Citat:
Ursprungligen postat av
Omegagruppen
Vi lever i överflöd, välfärden var för bra redan på 70-talet (sedan har den gradvist minskats enl agendan). Vi har en chans att visa omvärlden vilken bra nation vi är, vi kan lyfta de fattiga romerna upp ur deras fattigdom, det kostar inte så mycket (vad tar regeringen ut i månaden? vad kostar försvaret). Att acceptera den låga standarden som de har gjort innebär att man accepterat att stå längst ned i samhällets sociala hierarki och dom vill ni hacka på, skäms. Hacka på de som tar ut hutlösa löner och skapar obalans i samhället, ingen behöver tjäna mer än 500000/år, ingen. Ta deras pengar och gör något bra, gnäll på dem istället. Du behöver inte fina semestrar, lyxbilar, dyra bostäder - ingen behöver lyx! Människor behöver mat, rent vatten, tak över huvudet, jobb, fred, säkerhet, trygghet, skola, läkarvård, äldrevård allt annat är onödigt,
Det vore nyttigt för sverige att låta 50 miljoner fattiga, utsvultna, kunskapstörstande, krigströtta flytta hit, bortskämda individer skulle lära sig veta hut, lära sig dela med sig av det nödvändiga, jämka, ge lite plats, empati.
Behöver och behöver, kanske inte, men tycker det är förbannat kul. Livet är kort och skall njutas, och jag bidrar på mitt sätt till mänskligheten, genom mitt yrke som forskare..
Invandring tycker jag vi sätter nästan helt stopp för, och bygger upp vårt kära land så som det förtjänar. Just nu är Sveriges politiker attention whores utan dess like som ska visa hur duktiga och goda vi är, medans resten av världen hånskrattar åt vårt åmande. Äckligt.
Det jag och min man jobbat och slitit hårt för att uppnå ska banne mig inte solidaritetsdelas med kulturberikare och lömska zigenare. Kalla mig vad du vill, det skiter jag glatt i! Mina pengar, mitt liv och inte en jävel ska tala om för mig vad jag gör med dem.
Det roliga med vänsterpack är att de sällan är särskilt pigga på att själva bidra med stålars, de rullar hellre runt i smutsiga kläder, fjällrävenrygga, med tveksam könsidentitet och lortiga dreds på nån festival, med biljetter som finansierats av socialen.
Här väntar snart 2 månader på Maldiverna. Med dig och dina kommunist-likar i tankarna ska jag lyxkonsumera lite extra.