2016-01-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ja, antihistaminer upphäver effekten av antabus.

Gör de verkligen det? skulle vilja ha ett medicinskt utlåtande att de hämmar effekten. Trodde bara att de hämmade histamin frisättningen som alkhol och disulfiram framkallar.

Ont. kan jag väl stämma in i kören. En låg, sakta eskalerande alkoholkonsumtion i samband med antabus verkar vara "the way to go" om man inte vill sluta vara alkis.
Jag drack mindre mängder alkohol varje dag jag gick på antabus. Inom 2-3 dagen kunde jag supa i princip obehindrat.
Citera
2016-01-15, 12:34
Medlem
Jag gick på antabus ett par gånger senaste 5 åren, 3ggr i veckan
kan säga av min egen erfarenhet så hjälper antihistaminer extremt mycket om du vill slippa det värsta av antabus effekten vid intag av alkohol, dämpade min rodnad och inte lika vilda hjärtklappningar..
lergigan var bäst på det, testa även några receptfria ett par gånger och det fungerade oxå men inte lika väl.. drack väldigt mycket under kort tid oxå för snabb fylla, det hjälpte mej..
men som sagt det är rätt olika för alla, en del får rodnad av att bara använda munskölj
Citera
2016-05-24, 09:05
Medlem
Det är inte alls bra att dricka på antabus. Jag har själv gjort det och tänkte att om jag inte blir så dålig är det ingen fara. Igår fick jag dock förklarat av mig att kroppen slits jättemycket oavsett och många dör varje år av antabus+alkohol.

Innan var antabus en bra krycka för mig, man slapp ju ens fundera på om man skulle köpa alkohol. När man väl listat ut hur man ändå kan dricka försvinner ju effekten och gör det hela bara ännu farligare.
Citera
2016-05-24, 17:02
Medlem
SnowInformers avatar
Går utmärkt för mig. Mår lite dåligt med hjärtklappning osv men det släpper efter man druckit 2 stycken 7,3or.
Citera
2016-05-25, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Går utmärkt för mig. Mår lite dåligt med hjärtklappning osv men det släpper efter man druckit 2 stycken 7,3or.

Det är knappast så hälsosamt för levern som du vet.
Om du nu vill dricka så skippa antabus, eller om du vill sluta dricka, ta antabus men pålasta inte din lever och blodtryck med 2 antagonister.

/D
Citera
2016-05-25, 17:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Det är knappast så hälsosamt för levern som du vet.
Om du nu vill dricka så skippa antabus, eller om du vill sluta dricka, ta antabus men pålasta inte din lever och blodtryck med 2 antagonister.

/D
Vad får dig att tro att det bara är att skippa antabus? Det normala är att det finns en hel kontrollapparat som tvingar i patienten medicinen. Varför tror du att de som har antabus sällan eller aldrig får ta dem på egen hand?
Citera
2016-05-25, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad får dig att tro att det bara är att skippa antabus? Det normala är att det finns en hel kontrollapparat som tvingar i patienten medicinen. Varför tror du att de som har antabus sällan eller aldrig får ta dem på egen hand?

Var har jag skrivit detta?
Eftersom han behandlades med antabus, så förutsåg jag att han hade tankar om det och jag förskökte förklara.
Frågor på det?

Behandling är lika komplex som de ämnen som ska sättas ut.
Sov med ett par alprazolam i stället för att frågasätta mina kunskaper inom berörda område.

Får det dig att verka kunnig och du mår bättre, fortsätt, då jag unnar folk lycka, eller vad man ska kalla det du skriver?
Det du författar har knappt ens något med ämnet och hans fråga i allmänhet att göra.
Tala gärna om för mig var den vårdapparaten finns om det ej är en påtvingad antabuskur, men sådana är ovanliga och gäller endast allt som oftast lvm, eller en lvm-anmälan.

Det är dumt att försöka förstå sig på saker man ej förstår sig på.
Man gör lätt bort sig då

/D

Edit: de flesta som intar antabus gör det på eget bevåg.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-25 kl. 18:11.
Citera
2016-05-25, 18:13
Bannlyst
Oj, vad fel du har.
Lejonparten begär antabus själva för att försöka komma över sitt beroende, tack vare att de inser att det har gått för långt.
Citera
2016-05-25, 18:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Var har jag skrivit detta?
I inlägget som jag citerade. Har du brutit din en vecka långa nykterhet?
Citat:
Eftersom han behandlades med antabus, så förutsåg jag att han hade tankar om det och jag förskökte förklara.
Frågor på det?

Behandling är lika komplex som de ämnen som ska sättas ut.
Sov med ett par alprazolam i stället för att frågasätta mina kunskaper inom berörda område.

Får det dig att verka kunnig och du mår bättre, fortsätt, då jag unnar folk lycka, eller vad man ska kalla det du skriver?
Det du författar har knappt ens något med ämnet och hans fråga i allmänhet att göra.
Tala gärna om för mig var den vårdapparaten finns om det ej är ett påtvingad antabuskur, men sådana är ovanliga och gäller endast allt som oftast lvm.

Det är dumt att försöka förstå sig på saker man ej förstår sig på.
Man gör lätt bort sig då

/D

Edit: de flesta som intar antabus gör det på eget bevåg.
Hela den svenska missbruksvården bygger på kontroll och straff, men det är först när patienten börjar stå på sig som detta märks. Många i det här forumet står inte på sig och därför så märker de aldrig av kontrollapparaten. Att som du föreslå att någon skall sluta med antabus är i de allra flesta fall att föreslå att han slall stå på sig på en vårdgivare, en myndighet eller en arbetsgivare.
Citera
2016-05-25, 18:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Oj, vad fel du har.
Lejonparten begär antabus själva för att försöka komma över sitt beroende, tack vare att de inser att det har gått för långt.
Varför är det då vården som portionerar ut antabus åt dem?
Citera
2016-05-25, 18:23
Bannlyst
Citat:
I inlägget som jag citerade. Har du brutit din en vecka långa nykterhet?
Hela den svenska missbruksvården bygger på kontroll och straff, men det är först när patienten börjar stå på sig som detta märks. Många i det här forumet står inte på sig och därför så märker de aldrig av kontrollapparaten. Att som du föreslå att någon skall sluta med antabus är i de allra flesta fall att föreslå att han slall stå på sig på en vårdgivare, en myndighet eller en arbetsgivare.

Nej, jag har rökt gräs, men ej fått ett glas i mig.
Du vet inte någonting inom vården förutom som patient och det kanske torde vara nyktert för dig att inse?

Straff?
Nej då har du nog aldrig försökt att hjälpa en missbrukare, utan endast utsatts för dogmatiska läkare som ej har tillräcklig kunskap.

/D
Citera
2016-05-25, 18:27
Bannlyst
Citat:
Varför är det då vården som portionerar ut antabus åt dem?

Vård= ett brett spektra.
Beroendevård?
Varför ska dessa behöva hämta ut sin antagonist på apoteket, då de flesta behöver samtalskontakt.

Missförstår du med flit vad jag skriver?
Skit samma, nu ska jag och flickan ut och äta, du får ha det så bra.

Puss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in