2016-05-23, 10:52
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Det där förstod inte jag riktigt, till vem ska jag skicka meddelandet? Kundservice? Eller 'nytt meddelande' under 'mina meddelanden' kanske du menar?

Tack för svar

Sorry för otydlighet. Skicka ett meddelande under Mina Sidor -> Meddelanden när du är inloggad på avanza.se.

/Arvid, Avanza
Citera
2016-05-23, 11:54
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Det stämmer, vi får kursen från Morningstar. Om inte Nav-kursen syns där så ahr vi den inte på vår sajt heller.

/Arvid, Avanza

Tack Arvid,

Jag ser dock att den finns tillgänlig på Morningstar nu men saknas på Avanza.

Edit ; nu rasade det in
Senast redigerad av svampdamp 2016-05-23 kl. 12:28.
Citera
2016-05-23, 13:02
Medlem
Hej
Förde över mina avanza zero-fonder från mitt vanliga "aktie och fond-konto" (ej ISK/KF) till mitt ISK-konto.
Nu är mitt konto där fonderna låg på tidigare "överbelånat" med hela den summan jag förde över.

Jag är medveten om skatter etc då det blev som en försäljning då jag förde över, men kommer denna överbelåning justeras?
Tack på förhand!
Citera
2016-05-23, 15:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone
Hej
Förde över mina avanza zero-fonder från mitt vanliga "aktie och fond-konto" (ej ISK/KF) till mitt ISK-konto.
Nu är mitt konto där fonderna låg på tidigare "överbelånat" med hela den summan jag förde över.

Jag är medveten om skatter etc då det blev som en försäljning då jag förde över, men kommer denna överbelåning justeras?
Tack på förhand!

Hej!

Ja, det bör korrigeras inom kort, normalt så sker det samma dag men senast till imorn! Det som sker är att vi automatiskt flyttar/köper fonder samt pengar för att betala för "affären". Återkom gärna från inloggat läge om det inte rättat till sig tills imorn!

/Dan, Avanza
Citera
2016-05-23, 17:34
Medlem
Hej!

Tänkte bara ge lite positiv feedback, känns som alla andra klagat på att ni ändrat utseende på sidan..

Jag tycker det har blivit enklare och smidigare att använda webbsidan i telefonen, visst är det lite förändringar att lära sig men jag tycker det positiva väger upp det negativa, bra jobbat! 👍
Citera
2016-05-24, 09:34
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKnut
Hej!

Tänkte bara ge lite positiv feedback, känns som alla andra klagat på att ni ändrat utseende på sidan..

Jag tycker det har blivit enklare och smidigare att använda webbsidan i telefonen, visst är det lite förändringar att lära sig men jag tycker det positiva väger upp det negativa, bra jobbat! 👍

Hej!

Vad roligt att du tycker om förändringarna på sajten, det är givetvis vår tanke att göra den bättre och mer funktionell. Vi är också väldigt tacksamma över all feedback vi har fått, den hjälper oss att bli bättre! Det kommer att fortsätta komma förbättringar framöver!

/Arvid, Avanza
Citera
2016-05-24, 19:57
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
.
En funktion som jag skulle gilla skarpt, är om det gick att koppla alarm till andra händelser än bara nivå på aktiekurs eller till nyhet. Jag skulle vilja kunna koppla alarm till vissa händelser i indikatorer, till exempel att MA 50 korsar MA200 från det ena eller andra hållet, helst både för enskilda aktier och olika index. Ännu bättre vore om det gick att koppla sådana hädelser till en order man har i marknaden, alltså att köp eller sälj genomförs när vissa parametrar i vissa indikatorer infinner sig. Till exempel skulle jag vilja kunna koppla en köporder i Avanza zero till att nivån i OMXS30-index korsar det nedre bandet i indikatorn Bolinger bands, enligt de inställningar jag valt för den indikatorn. Omöjligt att förverkliga kanske, men det hade verkligen varit nåt som sticker ut från vad andra nätmäklare erbjuder!
Citera
2016-05-25, 13:18
Medlem
Jag undrar lite hur det kommer sig att Avanza tog bort valet KAP-KL/AKAP-KL gällande pensionen?

Får pensionspengar in i SAF-LO & KAP-KL som jag gärna hade förvaltat över via Avanza..
Citera
2016-05-25, 14:31
Medlem
MonkeyThrowingDarts avatar
Hej Avanza!

Kan ni införa en slumpfunktion för att välja aktier för oss som tror slumpen är lika bra som någon aktieexpert?
Ni skulle kanske även kunna skapa ett par olika slumpportföljer i aktieinspiration? En Large Cap, en Large,Mid,Small Cap och en med aktier från smålistorna? Det skulle vara roligt och spara tid om man vill krydda sin indexfond. Det skulle säkert även ge många nya sparare en aha-upplevelse om de ser slumpfondernas resultat.
Slumpfunktion finns på Stryktipset och Travets hemsida så tycker ni borde ha det med? Tror det finns två kundgrupper på stryktips och trav och detsamma gäller aktier. Slumparna och förståsigpåarna. Vill man ha två aktier men slumpa 13 st till en portfölj kan det finnas ett val till det. Omsättningen måste vara över noll kronor i småaktier och inga A eller C aktier(om man nu inte vill välja det). Ni förstår nog konceptet.
Citera
2016-05-25, 20:37
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
En funktion som jag skulle gilla skarpt, är om det gick att koppla alarm till andra händelser än bara nivå på aktiekurs eller till nyhet. Jag skulle vilja kunna koppla alarm till vissa händelser i indikatorer, till exempel att MA 50 korsar MA200 från det ena eller andra hållet, helst både för enskilda aktier och olika index. Ännu bättre vore om det gick att koppla sådana hädelser till en order man har i marknaden, alltså att köp eller sälj genomförs när vissa parametrar i vissa indikatorer infinner sig. Till exempel skulle jag vilja kunna koppla en köporder i Avanza zero till att nivån i OMXS30-index korsar det nedre bandet i indikatorn Bolinger bands, enligt de inställningar jag valt för den indikatorn. Omöjligt att förverkliga kanske, men det hade verkligen varit nåt som sticker ut från vad andra nätmäklare erbjuder!

word!
Citera
2016-05-26, 13:31
Medlem
FakeIdentity.s avatar
Castellum genomför nu en nyemission och tidigare idag ansökte jag in teckningsrätter och sedan fick jag detta mejlet. Behöver jag göra något mer med teckningsrätterna eller blir dessa aktier sen?

"Du har blivit tilldelad teckningsrätter i Castellum AB som just nu genomför en nyemission.

För att delta i erbjudandet behöver du tacka ja (?) på Mina sidor/Erbjudanden senast 2016-06-08 23:59. Du kan inte anmäla dig i erbjudandet genom att svara på det här meddelandet."
Citera
2016-05-26, 16:31
Medlem
hejLarss avatar
Sålde mina Castellum TR för mitt Castellum innehav redan är en tillräckligt stor del av min portfölj. Trodde då "TR avdraget" på min avkastning skulle raderas men icke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in