2016-05-27, 21:41
Medlem
bananajoe33s avatar
Jag har en medicin på recept som har receptinfon "Får endast hämtas ut med personal från närpsyk" tror ni jag kan hämta ut den själv på posten om jag beställer medicinen på apotea.se? Eller är etiketten med receptinfon på själva kartongen medicinen ligger i? Antar att dom inte skickar medicinen bara som den är utan antar medicinkartongen ligger i en annan kartong?

Eller får man hem medicinen i postlådan när man beställer den från apotea?
Citera
2016-05-27, 21:48
Medlem
bananajoe33s avatar
ursäkta om det blev rörigt,hoppas ni fattar vad jag menar
Citera
2016-05-27, 23:22
Medlem
Har aldrig hört om sådana restriktioner. Men det låter som att du inte får hämta ut medicinen själv, och då borde det rimligen inte gå via nätet heller, såvida de inte slarvar. Du kan ju alltid försöka och hävda att du inte visste bättre.

Läkaren som satt en sån begränsning måste väl ha informerat dig hur du ska gå tillväga?

Får man fråga vad det rör sig om för medicin och vad det är för personal du förväntas släpa med dig? Det låter orimligt.
Citera
2016-05-27, 23:43
Medlem
pearsons avatar
Det skulle kunna gå med lite flyt då jag nye tror man kan använda sig av de restriktionerna förutsagt att du nye är omyndigförklarad. Får jag fråga varför du inte får hämta ut medicinen själv och vad det är för medicin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in