr lädersulor? Om man gör om lädersulor till gummi, blir det lika bra? Tänker livslängd och även stt jag inte vill halka om jag går på typ marmor. Vet att man kan sätta på slitsula, är det lika bra?

Slitsula och gummisula skulle jag säga är samma sak, och enligt mig förstör du skorna om du gör det. En lädersula tål betydligt mer än man tror, så behåll den så länge du kan.
Citera
2016-05-26, 15:58
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Slitsula och gummisula skulle jag säga är samma sak, och enligt mig förstör du skorna om du gör det. En lädersula tål betydligt mer än man tror, så behåll den så länge du kan.

Att förstöra skorna är att ta i så att man spricker, däremot håller jag med om att man bör behålla lädersulorna så länge man kan. Man kan alltid sula om till gummisula när lädersulan är slut.
Citera
2016-05-26, 16:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Att förstöra skorna är att ta i så att man spricker, däremot håller jag med om att man bör behålla lädersulorna så länge man kan. Man kan alltid sula om till gummisula när lädersulan är slut.

Fast som retoriskt grepp funkar överdrifter rätt bra. Men det är klart att de inte förstörs, utan mest synd om de som slänger dit en sula mot bättre vetande.
Citera
2016-05-26, 16:44
Medlem
Lite inne på att köpa ett par C&J hallam i espresso suede.
Tycker själv det är mkt snyggt att använda till jeans, gråa flanellbyxor, chinos.
Men hur tycker ni det det går att kombinera med en mer formell mörkblå kostym på jobbet?
Citera
2016-05-26, 23:08
Medlem
Citat:
och Keke kan inte quote båda fattar inte hur man gör....

Men lädersula låter ju så mkt när man går, vill helst att det inte ska låta. Är det bara en vanesak och köra på tills man vänjer sig? Det är ju väldigt lätt att halka om man tex går på marmor, finns ju inget grepp på en lädersula
Senast redigerad av Jaegarn1337 2016-05-26 kl. 23:12.
Citera
2016-05-27, 07:51
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
(...)

Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Tycker själv det är mkt snyggt att använda till jeans, gråa flanellbyxor, chinos.
Men hur tycker ni det det går att kombinera med en mer formell mörkblå kostym på jobbet?

Är rätt säker på att min kollega Shogun har eller har haft ett par Hallam i just espresso suede. Färgblind som jag är låter jag honom bedöma det lämpliga, men av det man kan se av bilder på nätet känns det rätt mörka och således borde det vara ok.
Citera
2016-05-27, 07:57
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Men lädersula låter ju så mkt när man går, vill helst att det inte ska låta. Är det bara en vanesak och köra på tills man vänjer sig? Det är ju väldigt lätt att halka om man tex går på marmor, finns ju inget grepp på en lädersula

Hur går du egentligen? Sulan i sig låter ingenting om du går som man ska, det som kan låta är möjligtvis klacken, och dess bakre del brukar vara av gummi och således inget man halkar på.
Citera
2016-05-27, 08:24
Medlem
Citat:

Håller till viss del med dig. Lädersulor låter mer, så är det. Dom kan även vara väldigt hala när dom är nya. Har själv satt mig på ändan mitt på gågatan i Malmö precis utanför en knökfull uteservering... Har även trillat i trappan där hemma... Vill minnas att där var någon forummedlem som bröt handen efter att ha halkat med lädersula?!?
Med detta sagt så förespråkar jag ända att man använder lädersulan ett bra tag innan man sätter på slitsula, det är ju så mycket snyggare.
Citera
2016-05-27, 10:21
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Citat:
Är rätt säker på att min kollega Shogun har eller har haft ett par Hallam i just espresso suede. Färgblind som jag är låter jag honom bedöma det lämpliga, men av det man kan se av bilder på nätet känns det rätt mörka och således borde det vara ok.
Stämmer bra! Riktigt fina till grå flanell, men känns väl inte helt optimala till jeans på grund av 348:ans långsmalhet i.m.o. Kan visa lite bildexempel ikväll när jag är hemma.

Fina skor annars.
Citera
2016-05-28, 09:17
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Låter mer kan jag precis som ovanstående inte förstå hur du menar. Lädersulor kan vara hala inledningsvis när narven (översta delen av lädret) är kvar, men den nöts ner snabbt sedan är ytan ruggad och inte alls lika hal. Visst, är det blött marmorgolv så kan det vara glatt, men då får man gå lite försiktigt vid det tillfället.
Citera
2016-05-28, 15:26
Medlem
Pörrs avatar
Ellos-skor raderade.

/Moderator
Senast redigerad av Pörr 2016-05-29 kl. 20:36.
Citera
2016-05-29, 16:22
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Håller på att planera inköp av 2-3 skor och jag tänkte höra hur det brukar vara med sommarreor på hemsidor och butiker som säljer kvalitetsskor. Skulle det kunna vara värt att vänta en månad, eller är det bara att köra på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in