2016-05-20, 07:52
Medlem
Här är en bra sammanfattning på Svartenbrant skriven i annan tråd här o är en förklaring på föreläsningen:

Det hörde till hans psykopatiska personlighetsstörning. Man märker väldigt tydligt hans manipulativa drag att tala om det som han läser av att åhörarna är intresserad av och spinner på det. Gud, palmemordet etc spelar ingen roll. Hans manipulativa sätt och hans omnipotens gör att han inte känner några begränsningar trots att han spenderade mer än 40 år i fängelse och återstoden i grov känslokall brottslighet och rus där han manipulerade och svek alla kring sig. Trots att han är en misslyckad stackare och tvångsmässig återfallsförbrytare vet han enligt sig själv bättre än professorer och präster. Han har en omnipotent överlägsenhet som gör att han vet bättre än någon annan oavsett vad det handlar om.
Citera
2016-05-20, 08:41
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Här är en bra sammanfattning på Svartenbrant skriven i annan tråd här o är en förklaring på föreläsningen:

Det hörde till hans psykopatiska personlighetsstörning. Man märker väldigt tydligt hans manipulativa drag att tala om det som han läser av att åhörarna är intresserad av och spinner på det. Gud, palmemordet etc spelar ingen roll. Hans manipulativa sätt och hans omnipotens gör att han inte känner några begränsningar trots att han spenderade mer än 40 år i fängelse och återstoden i grov känslokall brottslighet och rus där han manipulerade och svek alla kring sig. Trots att han är en misslyckad stackare och tvångsmässig återfallsförbrytare vet han enligt sig själv bättre än professorer och präster. Han har en omnipotent överlägsenhet som gör att han vet bättre än någon annan oavsett vad det handlar om.

Det är väl sånt här som gjorde stt Svarten hade hög status i fängelset. Det finns ju en tydligare rangordning bland samhällets bottenskikt. Den ena har begått det brottet. Den andra har begått det brottet. Det ena brottet är bättre än det andra brottet. En rangordning bland internerna uppstår.
Hos en kriminell stod Svarten högt i rang. En vanlig hederlig människa tycker nog att det är skönt att han är död.
De dom bodde i samma flerfamiljsfastighet saknar honom inte . . .
Citera
2016-05-21, 03:06
Medlem
berrateddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Han är inte dömd för att ha tagit livet av någon annan. Viss skillnad mot vad som hänt i verkligheten.
När utförde han något bra stöt överhuvudtaget. Riktig tomte looser som fick badass rykte för automatsalva(k-pist) mot full polispiket. No loss whatever
Citera
2016-05-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berrateddy
När utförde han något bra stöt överhuvudtaget. Riktig tomte looser som fick badass rykte för automatsalva(k-pist) mot full polispiket. No loss whatever

Vad jag vet lyckades han inte med något...
Citera
2016-05-21, 19:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Jag förstår inte hur dottern kan säga att Svarten var så bra pappa? Han var ju en förbrytare som tillbringade större delen av sitt liv i fängelse.

Jag förstår inte att du inte kan begripa att barn kan älska och tycka sina föräldrar är "bra" trots att de är t.ex kriminella. Barn älskar oftast sina föräldrar även om de är kriminella, psykiskt sjuka, missbrukare osv. Det är naturligtvis en tragedi för barnen men kärleken behöver inte vara mindre för det. Och varför är du så fixerad vid Svarten? Det finns väl massor av kriminella som är bra mycket värre än han. Dom skjuter ju hej vilt på gator och torg.
Citera
2016-05-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag förstår inte att du inte kan begripa att barn kan älska och tycka sina föräldrar är "bra" trots att de är t.ex kriminella. Barn älskar oftast sina föräldrar även om de är kriminella, psykiskt sjuka, missbrukare osv. Det är naturligtvis en tragedi för barnen men kärleken behöver inte vara mindre för det. Och varför är du så fixerad vid Svarten? Det finns väl massor av kriminella som är bra mycket värre än han. Dom skjuter ju hej vilt på gator och torg.

Kan va för Svarten hela tiden ville exponera sig o framhäva hur bra han var o alla andra är skitar som man blir en aning irriterad. Att media inte fattat att de matar en psykopat mm. Dottern, "svärsonen" o "Frun" är ju helt hjärntvättade.
Citera
2016-05-22, 03:18
Medlem
Skojgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrateddy

Faktum är att hans skadskjutning av poliserna i polisbussen troligtvis också var en klåparhandling. Antagligen försökte han skjuta helautomateld med ak4:n mot däcken men förstod inte att vapnet stegrar sig om man inte håller vapnet på ett väldigt resolut sätt. Även Tommy Zetraeus anses begått samma sorts klåparhandling men med betydligt värre resultat.
Citera
2016-05-22, 08:33
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Du har ju delvis rätt i det där med små barn, för de har ju inga andra än sina föräldrar. Barnen blir vuxna och det är då man bör förstå - barnen är inte sällan själva begränsat begåvade. Detta hjälper till.
Svarten är död nu. Han kostade samhället alldeles för mycket pengar. Jag vill att "änkan" slutar röka cigarretter för mina skattepengar.
Citera
2016-05-22, 09:40
Medlem
farcs avatar
Citat:
Svarten är död nu. Han kostade samhället alldeles för mycket pengar. Jag vill att "änkan" slutar röka cigarretter för mina skattepengar.

Men flytta till en annan kommun då.
Citera
2016-05-22, 10:26
Medlem
Citat:
Du har ju delvis rätt i det där med små barn, för de har ju inga andra än sina föräldrar. Barnen blir vuxna och det är då man bör förstå - barnen är inte sällan själva begränsat begåvade. Detta hjälper till.

Ja, det är ju så som du säger med barn. När de är vuxna måste de ta itu med dålig barndom. Ta ansvar.
Om inte "änkan" exponerat sig så hade ingen brytt sig. Är helt sjukt att hon ligger 6:a på Finest. Men folk vill väl se vart galenskapet leder.
Citera
2016-05-22, 11:20
Medlem
Det tas bort obekväma kommentarer men att namnge personer går tydligen bra för Lena. Hon vill inte att hennes barn ska läsa skit om henne. Är väl bättre att inte blogga då.

http://finest.se/nadensljus/2016/05/20/nu-ar-jag-sa-javla-forbannad-rent-ut-sagt/#comments
Citera
2016-05-22, 15:12
Medlem
bess.the.bests avatar
Bloggen är ju helt galen! Vad jobbar hon med? Ingenting får man förmoda, ännu en jkla WT deluxe som vi alla servar med pengar...tänk så mycket tid de har på dagarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in