2016-05-25, 16:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Simon Häggström, polis som jobbar inom prostitutionsgruppen i Stockholm (http://www.dn.se/sthlm/att-komma-ut-i-verkligheten-blev-en-kaftsmall/)

Malin Roux, från organisationen realstars.eu som sammanställt statistik om prostitution och trafficking (http://www.aftonbladet.se/wendela/article19701877.ab)

Det där är lögnaktiga påståenden från särintressen, utan någon som helst vetenskaplig uppbackning. Den prostitution som polisen ser är inte heller representativ för all prostitution.
Citera
2016-05-25, 16:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity

Naturligtvis kan man inte skriva ett kontrakt som hindrar "olyckliga horor" från att jobba .

Vill du förbjuda alla människor som inte är lyckliga från att arbeta? Om det bara gäller sexarbete, så varför just detta? Varför inte förbjuda olyckliga eller fattiga människor från att delta i läkemedelstester, eller straffa läkemedelsföretag som utnyttjar olyckliga och fattiga folks kroppar?

Det talar ingen om, men gäller det sex, då jävlar!
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-25 kl. 16:33.
Citera
2016-05-25, 16:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det vill de inte heller, bara din att köpa sex. Men att sälja sin kropp är annars ganska korkat.
Jag tror de bara hyr ut den per timme allvarligt talat. Som vilka kroppsarbetare som helst.
Citera
2016-05-25, 16:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Nu vet jag ju att du är ett troll men ändå. Menar du att narkomaner som inte kan skaffa sig och sköta ett vanligt kneg säljer sex därför att de tycker om det?

De prostituerade narkomaner jag stött på i jobbet har då inte fnaskat för att de tycker om att ha sex med främmande män mot betalning. Att det sen finns prostituerade som helt frivilligt, utan missbruksproblem eller tvång/trafficking, säljer sex är jag helt medveten om. Det finns faktiskt de som tycker om att sälja sig trots att feminister vägrar erkänna det. Men de väljer å andra sidan sina kunder med omsorg och tar inte vem som helst.

Förbud förändrar dock inte mycket. Åtminstone inte till det bättre eftersom med förbud följer en marknad där man (om man har ett tänjbart samvete) kan tjäna stora pengar och då följer organiserad brottslight och korruption. Då är det bättre med en öppen, kontrollerad marknad som dessutom genererar skatteintäkter så att de utsatta kan få hjälp.

Jag är inget fan av prostitution men inser att förbud inte hjälper. Det gör läget ännu värre för de prostituerade. Torskarna kommer fortsätta vara torskar oavsett om det kan bli en rättslig påföljd eller inte. Samma sak med narkotika. I Thailand kan du få dödsstraff om du smugglar heroin, ändå smugglas det för fullt. Alltså hjälper inte hotet om dödsstraff. Deras fängelser är heller ingen lekstuga men penningsugna västerlänningar är beredda att ta risken ändå.

Hur ska vi få bukt med prostitutionen, ska vi införa dödsstraff för torskar? Vad händer då med de prostituerade? Kommer antalet mördade fnask (mördade av rädda torskar med självbevarelsedrift) att skjuta i höjden eller kommer världen plötsligt bli fri från prostitution?

1) Här kan du läsa om knarkare,

Citat:
Most people think that addicts are ‘hooked’ by their drug, but this is nonsense. Heroin addicts, for example (and heroin addiction is the paradigm that most of us use in thinking about addiction) spend on average 18 months taking the drug on and off before they are addicted to it. Among other things, they must overcome a natural revulsion to a substance that makes them nauseated and sick. It is not true that they are ‘hooked’ by heroin, then, as if they were fish in a sea swallowing a baited hook without any awareness of what they are doing; it would be more true to say that they hook heroin than that heroin hooked them. Incidentally, the fact that it takes considerable effort and determination to become addicted has been known ever since De Quincey’s Confessions of an English Opium Eater, in which he described how he took laudanum once a week for ten years before he became addicted to it.

Moar, http://www.spectator.co.uk/2009/01/withdrawal-from-heroin-is-a-trivial-matter/

så du kan se att ingen kvinna säljer sex för att hon är beroende av droger för att drog-beroende i praktiken inte finns.

2) Skulle män vilja ha sex med främmande kvinnor mot att kvinnorna betalade dem? Nu talar jag om vanliga kvinnor.

3) Vad är det för skillnad mellan att gå på gatan och att ha sex med en man för att han har en bra inkomst och bostad? Det är samma sak. Så alla kvinnor säljer redan sex utan problem.

4) Dude skulle inte män vilja försörja sig som gigolo om de kunde? Hur många män skulle stå i kö för det jobbet?

5) Alla kvinnor är redan prostituerade det enda sättet att få bukt med det är att tvinga kvinnor att jobba/spendera lika mycket som män.
Citera
2016-05-25, 16:47
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nja, jag är man. Ingen vill nog betala för att ha sex med mig ....

Jodå... Mer än 50% av de som är prostituerade är män.

Rent tekniskt är du prostituerad ifall du t.ex. knullar för öl eller tak över huvudet mm.
Så enl. Svensk lagstiftning är jag prostituerad.
Citera
2016-05-25, 16:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Jag tycker det skiljer sig för en gräsklippare fläskar inte runt med sina mjuka delar både utanpå dig och inuti dig, den kan inte hålla fast dig och skada dig mot din vilja heller (om du inte är ett riktigt ess på att klippa gräs) och den sprider inte sjukdomar in i dig eller.

Jag tycker det är befängt om en bunt sedlar ska stänga av vissa delar av lagboken tillfälligt.

Jag ville höra hur man kan skriva ett kontrakt så att bara "lyckliga horor" kan jobba.

Men det är skönt och upphetsande att ha sex? Som att någon betalar för att ge dig en massage med happy ending. Vem skulle tacka nej till det?
Citera
2016-05-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jodå... Mer än 50% av de som är prostituerade är män.

Rent tekniskt är du prostituerad ifall du t.ex. knullar för öl eller tak över huvudet mm.
Så enl. Svensk lagstiftning är jag prostituerad.
Fast det är väl inte "teknisk" prostitution vi diskuterar i tråden?
Och jag tror inte du räknas som prostituerad enligt svensk lag.
Citera
2016-05-25, 18:33
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vill du förbjuda alla människor som inte är lyckliga från att arbeta? Om det bara gäller sexarbete, så varför just detta? Varför inte förbjuda olyckliga eller fattiga människor från att delta i läkemedelstester, eller straffa läkemedelsföretag som utnyttjar olyckliga och fattiga folks kroppar?

Det talar ingen om, men gäller det sex, då jävlar!
Du kanske borde läsa hela inlägget istället för en lösryckt mening.
Citera
2016-05-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
En stilla undran, är du dum eller spelar du dum?
Ja det skiljer sig från andra ting, precis som att inget är det samma. Har någon påstått att det inte skiljer?
Vad jag tycker är att lagen ska behandla alla lika, tycker du att det är orimligt?
Jag tycker att det är befängt att beroende på vad tjänsten man säljer är, så ska det stänga vissa delar av lagboken tillfälligt.

Fattar du inte själv att om man inte vill att mjuka delar ska fläska omkring och sprida sjukdomar så ingår man inte i ett avtal där just det händer?
Eller du menar kanske att det ska vara fritt fram att ingå avtal men att inte upprätthålla sin del av avtalet?

Naturligtvis kan man inte skriva ett kontrakt som hindrar "olyckliga horor" från att jobba likväl som man inte kan skriva något kontrakt som hindrar folk från att råna, mörda eller något annat som är olämpligt.

Vad man däremot kan göra är att försöka få bort de "olyckliga hororna", för det är väl ändå det som är målet med hela kampen eller vad vi nu ska kalla det? Det tror jag iallafall löses bättre genom att reglera marknaden, observera att jag skrev reglera, inte släppa marknaden fri. Det går jag in djupare på hur jag tror det bör göras i inlägg #105. Sen om det aldrig händer skiter jag fullständigt i för varken horornas eller torskarnas sak är min sak utan jag stör mig bara på att svenska skattepengar går ner i ett jävla hål till en uppenbart marginell nytta.
Jag tycker att det inte skall gå att via kontrakt kräva att få ett knull. Kan mkt väl tänka mig att någon står med pistolen på tjejen så att hon skriver på kontraktet. Så ja jag tycker man ska kunna dra sig ur. T.ex. tycker jag det kan vara ok att betala för att _kanske_ få ligga. På så vis får horor som aldrig släpper till ett rykte som är bad för business om de aldrig ligger. Men whatever.
Citera
2016-05-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nja, jag är man. Ingen vill nog betala för att ha sex med mig ....
Vem vet….
Citera
2016-05-25, 19:33
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Jag tycker att det inte skall gå att via kontrakt kräva att få ett knull. Kan mkt väl tänka mig att någon står med pistolen på tjejen så att hon skriver på kontraktet. Så ja jag tycker man ska kunna dra sig ur. T.ex. tycker jag det kan vara ok att betala för att _kanske_ få ligga. På så vis får horor som aldrig släpper till ett rykte som är bad för business om de aldrig ligger. Men whatever.
Vi har redan en lag som tar hand om den helt absurda tanken du har, våldtäkt kallas det för.
Men visst låt gå att man får dra sig ur kontrakt utan att lämna tillbaka varan eller pengarna men då får det fan vara så för alla, tänk hur världen hade sett ut då.
Citera
2016-05-25, 20:33
Avslutad
WordWarrior, jag har skrivit det förr att jag anser dig vara en av de mest förnuftiga människorna här på forumet. Men uppriktigt sagt så förstår jag inte hur du orkar argumentera med dessa hjärndöda feminister...?

Radikala feminister är fanatiker, och fanatiker argumenterar man inte med utan man bekämpar de med våld. Eller, om de inte är tillräckligt många, med total ignorans.

För tro det eller ej, det finns idiotfeminister i vettiga länder som Polen och Ungern också. Givetvis inte lika många som i dårarnas paradis Sverige men ändå. Det är dock bara i detta idiotland som feministerna har fått något att säga till om, och det beror givetvis på att den svenske mannen är den största jävla fittan på jorden. Generellt sett givetvis, för undantag finns alltid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in