2016-05-21, 11:56
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musen2k7
ja gud vilket liv du har med 10 - 15 k i inkomst! grattis din jävla wt pundare

16k netto JA. Hur tänker jag inte gå in på. Så man är WT om man inte har ett jobb?
Var inte ens jag som sa upp mig. Gå och lek men dina drinkluder och pengar Mr Backslick.
Citera
2016-05-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Enligt den brittiske ekonomen Philippe Legrain så ger ju varje krona på flyktingmottagning tillbaka två kr på bara fem år.
Om fem år kommer alltså Malmö se ett välstånd av all dess like.
Behövs inga skattehöjningar Malmö kommun sitter med trumfkort på hand.

Detta har de sagt i snart tjugo år. Vilket ögonblick som helst nu...
Citera
2016-05-21, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har flera gånger stött på ovanstående uppfattning. Jag kan verkligen inte påstå att jag ser den som realistisk. Det finns än mindre frikostiga bidrag i hemländerna och Sverige är ändå rikare och mer oskyddat så att det går lättare att dra in pengar från svenskar med kriminell verksamhet istället, som plundring, rån, beskyddarverksamhet, bötning (av fler än enbart ungdomar) o.s.v. Ja, om haveriet av det inre och yttre skyddet fortsätter, så vet jag faktiskt inte vad som är tänkbart i framtiden. Kanske kan det uppstå områden som styrs av klaner som närmast liknar krigsherrarna i vissa länder, speciellt i s.k. 'failed states'? I vilket fall kan jag inte se varför man skulle åka och konkurrera om plats i hemlandet, när det finns nya områden att lägga under sig, även om bidragen skulle sina. Sedan finns det i och för sig en övre gräns för hur långt det fungerar. Även det levnadssättet kräver att det finns mer produktiva grupper och bostadsområden som det går att leva på, för i slutändan kan inte alla leva så och man måste själva bli produktiva eller så slutar man som en del svarta afrikanska länder.

I det långa loppet har svårt att se ens ett sådant scenario är möjlig tatt upprätthålla. Svartskallarna kan överleva lite längre på sydligare breddgrader pga det varmare klimatet, fast även i Afrika har de egentligen bara lyckats expandera sina populationer tack vare den vite mannens teknologi, handel och u-hjälp.
Vit teknologi kommer att stegvis försvinna med de vita männen, så också vitas bidrag och handel.
Hur blattar och negrer ska överleva i ett kallare Norden utan vare sig vit teknologi, handel eller bidrag övergår i alla fall min fattningsförmåga.
Tänk att historiskt sett har Sverige varit utsatt för massdöd vid tidigare tillfällen, digerdöden på 1300-talet, den extrema kylan under 600-talet varav båda beräknas ha dödat halva populationen.
Svartskallarna har visserligen möjligheten att ta livet av den sista svensken, men Sverige kommer de aldrig kunna behålla.
Senast redigerad av Grottmongo101 2016-05-21 kl. 12:08.
Citera
2016-05-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag tycker att det är en felaktig prioritering från ditt håll.

Felprioritering från hans hål menar du? Att han inte erbjuder sitt eget rövhål istället för hans dotters? Öppna era skinkor Sverige?
Citera
2016-05-21, 12:12
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Om man inför progressiv kommunalskatt behöver det inte drabba någon fattig. Dessutom är det möjligt att utveckla omfördelningen mellan kommunerna. Vad man inte tar hänsyn till i artikeln är att ökad befolkning medför ökade skatteintäkter.
Dem två förslagen skulle vara en fullständig katastrof för Malmö. Staden skulle förlora i princip varenda person som ger ett nettobidrag till kassan och därmed ha en befolkning där varenda person får mer än den bidrar... = Konkurs på ett år.
Citera
2016-05-21, 12:32
Medlem
så jävla fel, åt helvete med miljöpartiet!
Citera
2016-05-21, 12:36
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Malmö är på god väg att hamna i ekonomisk kris. Skatten måste höjas med över 6 kronor per skattebetalare inom ett drygt decennium. Det motsvarar ungefär 20000 tusen per skattebetalare och år.

Ni så kallade vänster, socialdemokrater och miljöpartister samt försvarare av den stora invandringen, hur går detta ihop med att invandringen skulle vara lönsam?
Hur mår ni med att sprida direkt felaktiga lögner eller har ni bara väldig otur när tänker- jämt?

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-20/chockhojd-skatt-hotar-malmoborna
Rutten stad, varför föda en befolkning som bara ska ha och ha, men aldrig ger?
Citera
2016-05-21, 12:40
Medlem
RabiatModerats avatar
Jag har grämt mig över att jag flyttade från en borätt i Malmö innan priserna skjöt i höjden. Men när jag ser hur Malmö utvecklas så är jag ändå glad att jag drog därifrån.

Skattebetalarnas vilja att subventionera Malmö och andra "utsatta" kommuner kommer att avta och då vill det till att man bor i en ekonomiskt stark kommun.
Citera
2016-05-21, 12:54
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Jag finner det alltid lite lätt roande när folk upprört vrålar ut sin frustration över konsekvenser av beslut tagna av deras demokratiskt folkvalda representanter.
Gillar ni inte läget, börja med att använda er rösträtt om ni inte redan konsekvent gör det när tillfälle ges. Är det sen så att majoriteten av era med-medborgare tycker annorlunda än er så har ni ju två enkla val; acceptera att demokrati råder och att majoriteten styr ELLER flytta på er någonstans där majoriteten rimligen ligger närmare era egna politiska prioriteter.

Rimligtvis måste det ju vara så att majoriteten av malmö-bor specifikt, och svenska medborgare generellt, tycker att det är bra att betala mycket skatt så att alla i samhället kan tas hand om, inkluderat de nyanlända flyktingar ni har välkomnat.
Hade inte majoriteten röstat för ett styre med de värderingarna hade ju landet rimligtivis sett annorlunda ut, på gott och på ont.

Jag har valt att inte bo i Sverige, primärt baserat på;
- Jag tycker skattesystemet dödar mitt entreprenörskap och motivation att arbeta för att tjäna pengar
- Jag gillar att bo i ett land där minimilönen är så låg att man har råd att hålla sig med köp av alla tjänster som är jobbiga eller ointressanta att utföra själv
- Jag tycker inte 9-10 månader om året av grå-slask är tilltalande

När jag lämnade Sverige var inte flyktingproblematiken så stor, men idag får jag tillstå att det är ytterliggare en bidragande orsak till att jag väljer att alltjämt hålla mig bosatt på sydligare breddgrader (till råga på allt i ett land dit människorna från den här MENA-vågen, som hela Europa verkar drabbat av, helt enkelt väljer att inte komma till eftersom den statliga supporten de erhåller här är obefintlig)

Summerat, är mitt inlägg i debatten; varför lägger så många så otroligt mycket enerigi på att beklaga sig över situationen istället för att lägga den energin på att ta egna beslut och genomföra förändringar som leder till en ökad tillfredställelse med tillvaron?

Ditt inlägg fick mig att småle. Du är alltså ett av alla hjärndöda hjon som faktiskt tror att det råder demokrati i Sverige.

Svara på detta då;

När har det svenska folket sagt att den militära försvarsförmågan fullständigt skall omintetgöras och att Sverige ska vara helt försvarslöst mot angrepp från främmande makt?
När har det svenska folket sagt att välfärden skall avvecklas och nedmonteras till förmån för ekonomiska "flyktingar" från tredje världen?
När har det svenska folket sagt att det svenska rättssystemet ska ligga så långt ifrån det folkliga rättsmedvetandet som det bara är möjligt? Och så vidare i all oändlighet...

Illusionen av demokrati är just bara en illusion. I en representativ "demokrati" utan verkligt tjänstemannaansvar utgår aldrig makten från folket, särskilt inte i en stat som varit utan krig i över 200 år.

Förövrigt är inte alla svenskar likt dig globalistpajasar som flyttar från fosterlandet för att det är billigare att få toaletten städad någon annanstans på jorden. Det här är Sverige och det är det svenska folket lands, mitt land. Det ena utesluter inte det andra heller, dom flesta verkar nog för att den egna tillvaron ska vara så bra som möjligt, det gör ju inte att man inte ska fundera över den allt mörkare svenska himlen, som skvallrar om den framtid som komma skall, en framtid långt ifrån det välfärdsland som Sverige internationellt hade rykte om sig att vara för sisådär trettio år sedan.
Citera
2016-05-21, 13:12
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Ditt inlägg fick mig att småle. Du är alltså ett av alla hjärndöda hjon som faktiskt tror att det råder demokrati i Sverige.

Svara på detta då;

När har det svenska folket sagt att den militära försvarsförmågan fullständigt skall omintetgöras och att Sverige ska vara helt försvarslöst mot angrepp från främmande makt?
När har det svenska folket sagt att välfärden skall avvecklas och nedmonteras till förmån för ekonomiska "flyktingar" från tredje världen?
När har det svenska folket sagt att det svenska rättssystemet ska ligga så långt ifrån det folkliga rättsmedvetandet som det bara är möjligt? Och så vidare i all oändlighet...

Illusionen av demokrati är just bara en illusion. I en representativ "demokrati" utan verkligt tjänstemannaansvar utgår aldrig makten från folket, särskilt inte i en stat som varit utan krig i över 200 år.

Förövrigt är inte alla svenskar likt dig globalistpajasar som flyttar från fosterlandet för att det är billigare att få toaletten städad någon annanstans på jorden. Det här är Sverige och det är det svenska folket lands, mitt land. Det ena utesluter inte det andra heller, dom flesta verkar nog för att den egna tillvaron ska vara så bra som möjligt, det gör ju inte att man inte ska fundera över den allt mörkare svenska himlen, som skvallrar om den framtid som komma skall, en framtid långt ifrån det välfärdsland som Sverige internationellt hade rykte om sig att vara för sisådär trettio år sedan.

Varför sade Reinfälls försvarsminister upp sig med omedelbar verkan tror du?
Sedan letade reinfäll en som gillade alla neddragningar som han ville göra.

renfäll var mkt tydlig när han sade Öppna era hjärtan, trodde du bokstavligt då?

Det har väl inte undgått någon trodde jag, men det har det tydligen.
Citera
2016-05-21, 13:17
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manidatoz
Hade det varit USA hade den redan inträffat men nu är vi Sverige vilket gör att det inte kommer hända eftersom det kommer fördelas över hela Sverige, dvs Malmös underskott kommer bäras upp av ekonomiskt friska kommuner.
Det här är jag säker på att det kommer att bli en av de viktigaste frågorna de nästa tio-femton åren. Rätten att bestämma över ditt eget liv och din nära omgivning utan att staten lägger sig i.

Subsidiaritetsprincipen.

Visst, vill Malmö driva en politik som till slut driver dem i konkurs och på vägen dit allt mer försämra och förstöra skola, vård, trygghet och omsorg och allt annat som medborgare förväntar sig att kommunen ska bidra till eller stå för så ska det förstås stå dem fritt, men att vi andra ska betala för det är inte längre rimligt.
Citera
2016-05-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith

Svara på detta då;

Jag kan inte påstå att jag identifierar mig som ett hjärndött hjon, så jag får nog ställa mig nekande till det påståendet/frågan.

Jag gör nog bedömningen att Sverige är en demokrati, men sen är jag ju troligen inte lika kvalificerad som du att bedöma det, eftersom jag valt att distansiera mig från Sverige och endast följer utvecklingen på distans. Ni som lever i svenska samhället är ju självklart mer lämpade att bedöma hur demokratin idag fungerar i praktiken.

Med reservation för mitt nämnda distans-perspektiv; Är inte de exempel du ger kraftigt överdrivna? Försvarsförmgan är väl inte fullkomligt avvecklad? Välfärdssystemet är väl inte fullständigt nedmonterad? etc. Däremot verkar det ju för mig som att Sverige kollektivt gör en kraftig missbedömning av sin ekonomiska förmåga att erbjuda detta omfattande välfärdssystem till den mängd människor som det idag görs tillgängligt för, med operativa kvalitetsbrister till följd.

Jag respekterar din patriotism, din kärlek till "fosterlandet", som du uttrycker det. Det kan ju rent av vara beundrandsvärt att du orkar föra en kamp för förändring, när utgångsläget för att nå ditt ideal-samhälle ser tämligen dåligt ut.
Jag är ingen patriot. Jag identifierar mig inte med utgångspunkt från Sverige som nationalstat. Jag uppskattar mycket "svenskt" jag har fått med mig från familj, i skapandet av mina kärnvärderingar, men jag ser också att jag, med min politiska uppfattning, kan finna andra stater för hemvist som bättre möjliggör den livsstil jag vill föra och det samhälle jag vill leva i.
Jag har svårt att se det "pajasaktiga" i det, på samma sätt som jag inte ser dig som en "nationalistpajas". Vi har helt enkelt bara olika livsåskådningar och det är väl härligt att vi är fria att ha det och göra våra egna val kring det. Sen kan vi ha lite olika svårt att förstå varandras skillnader. Det jag gav uttryck för är min personliga oförståelse för hur man kan vara så missnöjd med sitt land idag, och ändå välja att föra en otillfredställande tillvaro där i hopp om att det blir bättre på sikt, när man har möjligheten att söka sig till ett system som ligger närmare sina egna värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in