2016-05-24, 12:28
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
någon som vet om elgiganten drogtestar?

rökte väldigt mkt tidigare men slutade för nästan 8 månader sen. sen dess har jag rökt kanske 10g på 8 månader o senaste jag rökte va en halva bruning för 2 veckor sedan, sista joppen va exakt 2 veckor sen nu. visst borde jag va ren tills första juni? väger 61kg, 170cm lång o är ganska aktiv med kroppen

Ja. Du är ren.
Senast redigerad av SnowInformer 2016-05-24 kl. 12:32.
Citera
2016-05-24, 13:48
Medlem
Indos avatar
Hej! Syns Gabapentin på Salivprov? Det skickas inte iväg på analys utan kollas på plats med en liten topssticka som man stoppar ner i en grej. Tacksam för svar!!!!
Mvh Indo
Citera
2016-05-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Centralstimulerande RC's synas på sticka (Metamfetamin) - ej labb.

Fel. Varken Karolinska, Sahlgrenska eller Polisen (RMV) letar efter lagliga RC-droger under screeninganalys. Det kan heller inte bli felaktiga positiva resultat, utan det krävs att man specifikt screenar efter de metaboliter som 4F-PHP utsöndrar.

Däremot får jag ge dig rätt i att det inte syns på en "normal" sticka som inte kollar efter metamfetamin.

På psykiatrin koĺlar som efter metamfetamin där?
Citera
2016-05-24, 19:40
Medlem
Vid låg (5mg) diazepam per dag under längre tid, hur lång tid helt ren för att klara ett test?

Och om man istället brukar 2,5 mg per dag, hur lång tid för att klara test då?

Tränar mycket om det är relevant och har låg bmi.
Citera
2016-05-24, 21:43
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronez
På psykiatrin koĺlar som efter metamfetamin där?
Vet tyvärr inte, har ingen erfarenhet av psykiatrin. Hoppas någon annan här inne har det och kan svara på det. Men gissningen är att de inte gör.

Metamfetamin syns nämligen på amfetamin ocskå. Men RC-droger syns inte på amfetamin =)
Citera
2016-05-25, 09:44
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hej! Syns Gabapentin på Salivprov? Det skickas inte iväg på analys utan kollas på plats med en liten topssticka som man stoppar ner i en grej. Tacksam för svar!!!!
Mvh Indo
Svar nej
Citera
2016-05-25, 10:30
Medlem
Indos avatar
Citat:
Svar nej
Åh va grym du är som svara!! Yey yeeeeey
Må bäst !
Citera
2016-05-25, 11:07
Medlem
moffekoffes avatar
Snegla på vad dom körde för pissprov på mig igår och fick fram detta http://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/ verkar som dom inte testar för ketamin oavsett vilket test dom använder eller har jag fel?
Citera
2016-05-25, 13:08
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffekoffe
Snegla på vad dom körde för pissprov på mig igår och fick fram detta http://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/ verkar som dom inte testar för ketamin oavsett vilket test dom använder eller har jag fel?
Inte Aleretoxcolgy men vissa behandlingshem har Comedowns 12-sticka och den upptäcker ketamin.

http://comedown.se/multistickor/multitest-special-12in1.html
Citera
2016-05-25, 13:25
Medlem
Är dessa 50 ng/ml test säkra om man ska ta pissprov för att jobba på ett oljefartyg? Eller behöver man ännu mer känsliga test?

Undrar också hur pålitliga dessa test är och om tullen bryr sig om man tar in dem.
Citera
2016-05-25, 14:47
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMAT
Är dessa 50 ng/ml test säkra om man ska ta pissprov för att jobba på ett oljefartyg? Eller behöver man ännu mer känsliga test?
25ng/ml kontra 50ng/ML är en marginell skillnad. Det handlar om något dygn hit och dit. Att dricka vatten innan labbanalys kan dessutom få ned dig till 24/ng från t.e.x. 50ng/ML.

Citat:
Ursprungligen postat av FBMAT
Undrar också hur pålitliga dessa test är och om tullen bryr sig om man tar in dem.
Alla stickor är 99% säkra (på procenten). Vissa säger 99,96% och dylikt men det är kvalificerat skitsnack. Allmän konsensus är att reagenser i allmänhet har en felmarginal på 1%

CE-märke på test intygar att det är en säker medicinteknisk produkt.. Kolla alltid efter CE. Precis som en cykelhjälm skall ha CE, så ska ett graviditetstest och drogtest ha det för att få säljas i EU.

Om du importerar som privatperson från utlandet är det stor risk att tullen kommer hålla på ditt paket och granska testerna, så att de uppfyller kraven som ställs i Sverige på denna typ av produkt. Detta gäller all medicinteknik (drogtester bland annat).

MVH
Hyst
Senast redigerad av Hysteria90 2016-05-25 kl. 15:09.
Citera
2016-05-25, 16:34
Medlem
Citat:
25ng/ml kontra 50ng/ML är en marginell skillnad. Det handlar om något dygn hit och dit. Att dricka vatten innan labbanalys kan dessutom få ned dig till 24/ng från t.e.x. 50ng/ML.

Alla stickor är 99% säkra (på procenten). Vissa säger 99,96% och dylikt men det är kvalificerat skitsnack. Allmän konsensus är att reagenser i allmänhet har en felmarginal på 1%

CE-märke på test intygar att det är en säker medicinteknisk produkt.. Kolla alltid efter CE. Precis som en cykelhjälm skall ha CE, så ska ett graviditetstest och drogtest ha det för att få säljas i EU.

Om du importerar som privatperson från utlandet är det stor risk att tullen kommer hålla på ditt paket och granska testerna, så att de uppfyller kraven som ställs i Sverige på denna typ av produkt. Detta gäller all medicinteknik (drogtester bland annat).

MVH
Hyst

Tack så hemskt mycket för svaret!

Om jag köper flertalet av just dessa stickor och testar mig flertalet dagar på morgonen när jag stiger upp då pisset borde vara som mest "smutsigt" så kan jag känna mig 100% säker inför ett riktigt prov, förutsatt att stickorna visar negativt varje gång jag provar dem?

Verkar som att narkotikatest.se skickar från Danmark så du menar alltså att det är stor risk att tullen stoppar paketet? Varför skulle tullen bry sig om att stickorna är fullt funktionerande, borde de inte istället fokusera på att misstänka mig för droganvändning med tanke på vad användningssyftet är för dessa stickor?

Jag måste ha tag på dessa stickor inom en snar framtid så jag är otroligt tacksam för snabba svar och tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in