2016-05-22, 22:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Nej. De måste bete sig så här oavsett avtalet. Det är helt och hållet strategi. Inte ge bort något gratis.

Ju viktigare fråga för M eller S desto tydligare svar. De måste helt enkelt vara en nagel i ögat tills de blir inbjudna sitta med vid förhandlingsborden på riktigt. AKB kan enkelt lyfta mobilen och lösa det hela om hon vill.

Kanske. Fast SD:s strategi de senaste månaderna har snarare varit att lägga sig platt för M. I vissa fall gå ännu längre, som när Åkesson sa att han ville skicka svenska soldater till Syrien.
Citera
2016-05-22, 22:57
Medlem
subutex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Idioti.

Där försvann all chans att jag någonsin röstar på SD.

Nu finns det en chans att jag någonsin röstar på SD.
Citera
2016-05-22, 22:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Så SD o V med ca: 20% ska fixa det här. Inte illa. Hur gör man med övriga 80%? Ignorerar man dem?

Nej, vad som händer är att avtalet skjuts upp i ett år. Nästa år kan S, MP och borgarna rösta igenom sitt NATO-avtal om de fortfarande vill det.

Men mycket kan hända på ett år. Trump kan t.ex. bli vald till USA:s president.
Citera
2016-05-22, 22:58
Medlem
Xer0s avatar
Det finns ju även andra potentiella ekonomiska fördelar med att gå med i nato.
Vi har ju en förhållandevis stor vapenindustri i dethär landet, och våra exportmöjligheter skulle såklart gynnas av ett medlemskap.

Men, VPK har ju alltid tyckt att vi skall lägga ned svensk industri, och så även denhär gången.

Kan tänka mig att man även säger "vi skall inte ha något försvar, för det provocerar bara andra länder att invadera oss", lite såhär quote svenska freds. Men man är inte realistisk, man är totalt verklighetsfrånvänd innom vänstern och det har man alltid varit.
Citera
2016-05-22, 22:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subutex1
Nu finns det en chans att jag någonsin röstar på SD.

SD framstår onekligen som ett mer attraktivt alternativ för borgerliga väljare som inte vill att vi ska underkasta oss amerikansk utrikes- och försvarspolitik.
Citera
2016-05-22, 23:00
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
SD framstår onekligen som ett mer attraktivt alternativ för borgerliga väljare som inte vill att vi ska underkasta oss amerikansk utrikes- och försvarspolitik.

Ha, du menar att vi inte redan gör det?

Idag har vi ju i princip inget försvar så vi litar helt på att USA skall försvara oss utan att vi har något avtal med dem.
Citera
2016-05-22, 23:01
Medlem
Grävulens avatar
Bra, min respekt för V ökar definitivt. Hoppas att de kan skaka av sig globalisternas bojor och ta tillbaka vänsterrörelsen från fascisterna som numera kontrollerar den genom hbtq, antirasism, klimathets och andra ickefrågor.
Citera
2016-05-22, 23:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det finns ju även andra potentiella ekonomiska fördelar med att gå med i nato.
Vi har ju en förhållandevis stor vapenindustri i dethär landet, och våra exportmöjligheter skulle såklart gynnas av ett medlemskap.

Men, VPK har ju alltid tyckt att vi skall lägga ned svensk industri, och så även denhär gången.

Kan tänka mig att man även säger "vi skall inte ha något försvar, för det provocerar bara andra länder att invadera oss", lite såhär quote svenska freds. Men man är inte realistisk, man är totalt verklighetsfrånvänd innom vänstern och det har man alltid varit.

Jag tror tvärtom att SD och V har en mer realistisk syn på potentiella hot mot vår nationella suveränitet, både militära hot och andra hot, och att det är borgarnas hysteriska rysskräck som är verklighetsfrånvänd.
Citera
2016-05-22, 23:02
Medlem
Det ända jag respekterar med V är just deras syn på nato. En svindelstat som suger in mindre nationer i en världsordning. Det är därför som man har rustat ner försvaret så pass mkt. Man rustar ner i årtionden och sedan när det blir lite hett som man vet att det kommer att bli så försöker man skrämma in oss i nato. Det är exakt som när vi blev lurade in i EU trotts att folket röstade nej. Sedan så försökte man med euron med, men svenskarna ville ha vår egen valuta. Så vad gör man ist? Man designar nya sedlar, som är skrämande lika euro sedlarna.
Citera
2016-05-22, 23:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ha, du menar att vi inte redan gör det?

Idag har vi ju i princip inget försvar så vi litar helt på att USA skall försvara oss utan att vi har något avtal med dem.

Att skrota försvaret var ett av alliansens mest idiotiska beslut, och det kommer att ta några år att bygga upp det igen. Men eftersom det inte finns några akuta militära hot i vårt närområde är det bara att sätta igång med den uppgiften.

Vad vi inte bör göra är att sälja ut vår nationella suveränitet bara därför att vi för tillfället har ett uselt försvar.
Citera
2016-05-22, 23:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
5. Hur stora är chanserna att det går igenom om det skjuts upp ett år? Vill S ha ett värdlandsavtal med ett NATO som domineras av Donald Trump?

Du verkar helt ha missat att Trump hotat med att dra USA ur NATO.
Citera
2016-05-22, 23:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Bra, min respekt för V ökar definitivt. Hoppas att de kan skaka av sig globalisternas bojor och ta tillbaka vänsterrörelsen från fascisterna som numera kontrollerar den genom hbtq, antirasism, klimathets och andra ickefrågor.

V har faktiskt möjligheten att etablera sig som ett klassiskt socialdemokratiskt parti som prioriterar Sveriges intressen om de vill. S har ju givit upp den politiken, så det finns en slot ledig just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in