Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Ja , pappans föredömliga insats kan inte nog lovordas .
Han såg till att det hände massor på direkten som gjorde
det helt omöjligt för mördaren Nerijus att hinna städa upp efter sig .
Till slut så blev det för mycket för mördaren Nerijus och nerverna svek .
Vilket utmynnade i det fatala maskletandet på Martorp .
Jag måste säga att jag tycker synd om råttorna i fängelset i Litauen .
Stackare att behöva bo ihop med Nerijus , finns det regnrockar för råttor ?
Vad jag saknar däremot är att hans ljugande kärring borde få sitta i buren också .
Att ljuga med handen på bibeln är i Litauen ett svårt brott vilket borde
resultera i att hon också fick en släng av sleven .
Makalöst vidrigt fruntimmer som går i god för mördaren Nerijus trots
att hon fått se en bild på vad faanskapet hade gjort mot Lisa .
Förresten såg jag anledningen till att pappan lämnade rättsalen efter lunch. Detta har man också lyckats göra affär av i tråden. Jag tror det var med orden om att han blev utföst eller inte fick närvara för sitt utbrott eller hur det nu var.
Rönnbäck pläderade på fm och efter lunch var det dags för åklagaren.
Citat:
Det var under Inger Rönnbäcks slutanförande på måndagsförmiddagen som pappan inte kunde kontrollera sina känslor längre.
I sitt försvar av Nerijus Bilevicius drev hon ett resonemang om att pappan, under sökandet efter Lisa Holm, försökt att påverka Missing peoples letande.
- Sluta ljug, sa pappan då högt i rättsalen och böjde sig framåt, märkbart uppriven.
Sen säger Rönnbäck att hon har förståelse för detta:
"- Det är klart att det kan bli reaktioner, jag förstår honom, säger hon efter att hovrättsförhandlingen avslutats."
Men lika fan fortsatte hon att smaklöst masa på om NBs hopkok i häktet dvs att pappan glott på honom. Så jävla förstående var hon således inte utan
fortsatte med lögnerna och angreppen.
Edit. Hittade inlägget så då kan det korrigeras direkt:
Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Det där kan man tolka att pappan har svårt att kontrollera sig sjäv och därför har den stark behov att konrtollera andra, och kontrollera även förundersökingens framfart och riktning. Av detta fick vi en klar bild redan i första veckan.
Efter dessa ord kom inte pappan tillabaka till rättsalen. För regler är sådana att om någon yttrar sig i rättsalen utan tillstånd åker han/hon ut. Efter dessa ord råkade vara lunchdags så efter lunchen var inte han kvar i rättsalen. Bara frun och dottern var kvar. I rättsal får man dock gråta om man inte låter så att det stör förhandlingarna.
..Som var svar på pappans ord "Sluta ljug" som kommenterades:
Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Han hade gapat i en svensk rätt på ett sätt som kriminella gör.
Du borde nämna ett det var efter att FA hade ifrågasatt kombinationen Martorp och militärer. Det var tydligen känsligt.
Här är den korrekta anledningen till att pappan valde att gå ut:
Citat:
Under vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholms slutplädering, som bland annat innehöll en beskrivning av hur Lisa Holm dog, lämnade pappan rättssalen.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/pappans-utbrott-p%C3%A5-advokaten-1.18085