2016-05-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Om du ser trådstarten finns 3 skilda med liknande berättelser om att regeringen har agerat.

och samtliga av dem lyser med den psyop-glow man kan förvänta sig av psyop-agenter nämligen:
1. Overifierbara antydningar
2. Postaren svarar inte på följfrågor
3. Postaren har färre än 100 historiska poster totalt oavsett hur länge han varit medlem.

Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Dessa vill jag bekräfta eller kunna dementera.

Vårt primära utslag får således bli: Detta kan dementeras!

Tråd Slut.
Citera
2016-05-21, 22:23
Medlem
SituationReports avatar
Ni kan vara lugna. Så länge jag inte blir inkallad så är det inte något krig på gång. Då skulle jag inte ha tid för flashback längre.
Citera
2016-05-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Ni kan vara lugna. Så länge jag inte blir inkallad så är det inte något krig på gång. Då skulle jag inte ha tid för flashback längre.

även jag skulle "aktiverats" för länge sedan om det hade varit "krigsförberedelser" på gång.

Jag är dock nyfiken på att avmaska lite av den psykologiska krigföring som uppenbarligen fortfarande pågår.
Citera
2016-05-22, 00:41
Medlem
Det är viktigt att komma ihåg att när det gäller sådana här saker så måste man tänka efter väldigt noga:

-Om Regeringen inte bekräftar att de skickat order till landets kommuner att vidta krigsföreberedelser kan det bero på flera saker:

1) Ingen sådan order har skickats, men det ligger i Sveriges intresse att ett sådant rykte finns,

2) En sådan order har skickats, men det ligger inte i Sveriges intresse att kännedom om detta dementeras.

3) Ingen sådan order har skickats, och uppgifterna om detta kommer att dementeras men endast i syfte att få främmande makt att tro att dementin är falsk, vilket den också är.

4) En sådan order har skickats i syfte att undersöka om det uppstår ett rykte. Ordern är således falsk och är i sig själv en dementi samtidigt som en sådan undersökning i sig själv innebär krigsförberedelse. Om det uppstår ett rykte avslutas denna fas.

5) Regeringen förbereder i själva verket en mobilisering av en elit i samhället som kommer att evakueras inom kort. Ryktet om krigsförberedelser är då falskt medan krigförberedelserna i sig själva är sanna, men endast i den mån de inte dementeras av "rätt" personer.

6) Precis som mina källor berättat, så står nu alla (cirka 27 000 personer) kommunala tjänstemän i Sverige under hot om livstidsstraff för högförräderi. Straffet utlöses om någon av dem bekräftar eller dementerar ryktet om en order från Regeringen om att förbereda krig. Särskilda multifunktionella munskydd har delats ut till dessa tjänstemän. Munskydden hindrar dels tjänstemännen från att tala och berätta om Regeringsordern; dessutom fungerar munskydden som förklädnad. Munskydden skyddar också mot förkylningsvirus.
Citera
2016-05-22, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Det är viktigt att komma ihåg att när det gäller sådana här saker så måste man tänka efter väldigt noga:

-Om Regeringen inte bekräftar att de skickat order till landets kommuner att vidta krigsföreberedelser kan det bero på flera saker:

1) Ingen sådan order har skickats, men det ligger i Sveriges intresse att ett sådant rykte finns,

2) En sådan order har skickats, men det ligger inte i Sveriges intresse att kännedom om detta dementeras.

3) Ingen sådan order har skickats, och uppgifterna om detta kommer att dementeras men endast i syfte att få främmande makt att tro att dementin är falsk, vilket den också är.

4) En sådan order har skickats i syfte att undersöka om det uppstår ett rykte. Ordern är således falsk och är i sig själv en dementi samtidigt som en sådan undersökning i sig själv innebär krigsförberedelse. Om det uppstår ett rykte avslutas denna fas.

5) Regeringen förbereder i själva verket en mobilisering av en elit i samhället som kommer att evakueras inom kort. Ryktet om krigsförberedelser är då falskt medan krigförberedelserna i sig själva är sanna, men endast i den mån de inte dementeras av "rätt" personer.

Satliga punkter kräver att en underliggande konspiration finns. Då ingen sådan ännu bekräftats så faller samtliga punkter platt.

Citat:
6) Precis som mina källor berättat, så står nu alla (cirka 27 000 personer) kommunala tjänstemän i Sverige under hot om livstidsstraff för högförräderi. Straffet utlöses om någon av dem bekräftar eller dementerar ryktet om en order från Regeringen om att förbereda krig.

Kan inte du ta och fråga din källa om hur man tänkt motivera alla dessa hemliga fänslanden om bara 5% av tjänstemännen glappar med käften?
vill man fängsla 1350 kommunalarbetare i ett svep så bör man först ha en plan för vad man ska säga till folket när det framkommer att samtliga försvunnit kort efter det att de bekräftat topic till en obskyr flashbacktråd.

Citat:
Särskilda multifunktionella munskydd har delats ut till dessa tjänstemän. Munskydden hindrar dels tjänstemännen från att tala och berätta om Regeringsordern; dessutom fungerar munskydden som förklädnad. Munskydden skyddar också mot förkylningsvirus.

Ah, du trollar...
Det fattade jag inte först.
Med andra ord: BRA trollning.
Citera
2016-05-22, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xorizov
Intressant analys av de senaste dagarnas händelser i Sverige, skriven av Kjetil Stormark.

https://www.aldrimer.no/analysis-sweden-is-under-attack/

Ja, troligen är vi under attack.
Det är märkligt hur naiva vi svenskar är.
Just nu är det kaos, något har orsakat detta.
Häromdagen var Telia ! Ansvarigt för att radarsystemet inte fungerade.
Detta dementeras nu av Luftfartsverket.
Polisen sade nyss att Tranemomasten rostat sönder.
Detta dementeras nu av åklagaren som säger att han leder en sabotageutredning.
Ingen kan väl tro att alla incidenter skett av slump.
Ändå väljer de naiva att tro det.
Min tro är att just nu så säger inte myndigheterna sanningen till folket.
Därför har de just nu svårt att håll ordning på vilken version det var som skulle kablas ut.
Våra myndigheter är ju inte vana vid attacker från främmande makt och mycket osäkra på hur de skall agera.
Men min fråga är, som jag ofta frågat mig de senaste åren, var är statsministern?
Citera
2016-05-22, 13:05
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Varför kör militären en 4-dags övning i skåne? Har ingen koll alls men verkar lite skumt att det tunga artilleriet tågar in för en övning. En polare som är student var på fullt allvar livrädd när tunga fordon kom in... Hade förvarnats i lokaltidningen men kan förstå honom.

Amen, hipster-fjolla, varför blir han rädd över att se det svenska stålet rulla på hans gator? Han ska väl bli rädd om han ser någon annan typ av människor (dvs inte en myndighet) komma beväpnad. Säkert samma människa som blir jättenervös när polisen står i tunnelbanorna med MP5or.
Citera
2016-05-22, 21:43
Medlem
Jag väntade på detta.
Nu skjuter vi på Världlandsavtalet.
Allt för att undvika Mer problem med ryssarna.
Vi köper oss lite tid.
Men vad gör vi om ett år?
Citera
2016-05-23, 01:18
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag väntade på detta.
Nu skjuter vi på Världlandsavtalet.
Allt för att undvika Mer problem med ryssarna.
Vi köper oss lite tid.
Men vad gör vi om ett år?
Ryssarna har inget intresse i Sverige, inse att media äger din hjärna.

Varför våra ledare och media målar upp en sådan bild vet jag inte 100%, men om ett år är jag ganska säker på att vi vet.
Citera
2016-05-23, 01:47
Medlem
Jibber!s avatar
Det kan ju vara så att randomattentaten mot master etc skett pga att försöka skapa opinion för Natofrågan rikstagen snart röstar om.
Citera
2016-05-23, 07:47
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jibber!
Det kan ju vara så att randomattentaten mot master etc skett pga att försöka skapa opinion för Natofrågan rikstagen snart röstar om.

Nej dom kommer rösta igenom det utan opinion...
Citera
2016-05-23, 08:21
Medlem
Är inte det ett gammalt beprövad trick? Populariteten hos en ledande Politiker är i botten. Man blir indragen i ett krig och helt plötsligt så samlas alla runt den impopulära ledaren och ger den sitt stöd. Hen vinner ett omval. Nu tror jag inte att Moder Svea blir indragen i ett krig men att skrämma folket ordentligt. Steffe tar då fram sin Landsfader kostym och blir omvald. Fast mig får han ingen röst från. Thatcher gjorde väl så med Falklands öarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in