2016-05-23, 12:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, man TROR det. Man TROR att han behöver stöd. Man TROR att allt han gör ska behöva bortförklaras. Man TROR att han lever under sämre premisser.
Man TROR att han är en stackars sate som blivit utvald på förhand:

Vilket är fullständig bullshit med tanke på teknisk bevisning/DNA, vittnesiakttagelser vid tiden för brottet och inte minsta alibi. Man lyckas blunda för tung bevisning.

Så nånstans är det fel i synapserna och då undrar jag osökt hur denna vilja uppstår när man till vilket pris som helst vill skydda en sexualsadist, en kvinnomisshandlare och mördare.

Det måtte bottna i nåt fel hos personen själv för juridiken talar klarspråk om skuld.

NB ringade snarare in sig själv i den högsta instansen via att signera överklagan, hålla med om denna dvs utpekandet av brorsan och att själv ha avsatt transportavtryck - men samtidigt gömma sig bakom "rätten att tiga".

Som Hurtig själv sa: Det hade krävts en förklaring, att "någon" börjat tala ur skägget.

Med allt DNA på Lisas kläder och mordvapnet (snören) säger det sig självt att det inte finns minsta rim och reson i hans blånekande att aldrig ha träffat Lisa.

NB är inte angripen av främlingsfientlighet. Han har charmat in sig i sin krets och rör sig utan bekymmer i Sverige sen flera år.

NB är inte minsta underdog. Han är fullt kompetent som arbetare och han är kreativ i sin vilja: Bryter upp från högskolestudier, skaffar sig jobb. Flyttar runt och tar kontakter med arbetsgivare. Han är framåt och aktiv.

Han är drivande i Blomberg. Han har byggt en relation med sin arbetsgivare på ett sätt som sällan är skådat.
Han har lyckats skaffa sig förmåner som är rent unika (fri hyra, fri diesel) så han spar nåt in i helvete med pengar per månad.
Han tas ut på luncher, utflykter, shopping att köpa kikarsikte och får låna stor summa pengar.

Han har uppenbart en förmåga att skaffa sig relationer, även om det sen visar sig att han inte var nån Don Juan i långa loppet utan en våldsverkare. Dold bakom väggarna i hemmet men en smilfink utåt.
Japp, precis som du skriver är det.

Man gör sig till språkrör för den "ynklige, stackaren, den utnyttjade, undergivne gästarbetaren" för man TROR att han behöver hjälp p.g.a sin "utsatta underdog-position", att han måste ha blivit ditsatt.
Fan så fel man kan ha.
Problemet sen är att oavsett vad som presenterats i fallet - som tydligt visar NB som skyldig - så GÅR det inte att se för man är så förblindad av sin tro och villfarelse. Man tror då nästan bara mer och mer och argumenten blir konstigare och konstigare för att sen återuppstå precis som de var i början av tråden, man börjar bara om.
2016-05-23, 12:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
För att inte nämna "hoppande grenar" i bod-dörren. Och osynliga rosa lysande jackor som plötsligt är är allt annat osynliga och sedan blir blåa i fupen.

Och "försvunnen" moped.
"Hoppande grenar", "osynliga rosa jackor" haha. Dina inlägg börjar mer och mer likna något som tagits ur Smurfarnas sagovärld.
Speciellt passande också eftersom du blivit mycket fokuserad på den BLÅ färgen.
BLÅ jackor, BLÅ ögon....
Hur är det fatt egentligen?
2016-05-23, 13:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Hoppande grenar", "osynliga rosa jackor" haha. Dina inlägg börjar mer och mer likna något som tagits ur Smurfarnas sagovärld.
Speciellt passande också eftersom du blivit mycket fokuserad på den BLÅ färgen.
BLÅ jackor, BLÅ ögon....
Hur är det fatt egentligen?
Ja, frågan är verkligen befogad. Är det pärlplattor i dagverksamheten då det kommer färganalyser?
Från LYSANDE rosa till överfixerad vid BLÅTT.
Riddarspel och hoppande grenar låter som nåt ur Jack och Bönstjälken.

Skulle faktiskt vilja se de här diskussionerna presenteras i en sammanställning inför HD.
2016-05-23, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Man gör sig till språkrör för den "ynklige, stackaren, den utnyttjade, undergivne gästarbetaren" för man TROR att han behöver hjälp p.g.a sin "utsatta underdog-position", att han måste ha blivit ditsatt.
1. Identifikation, igenkännande av offerroll. NB måste försvaras.

2. Kryddat via mördaren själv (gissa varför..) till grannar, broder, Irina etc.
"- Åh, jag är så orolig att de ska peka ut just mig. Jag är ju gästarbetare och jag har min tröja i ladan. Men kolla på pappan - han har stelt ansikte men ögonen ler. "

3. Upphaussat som snyfthistoria av Rönnbäck.
2016-05-23, 14:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Identifikation, igenkännande av offerroll. NB måste försvaras.

2. Kryddat via mördaren själv (gissa varför..) till grannar, broder, Irina etc.
"- Åh, jag är så orolig att de ska peka ut just mig. Jag är ju gästarbetare och jag har min tröja i ladan. Men kolla på pappan - han har stelt ansikte men ögonen ler. "

3. Upphaussat som snyfthistoria av Rönnbäck.
Och enligt Rönnbäck var det också viktigt för oss att veta att han faktiskt använde papper att torka sig i arslet med när han skitit på sin arbetsplats så han var inte alls det äckel han "utmålades" som, tvärtom - här har vi en civiliserad stackars utsatt baltisk gästarbetare.
Lite sperma på väggen och bajs på golvet på arbetsplatsen får man räkna med, det är ju trots allt på landet.
2016-05-23, 15:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Och enligt Rönnbäck var det också viktigt för oss att veta att han faktiskt använde papper att torka sig i arslet med när han skitit på sin arbetsplats så han var inte alls det äckel han "utmålades" som, tvärtom - här har vi en civiliserad stackars utsatt baltisk gästarbetare.
Lite sperma på väggen och bajs på golvet på arbetsplatsen får man räkna med, det är ju trots allt på landet.

Ja man har ju läst om NBs mycket stressiga arbetstider. Antagligen hann han inte med att gå på toa pga av långa arbetsdagar så han fick passa på att göra både ettan, tvåan och trallan i ladan under arbetstid , hehe. Så är det bara, på vischan!

Kanske var det arbetsgivaren som till honom sade:

" Gå på toa? Nej
det hinner du ej
Om möjligt, om det går
gör du't där du står".
Senast redigerad av PeoFallmo 2016-05-23 kl. 15:25.
2016-05-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Den här vittnesuppgiften hamnade i det parallella universum där allt kritiskt tänkande i och om denna brottsutredning och rättsprocess hamnar. Kvar här finns den svartvita förenklingens berättelse med en demoniserad gärningsman, två ovanligt dåligt skrivna domar samt ett gäng skrikande aggressiva hatiska människor som har för vana att kalla andra personer för olika tillmälen.

I samma parallella universum finns numera uppgifterna om "den plötsligt uppdykande handsken", "det framtrollade örhänget", "föremålen som hittades längs vägen", "Nu luktar här inget i byssjan - Men NU luktar det!" samt "besöket i häktet". Och där kommer dessa uppgifter att stanna. I väntan på en modig journalist. Och naturligtvis i den i det långa loppet oundvikliga resningsansökan.

Tror tyvärr ingen journalist är modig nog att gå emot den allmänna uppfattningen att den ohygieniska gästarbetaren nu fått sitt rättmätiga straff.
Men resningsansökan kommer ju förstås förr eller senare.
2016-05-23, 16:04
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tror tyvärr ingen journalist är modig nog att gå emot den allmänna uppfattningen att den ohygieniska gästarbetaren nu fått sitt rättmätiga straff.

Det finns nog ingen chans för NB att få resning genom att bevisningen granskas och ifrågasätts. Advokaterna har redan gjort vad de kunnat där. Möjligtvis skulle bevisläget kunna förändras om man gjorde nya och fördjupade DNA-analyser men frågan är vem som skulle vara villig att punga ut för labbkostnaderna. NB får hoppas på att den riktige mördaren avslöjar sig på något sätt. Det är svårt att tänka sig att det rör sig om en engångsmördare så han kommer nog försöka slå till igen förr eller senare.
2016-05-23, 16:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ni är ett par stycken som lever i någon drömvärld ser man och tror på det befängda med
en resning i detta fall där en person är så fruktansvärt tydligt överbevisad om sin skuld
så att man sällan ser maken till det.

Men förstå detta någon gång: här har inga oegentligheter begåtts, här finns ingen rättsröta
att rota fram på något sätt, här finns inga förutsättningar för någon resning.
Här finns ingen seriös journalist och kommer aldrig finnas heller som skulle befatta sig med
det här ärendet framöver utifrån något annat intresse än att undersöka den dömdes
förflutna. Det här blev ett snabbt uppklarat spaningsmord och är allt annat än en
komplicerad mordgåta.

Vad är det som är så svårt att begripa? Nerijus har bevisligen mördat Lisa och lämnat
fult med färska spår efter sig och är sedd i sin bil när han kör till och från Martorp
efter mordet samt har försökt få sina närmaste att skapa honom ett falskt alibi, vilket
misslyckades som bekant.

Tycker man verkligen att en man som gjort detta hemska förtjänar att gå fri?
Han tog i berått mod en ung människas liv ifrån henne, en ung tjej som han tyckte sig
ha rätten att mörda för sitt eget höga nöjes skull.
Är han värd ert engagemang för hans sak?

Det är fullständigt obegripligt att här fortfarande kan sitta folk och ta parti för den
här mördaren och hävda att han skulle vara oskyldigt dömd.
Det är djupt olustigt.
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-23 kl. 16:07.
2016-05-23, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ni är ett par stycken som lever i någon drömvärld ser man och tror på det befängda meden resning i detta fall där en person är så fruktansvärt tydligt överbevisad om sin skuld så att man sällan ser maken till det.
Det är inte den tekniska bevisningen eller domslut på högsta nivå som är problematisk. Inte det minsta.

Det är argumenten som är komplett absurda - som om det vore kolasås istället för liquor cerebrospinalis som cirkulerar.

Absolut ingen av gnällspikarna har kommit med nån hållbar förklaring/förlopp och det mest absurda är att hela högen ser sig som förmer än Högsta domstolen.

Ingen av dem har nämligen nåt relevant att komma med - det är enbart gnäll samt trams om grenar, färger, lukt i boden och annat fullständigt ointressant juridiskt sett.

Polisen-bestämde-sig-tidigt-för-att-Nerijus-Bilevicius-var-skyldig. Hur intressant mellan 1 och 10 är denna mening att masa om?

Om de så plockat in honom klockan 20 på söndag (bestämt sig sååå tidigt till och med) så sitter hans DNA på Lisas kläder och andra personers DNA (förutom hans fru) lyser helt med sin frånvaro.
Senast redigerad av develi 2016-05-23 kl. 16:22.
2016-05-23, 16:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Det finns nog ingen chans för NB att få resning genom att bevisningen granskas och ifrågasätts. Advokaterna har redan gjort vad de kunnat där. Möjligtvis skulle bevisläget kunna förändras om man gjorde nya och fördjupade DNA-analyser men frågan är vem som skulle vara villig att punga ut för labbkostnaderna. NB får hoppas på att den riktige mördaren avslöjar sig på något sätt. Det är svårt att tänka sig att det rör sig om en engångsmördare så han kommer nog försöka slå till igen förr eller senare.

Kan inte ni som tror att han är oskyldig skramla till analyskostnaden ?
Du menar att mördaren Nerijus skulle erkänna ?
På vilket sätt skulle det förbättra hans chanser ?
Så länge han sitter inburad så lär han inte kunna slå till igen .
2016-05-23, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
NB får hoppas på att den riktige mördaren avslöjar sig
Står han framför en spegel och försöker övertala sig själv?
Ja iofs. Han är ju två personligheter.

Dr Jekyll: " Snälla, var inte så vrång. Hur svårt kan det vara? Kan du inte ta och berätta nu."

Mr Hyde: " NEJ. Jag vill inte! Nej, nej, nej, nej! Jag vill vara som dig Dr Jekyll. Jag vill vara god, jag vill andra ska tro gott om mig!
Den här sidan vill jag absolut inte andra ska veta om. Jag erkänner aldrig att jag mördade Lisa för att jag var så jävla överkåt och ville hänga och tejpa en ung flicka! ALDRIG jag erkänner mordet!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in