2016-05-25, 18:33
Medlem
Kommunerna kommer under 2017 och 2018 få kraftigt ökande kostnader för socialbidrag till alla nyanlända då den statliga ersättningen upphör. Det kommer bli ett utgiftschock för kommunerna utan dess like i modern tid. Lägg till detta även socialbidrag till "EU-migranter" och vi har en fin soppa. Som andra sagt, kommuner som daltar med "EU-migranter" förtjänas att straffas. Naiva och blåögda handläggare, som vanligt.

Varför inte lägga till retroaktivt barnbidrag också. Pension kan de få också, det är väl inte mer än rätt? Kanske en egen introduktionsbostad också med all inclusive. Vad säger ni kommunhandläggare, var inte så snåla nu!
Citera
2016-05-25, 18:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Problemet då blir väl att oseriösa arbetsgivare börjar sälja "anställningar" för att kunna trycka EU-migranter genom den här kryphålet. Skönt att höra att domstolarna är rädda om svenska skattepengar.
Citera
2016-05-25, 18:39
Medlem
BlackBookss avatar
Denna tråden får mig att tänka på följande klipp.

https://youtu.be/ZtVZibak4D4

Vänstern skriker högst, men ger minst.
Citera
2016-05-25, 18:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt en dom i förvaltningsdomstolen får en migrant i Eslöv nu rätt till socialbidrag eftersom hon haft en kortare anställning och hennes barn går i en svensk skola. Domen kan få stora koinsekvenser för kommuner som erbjudit skolplats till migranternas barn. Så i princip så straffas kommuner som haft ett gott syfte med barnens skolgång med att tvingas ge snyltarna livstidsförsörjning med skattepengar. Så hur rättvist är det?

Jag vet inte, det är 7K:s lösning på problemet. Fanns en liknande situation i småstäder på 1800-talet, då fanns tiggare som svenska städer vill ha bort från gatorna, fattighus öppnades, blev sedan manslogement, där sinnesslöa, sjuka, gamla och barn fick bo. Så många som 150-200 st på boenden avsedda för färre. Känner vi igen detta från asylboendena?

Jag ser det som att staten och 7K agerar på samma sätt som på 1800-talet. Men då gick det integrera dessa fattiga som ofta var arbetslösa kronans-män: Samma kultur och att arbeten fanns senare.

Jag menar att idag bygger vi något helt annat i expressfart genom att dela ut alla bidragen: Utanförskapsområden, med separata kulturer, språk och så blir dessa utanförskapsområden stängda mot övriga samhället för jobb har vi inte, vi har automatisering och effektivisering. 7K ljuger svenskar rakt upp i ansiktet, både etniska svenskar och "nysvenskarna". Ja det fanns automatisering och effektivisering på 1800-talet. Vi lever inte på 1800-talet. Så resultatet av 1800-talspolitik idag blir katastrof.

Jag tror dock att väldigt många flera kommer hamna i systemet "svenska modellen" till vår välfärd och socialförsäkringssystem brakar samman. Jag tänker sedan att etniska svenskar kommer "emigrera" som det hette på 1800-talet och white-flighta som vi kallar flyttströmmarna idag. Vita flyttar till andra vita länder. Kanske är det så att dom som flyttar hit får överta "utmaningen" att bygga upp dagens geografiska Sverige när många etniska svenskar emigrerat/whiteflightar?

Jag tror alltså på att västvärldens historia kring flyttströmmar och orsaker upprepar sig. Folk flyttar när det går dåligt. Kvar blir dom som sedan måste bygga upp det kvarstående geografiska området med dåliga förutsättningar.
Senast redigerad av Hegamon 2016-05-25 kl. 19:32.
Citera
2016-05-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Behöver och behöver, kanske inte, men tycker det är förbannat kul. Livet är kort och skall njutas, och jag bidrar på mitt sätt till mänskligheten, genom mitt yrke som forskare..
Invandring tycker jag vi sätter nästan helt stopp för, och bygger upp vårt kära land så som det förtjänar. Just nu är Sveriges politiker attention whores utan dess like som ska visa hur duktiga och goda vi är, medans resten av världen hånskrattar åt vårt åmande. Äckligt.

Det jag och min man jobbat och slitit hårt för att uppnå ska banne mig inte solidaritetsdelas med kulturberikare och lömska zigenare. Kalla mig vad du vill, det skiter jag glatt i! Mina pengar, mitt liv och inte en jävel ska tala om för mig vad jag gör med dem.

Det roliga med vänsterpack är att de sällan är särskilt pigga på att själva bidra med stålars, de rullar hellre runt i smutsiga kläder, fjällrävenrygga, med tveksam könsidentitet och lortiga dreds på nån festival, med biljetter som finansierats av socialen.

Här väntar snart 2 månader på Maldiverna. Med dig och dina kommunist-likar i tankarna ska jag lyxkonsumera lite extra.
Lol another Neanderthal scientist?

I wonder what wonderful contributions... to society,
"whore mentality" can bring? Never mind; I don't really. Care that is.
Neanderthals haven't made any progress, worth having...ever.

Karma will rape you. Literally.
Guess what? When that happens.
Nobody cares. Maybe IF you're lucky
your cuckold husband gets to watch.
Have fun on your vacation!
Citera
2016-05-25, 19:20
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Citat:
Kommuninvest bedömer att kommunernas upplåning ökar från cirka 500 miljarder till över 1000 miljarder kronor år 2024. Institutets VD Tomas Werngren menar dock att ökningen måste ses i ljuset av att den svenska ekonomin fortsätter att växa.
– Kommunernas skulder i förhållande till BNP är låga och ökar på tio år från 13 till 17 procent, vilket är hanterbart. Dessutom ser vi att kommunernas pensionsåtaganden kommer att minska på längre sikt, vilket ökar det ekonomiska utrymmet.
http://kommuninvest.se/2015/11/pressmeddelande-kommunernas-laneskuld-pa-vag-att-fordubblas/

Så underbart!!! Där fick ni alla kraxande rasister. 500 miljarder 2015 och 500 miljarder till på 8 år är en vädersläppning i rymden med tanke på hur ekonomin dundrar framåt.

Allt är lugnt, det är bara att låna på och glädja sig åt den i evighet bullrande växande svenska ekonomin. Frågor på det?
Citera
2016-05-25, 19:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Läste att hon har tre barn varav ett går i skolan. Sedan har hon varit arbetslös i två år så varför har hon inte körts ut för länge sedan? Gissar att hon suttit med en mugg utanför någon butik under tiden.

Har hon suttit med en mugg utan att betala skatt och moms. Ja, då har hon begått skattebrott och borde kunna utvisas, eller?
Citera
2016-05-25, 19:29
Medlem
fenomenals avatar
Tror faktiskt inte detta kommer bli så stort. Jobbar med försörjningsstöd på Socialtjänsten, får väl se om det blir några effekter av domen i praktiken.
Citera
2016-05-25, 19:29
Bannlyst
Gud vad härligt!

Känns som att ni backare inte är så uppdaterade på hur mycket de har rätt till egentligen. Visst det är en fördel för myntskramlarna att ha en dom att stödja sig till när man ansöker om stöd i en annars knaper tillvaro men det finns mer!
Citera
2016-05-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Som andra sagt, kommuner som daltar med "EU-migranter" förtjänas att straffas. Naiva och blåögda handläggare, som vanligt.
Men mot arbetslösa svenskar kan de vara hur hårda och kalla som helst. Där finns det alltid något kryphål för att slippa dela ut gratis pengar.

"Du kan väl låna av en kompis?"
"Du har ju vuxit upp i Sverige, vad är din ursäkt för att inte försörja dig själv?"

Tänk när Turkiet går med i EU också. Då kommer svenska löntagare få försörja sina arbetslösa barn och tio gånger så många "flyktingbarn".
Senast redigerad av petzor 2016-05-25 kl. 19:44.
Citera
2016-05-25, 19:48
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Problemet med lättvindigt beviljade bidrag till höger och vänster är inte enbart relaterat till romer. Jag känner till lika sanslösa fall med icke-romska EU-medborgare som bedömts ha rätt till socialbidrag. Folk som haft tillfälliga ströjobb på sommaren typ kratta trädgårdar hos något skumt enmansföretag ägt av en landsman, till exempel, med arbetslös medföljande sambo och till och med barn. Eller jobblöften som inte har genererat någon lön överhuvudtaget att tala om. Reglerna säger att om man anses ha vettig chans hitta ett arbete inom rimlig tid, kan man som EU-medborgare få socialbidrag under en kort period. Verkligheten är att personer utan svenskkunskaper och utan användbar utbildning eller erfarenhet kvalificerar sig genom att registrera på arbetsförmedlingen och lova att ställa sig i kö för SFI. Det finns till och med par med barn som skilt sig och fått två bostäder betalda av socialen plus bidrag för att den ena föräldern ska kunna åka och hälsa på barnen som flyttat till en annan stad. Allt baserat på att en av föräldrarna haft ett tillfälligt jobb av det ovan nämnda slaget och flyttat hit med hela familjen. Reglerna är av gummi och folk som jobbar på socialtjänsten och fattar de här besluten är ofta unga, snälla, godtrogna personer som under sin utbildning inte fått någon som helst träning för att handskas med oärliga människor och att kunna säga nej till någon.
Citera
2016-05-25, 20:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag tycker det är underbart.

Dessa jävla kommuner som vurmar om sina obildade tiggare från Rumänien låt de nu få möta väljarnas dom när vi i framtiden kommer att få betala för alla Rumäniens och Bulgariens romer som kommer till Sverige för att få socialbidrag.

Jag vill bara kräkas på dessa politiker, fan när skall de vakna upp och inse att om de inte slutar blir vi hela Europas sopstation för utslagna. Dröjer nog inte länge innan handel med arbetstillstånd och busslaster med bostadslösa romer från hela Europa är i full gång.

När fan ska det få ett stopp?

Idiot.
Du kanske vill sitta och stänga in dig i ditt skitland där uppe i norr, men vi är många som inte delar din uppfattning, vi vill hellre se ett öppet Europa där vi kan bo och leva fritt var vi vill.
Men det fattar väl inte du och dina inavlade kompisar.

Eller EU's fri och rättigheter ska bara gälla vissa priviligerade grupper?
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar, förstår du inte det????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in