2016-05-25, 21:30
Medlem
Jag har erfarenhet av de flesta bensodiazepiner, förutom Alprazolam. Snabbare påslag än Ikto, bättre ångestdämpning än Stess, och halveringstid likt triazolam? Är jag ute och cyklar? Hur är det med muskelavslappningen? Tex för att tillfälligt mjuka upp tjack spänningar i brist på Ikto.

Vad är det med Alprazolam som gör den så speciell?
Citera
2016-05-25, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder
Jag har erfarenhet av de flesta bensodiazepiner, förutom Alprazolam. Snabbare påslag än Ikto, bättre ångestdämpning än Stess, och halveringstid likt triazolam? Är jag ute och cyklar? Hur är det med muskelavslappningen? Tex för att tillfälligt mjuka upp tjack spänningar i brist på Ikto.

Finns inget riktigt svar till dig om hur du kommer att tycka, men det finns ju riktlinjer och vad många upplever Alprazolam.

1.Slår fort o väldigt dos potent ,effektiv mot paikångest ,mycket snabbare än ikto
2.kort halveringstid 3-4 timmar beroende på vilket lista man skall gå efter.
3 Absolut enligt mig så har denna näst intill ingen muskelavslappnande effekt
4.Stess helt klart om du vill få kroppen mjukare efter uppåt ,lång halveribgs tid vilket e bra om man går av nåt
6.Triazolam en insomnings tablett så Alprazolam sitter i längre än den högst aktiv efter nån timma sen dalar den 2 timmar halveringstid
Citera
2016-05-26, 09:31
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder

Det är ett rent helvete att sluta med Alprozalam, speciellt om du tar en hög dos (6mg/dag) regelbundet i flera år. Räkna då med svåra utsättningsproblem, om du slutar "cold turkey", kan du hamna på sjukhus, risk för krampanfall, skyhögt blodtryck etc. Men även att stå på ett utsättningsschema, att trappa ner dosen över en tid, är inte en dans på rosor.

Jag har erfarenhet av Sobril, Diazepam, Xanor Depot (Alprazolam Depot) och vanlig alprazolam, den värsta benson av dem är just alprazolam. Just på grund av de svåra utsättningsproblemen, man blir väldigt snabbt beroende av alprazolam. Den har kort halveringstid... Aha, nu ser jag "för att lösa upp tjackspänningar", då rekommenderar jag hellre Diazepam.

Äh, ärligt talat vet jag inte, när det i detta fall handlar om ett "blandmissbruk". Jag sitter själv fast i Alprazolamskiten och håller på att trappa ut skiten med hjälp av diazepam, har precis trappat ut tramadol på en vecka, första dagen utan. Så jag förmedlar bara mina egna erfarenheter, jag är ingen expert.

Tillägg: Jag har 35 års erfarenhet av bensodiazepiner, jag har varit bensofri i långa perioder under åren, jag vet, har vetat vilken skit det är. Men här sitter jag ändå, 35 år senare, ännu en gång fast i bensoträsket.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-26 kl. 10:21.
Citera
2016-05-26, 11:37
Medlem
KringExs avatar
Letade min lunch i kylskåpet (som såklart min fru hade tagit) så det fick bli en 3,5a och 2 mg Alprazolam. Inte helt fel det heller
Känna lugnet!
Citera
2016-05-26, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Det är ett rent helvete att sluta med Alprozalam, speciellt om du tar en hög dos (6mg/dag) regelbundet i flera år. Räkna då med svåra utsättningsproblem, om du slutar "cold turkey", kan du hamna på sjukhus, risk för krampanfall, skyhögt blodtryck etc. Men även att stå på ett utsättningsschema, att trappa ner dosen över en tid, är inte en dans på rosor.

Jag har erfarenhet av Sobril, Diazepam, Xanor Depot (Alprazolam Depot) och vanlig alprazolam, den värsta benson av dem är just alprazolam. Just på grund av de svåra utsättningsproblemen, man blir väldigt snabbt beroende av alprazolam. Den har kort halveringstid... Aha, nu ser jag "för att lösa upp tjackspänningar", då rekommenderar jag hellre Diazepam.

Äh, ärligt talat vet jag inte, när det i detta fall handlar om ett "blandmissbruk". Jag sitter själv fast i Alprazolamskiten och håller på att trappa ut skiten med hjälp av diazepam, har precis trappat ut tramadol på en vecka, första dagen utan. Så jag förmedlar bara mina egna erfarenheter, jag är ingen expert.

Tillägg: Jag har 35 års erfarenhet av bensodiazepiner, jag har varit bensofri i långa perioder under åren, jag vet, har vetat vilken skit det är. Men här sitter jag ändå, 35 år senare, ännu en gång fast i bensoträsket.

Har en liknande bakgrund ,bara för att säga ett par ord också vart på o av ......Diazepam känns som skit när man e inbiten på alpra men hjälper utan man riktigt känner det ,du sa nåt med tramadol med ....krampanfall e stor risk där så diazepam samt Tegretol så slipper du ep anfall ,gå inte CT av allt ,jag trodde jag fixa det 3 grand mal anfall slutade det med

BW
Citera
2016-05-26, 14:51
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Någon mer än jag som får ökad aptit av Alprazolam?

Absolut! Åh, finns inget bättre än att vara härligt flöddrad utav ett gäng xanor, tillaga en rejäl brakmiddag med entrecote och dess tillbehör. Eller jo, det som vore ännu bättre vore om det låg en halvgramspanna tjack och väntade på att maten skulle bli uppäten..
Citera
2016-05-26, 17:46
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Absolut! Åh, finns inget bättre än att vara härligt flöddrad utav ett gäng xanor, tillaga en rejäl brakmiddag med entrecote och dess tillbehör. Eller jo, det som vore ännu bättre vore om det låg en halvgramspanna tjack och väntade på att maten skulle bli uppäten..

Alla Uppåtgrejer och mat är för äckel! Däremot alla downers då blir jag hungrig
Citera
2016-05-26, 18:15
Bannlyst
Jag finner Ksalol Galenika som den bästa Aplrazolamen överlag ,svenska Xanor kommer inte 1:a för mig eller Xanax från USA Pfizer som gör båda samma tablett bara försäljnings namnet

Nån som håller med eller är det svenka Xanor som ni tycker e bäst

BW
Citera
2016-05-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterWorld
Jag finner Ksalol Galenika som den bästa Aplrazolamen överlag ,svenska Xanor kommer inte 1:a för mig eller Xanax från USA Pfizer som gör båda samma tablett bara försäljnings namnet

BW
Håller med till fullo
Citera
2016-05-26, 22:03
Bannlyst
Någon som tycker att Canox 2mg Alprazolam är bättre än tex Ksalol eller Xanor ,eller är det ett mellanting

Aldrig testat dessa hört både ris o ros ,ni som kör Canox lämna gärna om bättre än andra ,samma eller sämre ,förklaring också om orkas

tack

BW
Citera
2016-05-27, 08:04
Medlem
Doleos avatar
Citat:

BW
Jag håller med, Ksalol Galenika är den mest potenta Aplrazolamen som jag provat.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-27 kl. 08:05. Anledning: stavfel
Citera
2016-05-27, 21:56
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Har en liknande bakgrund ,bara för att säga ett par ord också vart på o av ......Diazepam känns som skit när man e inbiten på alpra men hjälper utan man riktigt känner det ,du sa nåt med tramadol med ....krampanfall e stor risk där så diazepam samt Tegretol så slipper du ep anfall ,gå inte CT av allt ,jag trodde jag fixa det 3 grand mal anfall slutade det med

BW

Krampanfall..? Är inte den risken större om man missbrukar ämnen med kort halveringstid..? Jag missbrukade Imovane så in i höjden, sen fick jag krampanfall, bruten arm, på sjukhuset fick jag krampanfall igen så axeln blev krossad. Så om man skall missbruka, eller behöver för att dämpa fysisk och psykisk smärta råder jag till något långtidsverkande. Diazepam, Iktorivil, Nitrazepam. Tror Alpra har för kort halveringstid, kanske finns en med depot som är bra?
Viktigt att "trappa" ned Alpra, den slår hårdare än stess och snabbare, men stessen är mer långvarig som en filt och mjukare enligt min mening. Folka kan ha olika uppfattningar, men högdos Imovane förstörde så jag blev handikappad. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in