2016-05-27, 21:52
Medlem
Såklart. SD har varit högerns knähundar sen dag 1.
Citera
2016-05-27, 21:58
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Om Sverige gick med i NATO? Finns det nått förhandlingsbord som vi får plats vi? Vilka beslut får Sverige vara med och fatta och om det gör det. Får vi någon makt eller gör USA dom vill?

Du måste väl ändå skämta nu !
Säg nåt land som står emot viljan från den enda kvarvarande supermakten på jorden.
De har 35% o Ryssland 3% av den totala militära budgeten i världen.

Är dessutom ganska ironiskt när Hultarn står i Riksdagen o pekar på att
"inget sker utan Svensk inbjudan", vem fan tror han att han pratar till, barn !
Citera
2016-05-27, 22:00
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
NATO är en konsensusorganisation dvs beslut måste fattas i enighet. Man kan även tänka sig att Sverige som NATO-medlem tillsammans med Norge och Danmark skulle ha ett stort inflytande över de strategiska frågor som rör vårt dvs de Nordiska staternas närområde.

I NATO bestämmer.......USA, inte konstigare än så.
Citera
2016-05-27, 22:08
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreath
Såklart. SD har varit högerns knähundar sen dag 1.
Nja, jag skulle vilja påstå att de försöker påvisa vilken svag regering vi har. De försökte få till nyval, men DÖ var givetvis tvunget för att stoppa vågmästarna
Du kan ju läsa det här. SD röstar oftare med S än alliansen. Att SD är rent höger, ären myt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20839900.ab/
Citera
2016-05-27, 22:08
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Utan insyn kan jag ju inte mer än spekulera, finns det en genuint NATO-vänlig strömning inom SD eller var det en ren eftergift gentemot alliansen i ännu ett försök att få deras acceptans? Min uppfattning är att Karlsson inte har några betänkligheter kring att inta varken den ena eller den andra ståndpunkten om det kan gynna hans personliga makt, ett närmande av alliansen och kanske rentav en framtida alibiministerpost trumfar faktisk politisk kamp och förändring.

Jag tycker samtidigt det verkar finnas rätt tydliga tecken på att NATO-motståndet blir allt svagare i SD. Utspelet om att skicka marktrupp till syrien under fransk ledning kom inte ur tomma intet. Kontrajihadismen liksom sionismen har runnit stark genom partiet sedan länge. Julia Kronlid lyftes rakt in i VU och upp som vice ordförande senaste landsdagarna. Dick Erixon (!) blev precis chefredaktör för Samtiden. De NATO-vänliga borgerliga väljarna har strömmat in i partiet.

Inte är det här sveket bara ett cyniskt maktspel, nog finns det fog för att konstatera att NATO-motståndet lär ha urvattnats rejält i SD. Borta försvinner tanken om att värna ett suveränt folk med dess självständiga intressen, in kommer tanken att vi ska identifiera oss med ett tänkt "väst" i klassisk neokonservativ anda med udden riktad mot islam och Ryssland.

Jag menar att globaliseringen för första gången i mänsklighetens historia ger oss chansen att utrota tyranniet och skapa frihet på jorden. Om det kräver bomber, så må man bomba.
- Dick Erixon, debattartikel 2006 i Rådslag ang. neokonservatismens förträfflighet. Nu chefredaktör för SDs största mediaprojekt.

Edit: Lite googlande ger vid handen att Dick Erixon fortfarande är en varm NATO-anhängare. Snyggt att ta in honom dagen efter man släppt igenom värdlandsavtalet...
Här i Livets Ords tidning Världen Idag:
http://www.varldenidag.se/opinion/dick-erixon-onsketankande-bakom-svenskt-nato-nej/cbbokD!SHjeDXiNYELqSlMnQqUfyA/
Vi får se om detta kommer med ett pris för Sd. Borgarna är i stort i den storlek de brukar vara. Den stora förloraren i svensk politik på Sd:s tillväxt har varit S.

Jag tror att Mattias Karlssons projekt att göra Sd till ett Alliansparti kommer att kosta mer än han tror.
Citera
2016-05-27, 22:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Utan insyn kan jag ju inte mer än spekulera, finns det en genuint NATO-vänlig strömning inom SD eller var det en ren eftergift gentemot alliansen i ännu ett försök att få deras acceptans? Min uppfattning är att Karlsson inte har några betänkligheter kring att inta varken den ena eller den andra ståndpunkten om det kan gynna hans personliga makt, ett närmande av alliansen och kanske rentav en framtida alibiministerpost trumfar faktisk politisk kamp och förändring.

Jag tycker samtidigt det verkar finnas rätt tydliga tecken på att NATO-motståndet blir allt svagare i SD. Utspelet om att skicka marktrupp till syrien under fransk ledning kom inte ur tomma intet. Kontrajihadismen liksom sionismen har runnit stark genom partiet sedan länge. Julia Kronlid lyftes rakt in i VU och upp som vice ordförande senaste landsdagarna. Dick Erixon (!) blev precis chefredaktör för Samtiden. De NATO-vänliga borgerliga väljarna har strömmat in i partiet.

Inte är det här sveket bara ett cyniskt maktspel, nog finns det fog för att konstatera att NATO-motståndet lär ha urvattnats rejält i SD. Borta försvinner tanken om att värna ett suveränt folk med dess självständiga intressen, in kommer tanken att vi ska identifiera oss med ett tänkt "väst" i klassisk neokonservativ anda med udden riktad mot islam och Ryssland.

Jag menar att globaliseringen för första gången i mänsklighetens historia ger oss chansen att utrota tyranniet och skapa frihet på jorden. Om det kräver bomber, så må man bomba.
- Dick Erixon, debattartikel 2006 i Rådslag ang. neokonservatismens förträfflighet. Nu chefredaktör för SDs största mediaprojekt.

Edit: Lite googlande ger vid handen att Dick Erixon fortfarande är en varm NATO-anhängare. Snyggt att ta in honom dagen efter man släppt igenom värdlandsavtalet...
Här i Livets Ords tidning Världen Idag:
http://www.varldenidag.se/opinion/dick-erixon-onsketankande-bakom-svenskt-nato-nej/cbbokD!SHjeDXiNYELqSlMnQqUfyA/

Denne Erixon hade jag inte riktigt koll på, eftersom jag inte intresserat mig för talibanerna i centerpartiets yttersta träskmarker. Och Erixon var ju för extrem till och med för centern med sina lyriska hyllningar av imperialism, våld och krig.

Och nu sitter alltså denne dåre som chefredaktör för SD:s Samtiden.
En person som skriver artiklar med titeln Ja, det är rätt att bomba fram frihet och har paranoida vanföreställnigar om att "Putin" tänker invadera Gotland.

Den där andre dåren som var chefredaktör för SD-kuriren och med i Moonsekten framstår ju som riktigt sansad jämfört med Erixon.
Citera
2016-05-27, 22:21
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Denne Erixon hade jag inte riktigt koll på, eftersom jag inte intresserat mig för talibanerna i centerpartiets yttersta träskmarker. Och Erixon var ju för extrem till och med för centern med sina lyriska hyllningar av imperialism, våld och krig.

Och nu sitter alltså denne dåre som chefredaktör för SD:s Samtiden.
En person som skriver artiklar med titeln Ja, det är rätt att bomba fram frihet och har paranoida vanföreställnigar om att "Putin" tänker invadera Gotland.

Den där andre dåren som var chefredaktör för SD-kuriren och med i Moonsekten framstår ju som riktigt sansad jämfört med Erixon.
I stort är det i sak inte stor skillnad på denne fd Stureplans C Erixon och kärringen med kulsprutan på Öresundsbron även om Erixon är utbildad i att använda svenska språket. Kärringens idéer om kulsprutan har inte gjort en fluga för när med detta, medan det Érixon stött har kostat åtskilliga liv och lidande.

Visst de har säkert svårt att få tag på någon kvalificerad till Samtiden, "medieimperiet" som Aftonbladet kallar det.
Citera
2016-05-27, 22:52
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Svårt ovidkommande men nog var väl Reinfeldt ett strå vassare än Norrlands- eller fallskärmsjägare?

Reinfeldt var, vilket hedrar honom, Lapplandsjägare vill jag minnas. Förbandet som ursprungligen grundades av den legendariske major Gösta Wetterhall som även ledde det 16:nde fria jägarkompaniet vid Märkäjärvi 1940.

Jaså? Jag trodde Reinfeldt låg vid K4, men om han låg vid I22 har du rätt och jag fel.
Citera
2016-05-27, 23:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
I stort är det i sak inte stor skillnad på denne fd Stureplans C Erixon och kärringen med kulsprutan på Öresundsbron även om Erixon är utbildad i att använda svenska språket. Kärringens idéer om kulsprutan har inte gjort en fluga för när med detta, medan det Érixon stött har kostat åtskilliga liv och lidande.

Visst de har säkert svårt att få tag på någon kvalificerad till Samtiden, "medieimperiet" som Aftonbladet kallar det.

Mattias Karlsson skulle ju kunna rekrytera Alexander Bard om han vill toppa upp sitt mediaimperium. Före detta träskcenter, precis som Erixon, men en bättre kommunikatör.
Citera
2016-05-28, 00:44
Medlem
SilentVictorys avatar
Sverigedemokraterna har röstat NEJ till värdlandsavtalet, verkar som sagt vara oerhört mycket felaktigheter kring detta.

Lyssna gärna på Bylund & Bieler senaste avsnitt för mer ingående förklaring.
https://www.youtube.com/watch?v=W7_9RmVs5DU
Främst vid minut 30:00 samt 59:00
Citera
2016-05-28, 01:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Sverigedemokraterna har röstat NEJ till värdlandsavtalet, verkar som sagt vara oerhört mycket felaktigheter kring detta.

Lyssna gärna på Bylund & Bieler senaste avsnitt för mer ingående förklaring.
https://www.youtube.com/watch?v=W7_9RmVs5DU
Främst vid minut 30:00 samt 59:00

De låtsas att de gjorde det, ja, men den voteringen saknade betydelse. I den avgörande voteringen - om att tvinga igenom en omedelbar ändring av skyddslagen vilket krävdes för en ratificiering av avtalet - röstade SD tillsammans med regeringen och borgarna för att göra det.

SD:s aktiva stöd var helt avgörande för att rädda avtalet undan den vilandeprövning som V begärt eftersom regeringen + borgarna inte hade den 5/6 majoritet som behövdes för att tvinga igenom en omedelbar ratificering av avtalet. Det var bara regeringen + SD + borgarna tillsammans som kunde göra det. Vilket de också gjorde.

Se mitt tidigare inlägg för mer om detta:

http://www.flashback.org/p57399938#p57399938
Senast redigerad av Regulus 2016-05-28 kl. 01:12.
Citera
2016-05-28, 02:28
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De låtsas att de gjorde det, ja, men den voteringen saknade betydelse. I den avgörande voteringen - om att tvinga igenom en omedelbar ändring av skyddslagen vilket krävdes för en ratificiering av avtalet - röstade SD tillsammans med regeringen och borgarna för att göra det.

SD:s aktiva stöd var helt avgörande för att rädda avtalet undan den vilandeprövning som V begärt eftersom regeringen + borgarna inte hade den 5/6 majoritet som behövdes för att tvinga igenom en omedelbar ratificering av avtalet. Det var bara regeringen + SD + borgarna tillsammans som kunde göra det. Vilket de också gjorde.

Se mitt tidigare inlägg för mer om detta:

http://www.flashback.org/p57399938#p57399938
Lyssna på avsnittet för gudskelov.
Jimmie Åkesson förklarar det ordagrant vad det handlade om vid minut 30:00.

Det hade inte automatiskt fördröjts ett år om SD röstat med V, det hade i så fall återgått till KU som sedan beslutar sig för om det finns grund för det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in