2016-05-22, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Man märker verkligen hur du har samlat mod hela dagen och tagit i ända ner från skitan när du skrev det där inlägget. Känner du dig smart nu? Du är så intellektuell som ägnar din tid åt att ordbajsa i var och varannan tråd utan att hålla dig till ämnet. Du starta karriären i denna tråd med att vara så smart att du trodde det hela handlade om karaktären "Karim". Bra där.

Sen fortsätter du efter att ha blivit knäckt med att diskutera egentligen något helt annat än vad tråden handlar om. Har du inget konkret att säga angående Tariqs lögner så pys iväg och trolla någon annanstans. Han ska bli synad och allt han kommer att säga i framtiden kommer att bli synat, vare sig du vill eller inte.

Men hur verklighetsfrånvänd kan en människa vara?
Varför startar du en tråd om en okänd person? Bara för att du ogillar den? Sen skriver otaliga inlägg som bara är dåliga upprepningar, hur mår du?
Citera
2016-05-22, 03:19
Medlem
Citat:
Du har rätt och det är därför det är viktigt att snabbt avslöja dessa bedragare/mytomaner.

Vad för material har du att presentera och som avslöjar denna person i nuläget?
Jag ögnade igenom dina länkar och fann inget som påtalar bedrägeri.

Min oförmåga att lokalisera bedrägeri kan dock ha att göra med mitt lättvindiga ögnande, men kan du blottlägga en jämförelse som påtalar oriktiga uppgifter artiklarna emellan?
Citera
2016-05-22, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Vad för material har du att presentera och som avslöjar denna person i nuläget?
Jag ögnade igenom dina länkar och fann inget som påtalar bedrägeri.

Min oförmåga att lokalisera bedrägeri kan dock ha att göra med mitt lättvindiga ögnande, men kan du blottlägga en jämförelse som påtalar oriktiga uppgifter artiklarna emellan?

Då måste du vara tämligen blind men jag ska hjälpa dig på traven. Min favorit är ju egentligen med på topp 3 av hans lögner och det är OS-guldet.
Citera
2016-05-22, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Men hur verklighetsfrånvänd kan en människa vara?
Varför startar du en tråd om en okänd person? Bara för att du ogillar den? Sen skriver otaliga inlägg som bara är dåliga upprepningar, hur mår du?

Okänd person? Är du helt bakom flötet eller. Gubben är ju med på varje Comviqreklam på både TV och Internet de senaste åren. Han har varit med i en rad tidningsintervjuer etc så du måste vara helt efterbliven eller så har du bott i en grotta de senaste åren.
Citera
2016-05-22, 03:47
Medlem
Citat:
Då måste du vara tämligen blind men jag ska hjälpa dig på traven. Min favorit är ju egentligen med på topp 3 av hans lögner och det är OS-guldet.

Jag hittar inga referenser till OS-guld i artiklarna du länkar?
Citera
2016-05-22, 07:29
Medlem
Freders avatar
Citat:
Skickliga bedragare kan få tidningar och myndigheter att stödja dem i flera år innan bedrägeriet uppdagas, se "Solar Frickin' Roadways"-projektet.

Man ser också samma motreaktioner som när thunderf00t gick igenom varför solar roadways var en bluff. Då sade folk "hur orkar du lägga tid på detta?" och "varför vill du förstöra för detta goda projekt".
Citera
2016-05-22, 10:30
Bannlyst
Citat:

Då kan du inte ha letat då Resuméartikeln har blivit citerad flera gånger nu.
Senast redigerad av affekaffe 2016-05-22 kl. 10:37.
Citera
2016-05-22, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Man ser också samma motreaktioner som när thunderf00t gick igenom varför solar roadways var en bluff. Då sade folk "hur orkar du lägga tid på detta?" och "varför vill du förstöra för detta goda projekt".

Jag måste säga att man blir kraftigt förvånad då jag alltid haft intrycket att folk redan sett igenom hjärntvätta ingen här på flashback men ack så fel man kan ha.

Den där Tariq är ju en mycket bättre bedragate än man hade kunnat tro. Inte noga med att hans lögner är synade nu har han även en armé av avatarer som skyddar hans heder.
Citera
2016-05-22, 11:24
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Precis. Komiker, skådespelare och andra kändisar måste förstå att när de ger sig in i politiska diskussioner så blir de synade på samma sätt som journalister, politiker och akademiker. Jon Stewart körde på konceptet att ge sig in i tunga politiska debatter och sedan hävda att han bara var en komiker när kritiken kom. I USA har de sett igenom denna strategin och det är dags att vi gör samma i Sverige.

Tariq Alkhizai har gett sig in i det enskilt största debattämnet i svensk politik; flyktingpolitiken, därför måste han granskas och om han far med osanningar måste det fram.

Tariq är inte ensam om att vara mytoman. Den största mytomanen är väl Guillou. Till och med kommunistens mamma pekar ut sonen som lögnare. Tariq har valt det rätta landet. Här passar han som handen i handsken bland svenska kändisar.
Citera
2016-05-22, 12:15
Medlem
djgoebbelss avatar
Citat:
Man blir nästan mörkrädd när man hör dessa stollar ta det personligt när man spräcker deras bild av den "trevlige, livserfarna" Karim och den dumma, knasiga Christer. Det som är ännu mer äckligt är att comviq är ett typiskt barn och ungdomsabonnemang så dom visste exakt vart man skulle placera denna mytoman.

Detta hjärntvättande har pågått länge. Mediasverige har i åratals indoktrinerat folket att svenskar är dumma och klantiga. Ta Stefan och Krister, propagandabuskisen där svensken ska acceptera att han är dum. Iprenmannen spelar på underlägsenhet, ska visa att svenskar är korta och underlägsna andra. Men det går längre än reklamer. Sällskapsresan-filmerna anspelar på samma saker - svensken är dum, blyg, töntig, och klantig. Sällskapsresan-filmerna är bland de mest kända svenska filmerna genom tiderna. Tillfällighet? Knappast. Ren och skär kommunistpropaganda.

Men värst är nog Håkan Hellström. Så många lögner och historier som inte blivit granskade. Istället omhuldas han på alla stora tidningar. Han är en bluff och helt sjuk! Helt kär i Brasilien och har blandat in brasilianska drag i sina låter. Tillfällighet? Knappast. Ännu ett sätt att multikulturalisera Sverige och förstöra vår kultur.

Efter Comviq-Karim hoppas jag vi också tar oss an dessa bedragare.
Citera
2016-05-22, 13:14
Medlem
Freders avatar
Citat:

Här är artikeln: http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/04/26/comviq-tar-stallning-for-tolerans-berattar-skadespelarens-historia/

Citat:
Han är en person som berättar mycket och gärna, men när han sa att han har varit fäktningsinstruktör för irakiska hovet och vunnit OS så visste man knappt om man skulle tro att det var sant.

Det finns alltså lite källkritik bland svenska journalister, men bara lite. Nu har flera i tråden påpekat att Irak endast har en bronsmedalj i tyngdlyftning som vanns av Abdul-Wahid Aziz. Det är alltså ett solklart fall av mytomani.

Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Tariq är inte ensam om att vara mytoman. Den största mytomanen är väl Guillou. Till och med kommunistens mamma pekar ut sonen som lögnare. Tariq har valt det rätta landet. Här passar han som handen i handsken bland svenska kändisar.

Ja, det verkar som svenska journalister har någon slags dragning till mytomaner. Guillou är definitivt den värsta mytomanen. Det verkar alltid vara feta små gubbar som hävdar att de utfört någon fantastisk idrottsprestation.
Citera
2016-05-22, 13:49
Medlem
Citat:
Då kan du inte ha letat då Resuméartikeln har blivit citerad flera gånger nu.

Du har rätt. Jag gjorde misstaget att skriva in "guld" som sökord när jag letade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in