2016-01-12, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Bunk hade ju överlägset bästa replikerna för övrigt.

Det. William 'Bunk' Moreland: Boy, them Greeks and those twisted-ass names.

Off. James 'Jimmy' McNulty: Man, lay off the Greeks. They invented civilization.

Det. William 'Bunk' Moreland: Yeah? Ass-fucking, too.
Tänker i princip dagligen på att det i den svenska textningen på DVD-boxen står att grekerna uppfann "stjärtpajen". Översättaren borde ha fått sparken.
Citera
2016-01-13, 20:45
Medlem
VemSaDets avatar
Så för 4e gången kollar jag på The wire ligger på säsong 1.
när jag kollar 5e gången så får det bli dvdbox/Blueray.

Helt fast i den troligtvis för säsong 1 var bäst enligt mig.
Får se om jag orkar kolla igenom den hehe.
Citera
2016-04-16, 18:03
Medlem
fintnirs avatar
Det är svårt att lägga märke till alla detaljer och internreferenser, speciellt vid första genomtitten av seriens alla säsonger. Två saker som jag missade, men som jag sett i efterhand är följande roliga klipp som ni förmodligen missade:

Scene similarities in The Wire - S01E01 and S04E13
https://www.youtube.com/watch?v=hDfoWLcGfqo

Owners of the ring from "The Wire".
https://www.youtube.com/watch?v=hpKpMtLioUU
Citera
2016-05-17, 11:36
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Tänker i princip dagligen på att det i den svenska textningen på DVD-boxen står att grekerna uppfann "stjärtpajen". Översättaren borde ha fått sparken.
Drog igenom hela serien via HBO nordic. Fantastisk serie!

Men, Clay Davis' "shieeeet" är översatt till "fyttirackarn" FYTTIRACKARN?!
Citera
2016-05-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Drog igenom hela serien via HBO nordic. Fantastisk serie!

Men, Clay Davis' "shieeeet" är översatt till "fyttirackarn" FYTTIRACKARN?!

Bästa serien någonsin! Haha svenska översättningen suger. Jag kollar alltid med engelsk sub.
Citera
2016-05-24, 03:18
Medlem
sanchoos avatar
Hur kan folk hata på säsong 2? Den är på delad andra plats med ettan enligt mig. Frank Sobotka var ju en av de bästa karaktärerna.
Citera
2016-05-24, 09:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Hur kan folk hata på säsong 2? Den är på delad andra plats med ettan enligt mig. Frank Sobotka var ju en av de bästa karaktärerna.
Vilken är etta tycker du? Jag tycker säsong 2 är överlägset bäst. Minns dock att jag inte heller gillade säsong 2 första gången jag såg serien. Kändes så nytt med allting och man ville tillbaks till ghettot. När jag sett om serien några gånger har jag insett att säsong 2 är helt genialisk.
Citera
2016-05-24, 09:21
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Citat:
Säsong 2 är superb.
Citera
2016-05-24, 09:58
Medlem
RedXs avatar
Alla säsongerna är kungliga, inklusive säsong två. Förmodligen den enda serien där man i princip kan slå tärning om vilken säsong som är bäst/sämst.
Citera
2016-05-24, 10:04
Medlem
Citat:

Jag gillade inte säsong 2 första gången jag såg the Wire. Andra och tredje gången jag såg igenom serien hoppade jag över den helt. Gick direkt från ettan till trean, då jag tyckte s:2 kändes ointressant.
Nu efter att ha sett om hela serien minst tio gånger så tycker jag att säsong två är den bästa av alla säsonger.

Jag kan idag inte förstå hur jag kunde tycka att den var ointressant. Jag blir nästan arg på mig själv och tänker att jag måste ha varit jävligt omogen på den tiden, eller bara dum i huvudet.
Enligt mig är S:2 det bästa som någonsin sänts på TV. Jag älskar hamnmiljöerna, karaktärerna, grekerna och självklart Fransk Sabotka som är en utav seriens bästa karaktärer.
Senast redigerad av stearling_morrison 2016-05-24 kl. 10:07.
Citera
2016-05-24, 14:47
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilken är etta tycker du? Jag tycker säsong 2 är överlägset bäst. Minns dock att jag inte heller gillade säsong 2 första gången jag såg serien. Kändes så nytt med allting och man ville tillbaks till ghettot. När jag sett om serien några gånger har jag insett att säsong 2 är helt genialisk.

Tycker att 4an är bäst, med väldigt liten marginal. Alla säsonger utan 5an är nästan lika bra, fast jag gillar hamnmiljön och skolmiljön.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Alla säsongerna är kungliga, inklusive säsong två. Förmodligen den enda serien där man i princip kan slå tärning om vilken säsong som är bäst/sämst.

Precis. Förutom 5an då enligt mig. Den var ganska tröttsam även om det var många bra scener såsom när Omar dog.

Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Jag gillade inte säsong 2 första gången jag såg the Wire. Andra och tredje gången jag såg igenom serien hoppade jag över den helt. Gick direkt från ettan till trean, då jag tyckte s:2 kändes ointressant.
Nu efter att ha sett om hela serien minst tio gånger så tycker jag att säsong två är den bästa av alla säsonger.

Jag kan idag inte förstå hur jag kunde tycka att den var ointressant. Jag blir nästan arg på mig själv och tänker att jag måste ha varit jävligt omogen på den tiden, eller bara dum i huvudet.
Enligt mig är S:2 det bästa som någonsin sänts på TV. Jag älskar hamnmiljöerna, karaktärerna, grekerna och självklart Fransk Sabotka som är en utav seriens bästa karaktärer.

Det är kanske därför den rankas dåligt av vissa. För att de inte vill se några korrupta fackgubbar utan vill mer svarta ghettoungar.

Håller med om att säsong 2 är så unik. Är glad att de gjorde den. Scenen där Frank Sobotka dör är helt klart den sorligaste i hela serien.
Citera
2016-06-03, 00:52
Medlem
Varför gillar folk Stringer? Han är en backstabber och dessutom tillhör han inte gatan. Han förstör ju för Avon och gänget. Dock är han en bra skådespelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in