Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-26, 19:56
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Genialt drag av Trump, speciellt då flera av Sanders väljare kan se sig själv att rösta på honom.
Sanders har lite att förlora på det hela och genom att ställa upp mot den mest mediebevakade kandidaten når han ut till en större skara.
Trump får det att se ut som om han inte erkänner Hillary som en stark och värdig motståndare, utan fokuserar på den som röstmässigt är svagast. Gör Bernie bra ifrån sig kanske han även plockar på sig flera röster ifrån Clittan bara genom att stå i rampljuset mot den stora stygga Trump.

Ser fram emot detta
Vi vet inte vad trump anser om eventuell debatt ännu. Fast han lät bli att neka i tv igår och har hållt tyst om det idag, så enligt mig är det försent att backa ur.
2016-05-26, 19:59
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara "en flagga" bakom podiumet...

Misstänker att presskonferensen har att "hänga ihop" med att han skall ha nått 1237 delegater, och detta är lite "ifrån höften", dvs ej planerat sen tidigare...
Troligen är det så. Vid midnatt svensk tid startar nästa rally, Donald mal på oförbrukat
https://www.youtube.com/watch?v=gJpLrrW8mZg
2016-05-26, 20:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Detta vore ju otroligt rolig TV, det är lite det som är trist med att Sanders har förlorat, nu får man inte se honom debattera med asen på andra sidan. Båda vinner på detta, Trump får mer gratis media och förminskar Hillary och Sanders får driva sin sak samt eventuellt visa demokratetablissemanget att han är fullt kapabel att hantera Trump.

Jag får intrycket när jag läser här att Trump-fans överhuvudtaget inte tittar på demokraternas debatter, ibland undrar man om de ens tittat på republikanernas, jag antar att det är bekvämare att halsa Kool aid och titta på Trump-rally efter Trump-rally där han upprepar sitt dösnack. Jag har sett och en halv sån där och halva veteranjippot, det räcker bra det.

Ett tips är att kolla på univision-debatten från miami. Bernie är en ovanligt hätsk debattör. Jag tror det kommer bli rätt ovant för Trump eftersom han tidigare mest fått svara på argument från andra republikaner om vem som är tuffast commander in chief och aborter.

Man frågar sig bara vem som skulle organisera detta? Fox? CNN och MSNBC har ju redan bestämt sig för en annan demokratisk kandidat. Sen är det väl en risk att den bakomliggande premissen att bara en av dem kan bli president kommer ställa till det lite. Sanders kommer ju vara helt ointresserad av att svara på argument mot Hillary Clinton.

Erkänner (och räcker upp handen)...

Har ej sett den demokratiska sidans debatter.., tiden skall räcka till annat även. När det är sagt så har det ju varit en "show" utan like hos republikanerna. Skulle aldrig ha följt med såpass tidigt, om det ej var för Trump.
2016-05-26, 20:02
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Trump Sanders '16?

2016-05-26, 20:06
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Vem försöker du lura egentligen? Juden i debatten är Hillary som har händerna långt ner i miljardärernas fickor, vilka tror du sponsrar henne kampanj?

Sanders är en av dem extremt sällsynta politikerna som vill göra det bästa för medborgarna och inte adeln.
Ja, han har sagt det själv och då måste det vara sant! Vi vet alla att det som politiker säger är garanterad sanning, visst, historien visar att mer eller mindre alla vänsterpolitiker som påminner om Sanders och säger samma sak har visat sig vara snikna, korrupta och förblindade av sin ideologi, men du vet vad man säger, 7373282 gången gillt!
2016-05-26, 20:07
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vi vet inte vad trump anser om eventuell debatt ännu. Fast han lät bli att neka i tv igår och har hållt tyst om det idag, så enligt mig är det försent att backa ur.
För sent, ja!
Trump och Sanders älskar denna debatt. De utomstående vinnarna mot det förlorande etablissemanget i form av Hillary. Bara identitetskön och -etniciteter som anser sig gynnade unde Obama kommer att gilla H, vilket knappast är många. Och varje gång senare som Hillarybackar ur, så kanske Clint Eastwood ställer fram en tom stol för trump att debattera mot vid varje rally i CA. Hillary gömmer sig i garderoben bland de skelett som de begravda hundarna inte lyckats gräva upp ännu.

När Hillaryvägrar debattera Hillary, så överlåter hon den saken åt Tru p och Sanders. Ännu ett big mistake av henne. Är det hon som är nybörjare av de tre? Eller bara för inkompetent och curlad för att hantera två nybörjare på hennes egen spelplan? Otroligt misslyckat för henne.
2016-05-26, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Detta vore ju otroligt rolig TV, det är lite det som är trist med att Sanders har förlorat, nu får man inte se honom debattera med asen på andra sidan. Båda vinner på detta, Trump får mer gratis media och förminskar Hillary och Sanders får driva sin sak samt eventuellt visa demokratetablissemanget att han är fullt kapabel att hantera Trump.

Jag får intrycket när jag läser här att Trump-fans överhuvudtaget inte tittar på demokraternas debatter, ibland undrar man om de ens tittat på republikanernas, jag antar att det är bekvämare att halsa Kool aid och titta på Trump-rally efter Trump-rally där han upprepar sitt dösnack. Jag har sett och en halv sån där och halva veteranjippot, det räcker bra det.

Ett tips är att kolla på univision-debatten från miami. Bernie är en ovanligt hätsk debattör. Jag tror det kommer bli rätt ovant för Trump eftersom han tidigare mest fått svara på argument från andra republikaner om vem som är tuffast commander in chief och aborter.

Man frågar sig bara vem som skulle organisera detta? Fox? CNN och MSNBC har ju redan bestämt sig för en annan demokratisk kandidat. Sen är det väl en risk att den bakomliggande premissen att bara en av dem kan bli president kommer ställa till det lite. Sanders kommer ju vara helt ointresserad av att svara på argument mot Hillary Clinton.
Men vi har facit? Trots att Sanders vinner över Trump i mätningarna (eftersom andra inte följt debatterna) väjer d-väljarna bort honom (eftersom de följt debatterna?)
2016-05-26, 20:19
Medlem
Snapcounts avatar
Och Norska NRK direktsänder : http://www.nrk.no/nyheter/trump-har-nadd-delegatgrensa-1.12969404
2016-05-26, 20:24
Medlem
Snapcounts avatar
Han svarade undvikande där..

Om att pengar kommer in, och att han inte skall bli köpt utav "special interest groups". Pengarna skall gå till partiet.., sade han.

Det var undvikande.., på en viktigt fråga.
2016-05-26, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han svarade undvikande där..

Om att pengar kommer in, och att han inte skall bli köpt utav "special interest groups". Pengarna skall gå till partiet.., sade han.

Det var undvikande.., på en viktigt fråga.
Har han sagt något om eventuell debatt med Bernie?
2016-05-26, 20:27
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Varför debattera någon som redan är slagen då kan man ju ta tillbaka Cruz, Bush samt någon hemlös från LA gator för göra det till en cirkus.

Det här är mer Sanders 15 min som håller på att ta slut och vill bli viktig igen.

Om du läser inläggen innan ditt så kan du säkert luska ut det själv. Lite hjälp på traven, att Trump debatterar Sanders hellre än hon-djävulen ställer henne i dålig dager. Vilket alltid är bra.
2016-05-26, 20:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Har han sagt något om eventuell debatt med Bernie?

- I would love to debate Bernie..

(men pengar skall "upp" till välgörande. "a lot of money" )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in