Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Du försöker blanda bort korten nu. SD hade kunnat stoppa avtalet, i varje fall tillfälligt, om partiet röstat med V. Nu valde Åkesson och hans vänner att istället släppa fram avtalet helt utan att göra motstånd. Återigen: Varför försvarar du partiets agerande? Har Jocke Larsson gett dig order om att blanda bort korten eller vad är det frågan om?
Jag förklarar bara för dig hur de olika partierna röstat. V för ett fördröjande och SD för ett Nej. Jag hade dock personligen sett att SD också stött V, jag ser detta som ett svek vilket jag tydligt förklarat flera gånger. Och jag tar inte partiorder, inte av Jocke, Mattias eller någon annan i SD.
Citat:
Värdlandsavtalet skrivs under 4:e september 2014. Det är mer än ett år innan motionen till försvarsutskottet lämnades in. Har jag förstått det rätt så var man för värdlandsavtalet under perioden 2014-09-04 fram till åtminstone 2015-10-06. Någon gång därefter har man alltså blivit negativ till värdlandsavtalet, och vill inte att det ska gå igenom?
Jag förklarade bara vad en SD-tjänsteman sa till mig. Och uppenbart är man negativa nu iom att man var det enda partiet som röstade Nej till avtalet i går.