2016-05-25, 15:27
Medlem
Att ordna tre månaders anställning för EU-migranter mot löfte om evig försörjning i Svedala borde kunna bli en lukrativ bransch... Vilket kriminellt gäng blir först ut? Eller blir det en ny nisch för Bert?
Citera
2016-05-25, 15:29
Medlem
Makthavare i media och politik har makten för att de klarar av att styra. Pöbeln som gapar och skriker av snålhet och egoism måste styras, de har inte kapacitet till annat är hat och polarisering. Från makthavarnas sida (som naturligtvis pratar med makthavare i andra regioner) ser hen pöbeln som boskap i olika hagar (faktiskt ett citat av känd partiledare). I hagarna finns olika mängd resurser, fräcka typer (hetromän) har roffat överflödet över hela världen det ska justeras så alla får ungefär lika, såsom det ser ut nu är förfärligt fel. Snåljåparna som gapar efter jacuzzi, jordenruntsemester, stora hus med findesignade möbler, dyra dryckesvanor, fjömsiga lyxkläder, löjliga bilar och meningslös hemelektronik är pöbel, de ska styras, det är där det gapas om entusiastskiktet som den värsta egoismen gror.
Har du konsumtion och överflöd som drivkraft är du fel, du är omänsklig, du hör inte hemma bland dem som ska ha respekt.
Trappuppgångsupproret syns mer och mer, starka krafter tar, river ned, återerövrar det som en gång stulits, gynna enbart de egna, frys ut fienden, låt fienden inte veta att du ser den som fiende då konsumerar fienden dig men du konsumerar inte dem, tillgångarna ansamlas till rätt grupp och med tillgångarna kommer makten. För att fatta detta måste du förstå tex bakgrundsretoriken till filmen matrix, du ser en spännande film men en upplyst förstår att ettorna och nollorna är det roffade tillgångarna och det är dem vita hetromannens värld byggs av. Trappuppgångsupprorets process kan även ses i fightclub, men jag tror knappast att ni klarar av att fatta.
Citera
2016-05-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Lite komiskt att de som är givmilda blir sittandes med svarte petter. Märkligt att en icke-medborgare kan ha rätt till socialbidrag. Finns det något annat land på jorden än Sverige som delar ut bidrag till icke-medborgare?

Japp, jag fick socialbidrag i Kanada. Det var dock tidsbegränsat och jag hade inte fått det om jag inte arbetat tidigare i landet. Uppenbarligen ett betydligt mer genomtänkt system än det svenska.
Citera
2016-05-25, 15:33
Medlem
Den som känner till zigenaren vet nu vilka konsekvenser detta kan komma att få.
Det kommer eka över hela Rumänien och Bulgarien, "sätt ungarna i svensk skola och få bidrag"
Precis som i ett fall för några år sedan som jag tror UG sände, där en zigenarfamilj fick en lägenhet i Göteborg utan motprestation givetvis. Kom hit tusentals och ville ha samma förmåner och man pratade om en myt som spridits över hela Europa bland zigenarna.
Senast redigerad av Oy-vey 2016-05-25 kl. 15:38.
Citera
2016-05-25, 15:40
Medlem
50 miljoner fattiga i Sverige skulle kosta ca 25 000 Miljarder kronor (beräknat att en individ kostar i snitt 500 000 varav 3/4 delar är för samhällsservice och 1/4 kontantersättningen). Det är ca 25ggr statsbudgeten, eller en sisådär 8 års totala BNP produktion.

Förutom alla skadliga effekter av att öka skatteuttag ytterligare, säg att vi sätter 100% marginalskatt över 500 000, säg att de är 300 000 som tjänar så pass mkt; och att de, i genomsnitt, tjänar 200 000 över. Det skulle (vilket det inte skulle bli eftersom man skulle strunta i lönen över brytpunkten) 60 miljarder totalt, varav vi redan idag tar ut ca 33; dvs 27 nya miljarder, vilket skulle räcka till att försörja 54 000 EU migranter.
Citera
2016-05-25, 15:41
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Inget förvånar längre. PK-Sverige är verkligen dårarnas paradis.

Amen. Rätt åt kommunerna som varit korkade nog att ge med på att kravlöst ge massa patrask från skräpländer anställningar och deras barn skolgång. Får hoppas att det här spräcker deras glädjebudgetar i analen.
Citera
2016-05-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Vi lever i överflöd, välfärden var för bra redan på 70-talet (sedan har den gradvist minskats enl agendan). Vi har en chans att visa omvärlden vilken bra nation vi är, vi kan lyfta de fattiga romerna upp ur deras fattigdom, det kostar inte så mycket (vad tar regeringen ut i månaden? vad kostar försvaret). Att acceptera den låga standarden som de har gjort innebär att man accepterat att stå längst ned i samhällets sociala hierarki och dom vill ni hacka på, skäms. Hacka på de som tar ut hutlösa löner och skapar obalans i samhället, ingen behöver tjäna mer än 500000/år, ingen. Ta deras pengar och gör något bra, gnäll på dem istället. Du behöver inte fina semestrar, lyxbilar, dyra bostäder - ingen behöver lyx! Människor behöver mat, rent vatten, tak över huvudet, jobb, fred, säkerhet, trygghet, skola, läkarvård, äldrevård allt annat är onödigt,
Det vore nyttigt för sverige att låta 50 miljoner fattiga, utsvultna, kunskapstörstande, krigströtta flytta hit, bortskämda individer skulle lära sig veta hut, lära sig dela med sig av det nödvändiga, jämka, ge lite plats, empati.
Du är kommunist va? Brukar ju bli katastrof, erfarenhetsmässigt.
Citera
2016-05-25, 15:44
Medlem
Lika efterblivet som att ge hela världens befolkning rätt till sjukvård på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2016-05-25, 15:52
Medlem
jugbandbluess avatar
eslöv? de har alltså inte ens åkt tunnelbana?
Citera
2016-05-25, 16:05
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Allah ska med! Eftersom alla människor är lika mycket värda tycker jag att vi svenskar kan dela med oss av våra rikedomar.
Citera
2016-05-25, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt en dom i förvaltningsdomstolen får en migrant i Eslöv nu rätt till socialbidrag eftersom hon haft en kortare anställning och hennes barn går i en svensk skola. Domen kan få stora koinsekvenser för kommuner som erbjudit skolplats till migranternas barn. Så i princip så straffas kommuner som haft ett gott syfte med barnens skolgång med att tvingas ge snyltarna livstidsförsörjning med skattepengar. Så hur rättvist är det?
http://svt.se/nyheter/lokalt/skane/eu-migrant-far-ratt-till-socialbidrag
Borde gå att överklaga. Undrar vilka stolpskott som sitter i nämnda förvaltnings"rätt"? Det man kan vara säker på är att dessa tolkar lagboken som själva fan läser bibeln.
Citera
2016-05-25, 16:38
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallStreetNomad
Perfekt. De stackars zigenarna måste ju också få en del av kakan. Svenne kan alltid jobba till han är 80 år

Själv köper jag mer popcorn här på min strand i sydostasien

Skrytmåns

Jag ska också lämna Titanic en dag. Får se hur utvecklingen ser ut i England. Röstar engelsmännen rätt (nej till EU) är det ditåt jag ska emigrera. Med en attraktiv utbildning ses man förmodligen som ett tillskott.

Svensken ska förövrigt inte jobba till 80 år. Svensken ska jobba till personen faller ihop på jobbet. Work to your death, die dummen Schweden. Svenskens inarbetade pension ska gå till migranterna.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-05-25 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in