2016-05-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surarn
Det var tydligen nånting som alla i byn visste om.

Alla i byn visste om att fru och barn blir misshandlade och INGEN i byn gör en anmälan varken till soc eller polis? Nej som med mycket annat i den här tråden så är det helt enkelt en osanning.
Citera
2016-05-24, 19:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hur vet vi att denna misshandel av henne samt barnen har ägt rum?
Jag tar för givet att om nu så är fallet så borde det finnas anmälningar på honom. Främst om barnen om hon inte e en helt jävla kass morsa

Tycker man verkligen borde finnas om nu alternativet än att bara lämna honom blir att försöka mörda honom. Visst finns sådana fall där nu kvinnan kommit extremt lätt undan utifrån att det mer var självförsvar men man ska även komma ihåg att många kvinnor också ljuger om detta för att just nu komma lättare undan om de åker fast. Där väger ju tidigare anmälningar tungt då om det är ljug blir det i sig åtalbart till skillnad då från rent skvaller.
Citera
2016-05-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohalia83
Alla i byn visste om att fru och barn blir misshandlade och INGEN i byn gör en anmälan varken till soc eller polis? Nej som med mycket annat i den här tråden så är det helt enkelt en osanning.

Skulle tro att det var anmält.
Citera
2016-05-24, 20:09
Medlem
Citat:

Eftersom det inte har hänt så är det heller inte anmält. Jag har en vän av manligt kön som har berättat om den ena snyfthistorien efter den andra som hon enligt honom ska ha dragit när de har varit ensamma. Han kollade upp alla dessa historier och ingen av dem var sanna. Han slutade umgås med henne efter det. Det verkar han ha gjort rätt i.
Citera
2016-05-24, 20:10
Medlem
Citat:
Eftersom det inte har hänt så är det heller inte anmält. Jag har en vän av manligt kön som har berättat om den ena snyfthistorien efter den andra som hon enligt honom ska ha dragit när de har varit ensamma. Han kollade upp alla dessa historier och ingen av dem var sanna. Han slutade umgås med henne efter det. Det verkar han ha gjort rätt i.
Hon? Menar du nu hon som sitter häktad för detta?
Citera
2016-05-25, 03:33
Medlem
Tragisk historia allting, det är som att man inte kan förstå det!
Att mannen skall ha misshandlat sambon och barnen kryddar bara på hela situationen ännu mer.

Jag har bara hört motivet kring henne och det är ju som det har skrivits tidigare grundat i pengaproblem.
Hon skall ha ett spelberoende, vunnit mycket pengar som bara ska ha runnit ur händerna i princip, sambon ska hon ha livförsäkrat för att sedan kunna få ut pengar genom att döda han och då genom att låta han brinna inne vilket misslyckades, så nu är det försök till att förgifta honom med någon växt (osäker på vad för sort) som polisen skall ha hittat odlad utanför deras senaste lägenhet/hus som brann ner.
Så med andra ord så vill hon ta hans liv för att få ut cash eftersom det verkar vara en del pengaproblem inblandat.

Att han är en kvinno- och barnmisshandlare ger dock inte henne nån rätt eller mer förståelse till varför hon ska önska han livet, fängelse och skadestånd känns väl mer naturligt, så min egna åsikt är att pengar har stigit henne åt huvudet totalt och gjort henne till en riktig psyko person som bör få hjälp samt avtjäna sitt straff för mordförsök!
Men han verkar ju inte vara någon ängel heller så han bör väl få sitt också, tycker bara jävligt synd om barnen som ska måste växa upp med detta, det kommer ju följa dem resten av deras liv..
Citera
2016-05-25, 10:51
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:

En snabbsökning på namnet på Lexbase ger inga träffar. Dock kan ju detta vara längesen och inte finns kvar hos lexbase eller så har det kanske inte blivit anmält? Märkligt i vilket fall, känns ju som att något bort ha hänt om det var känt på byn..
Citera
2016-05-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
En snabbsökning på namnet på Lexbase ger inga träffar. Dock kan ju detta vara längesen och inte finns kvar hos lexbase eller så har det kanske inte blivit anmält? Märkligt i vilket fall, känns ju som att något bort ha hänt om det var känt på byn..

Frågade runt lite och det dom sa är "Hon har sagt det men inte polisänmälde inte". Alltså finns det inget bevis på att det har hänt.

Varför annars skulle hon förgifta? Aldrig träffat henne men kan ju inte finnas många personer som förgiftar utan anledning.

Vad jag förstår det så är hon ute, hon flyttade den 19onde.
Citera
2016-05-25, 11:15
Medlem
Citat:
Frågade runt lite och det dom sa är "Hon har sagt det men inte polisänmälde inte". Alltså finns det inget bevis på att det har hänt.

Varför annars skulle hon förgifta? Aldrig träffat henne men kan ju inte finnas många personer som förgiftar utan anledning.

Vad jag förstår det så är hon ute, hon flyttade den 19onde.
Mao så är det med misshandeln BS!
Ingen normal jävla människa låter någon slå sina ungar!
Citera
2016-05-25, 16:05
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Mao så är det med misshandeln BS!
Ingen normal jävla människa låter någon slå sina ungar!
Klart det KAN vara BS. Men om du utesluter det så där enkelt så måste du missat mycket här i samhället. Finns massa tjejer som bor ihop med karlar som varken är snälla med dem eller med barnen (och ja finns även karlar med fruar som är elaka), men som älskar sin karl och hoppas att han ska förändras, samt som brutits ner under så lång tid att hon tappat orienteringen om vad som är normalt. Och som inte vågar göra något, samt är ekonomiskt, känslomässigt mm beroende av sin man.

Sen i just detta fall har jag absolut ingen aning om vad som pågått. Kan lika gärna vara hon som lämnat honom och att han i sin svartsjuka och desperation fifflat ihop anklagelser till henne för att sätta dit henne som "straff". nu tror jag inte det är på detta sätt men vad vet vi.
Citera
2016-05-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Klart det KAN vara BS. Men om du utesluter det så där enkelt så måste du missat mycket här i samhället. Finns massa tjejer som bor ihop med karlar som varken är snälla med dem eller med barnen (och ja finns även karlar med fruar som är elaka), men som älskar sin karl och hoppas att han ska förändras, samt som brutits ner under så lång tid att hon tappat orienteringen om vad som är normalt. Och som inte vågar göra något, samt är ekonomiskt, känslomässigt mm beroende av sin man.

Sen i just detta fall har jag absolut ingen aning om vad som pågått. Kan lika gärna vara hon som lämnat honom och att han i sin svartsjuka och desperation fifflat ihop anklagelser till henne för att sätta dit henne som "straff". nu tror jag inte det är på detta sätt men vad vet vi.
Om han gjort detta mot barnen och hon stått brevid utan att stå upp för sina barn så hoppas jag verkligen att ungarna blir placerade hos människor som ger dom en trygg uppväxt
Citera
2016-05-25, 17:39
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

I byar däruppe gör man inte polisanmälan i första taget ska du veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in