2016-05-21, 09:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag vet från säkra källor att du får betalt för att sänka David och Tess trovärdighet. Ett jävla sätt.
Fö förstår jag inte varför, trådar på FB har noll inverkan på samhället.

Bildjäveln lever sitt eget liv, bättre betyg än så går det knappast att få.
På vilket sätt påverkas trådens frågeställning om "fejk" av att Malena Ernman har "gillat" bilden på Facebook? Varför tjatas det hela tiden om saker som inte har med frågan att göra?

Det är den vanliga trådförstörande verksamheten som man ser i många trådar, där avlönade Shills från Expo, Bonniers & liknande gör sitt yttersta för att blanda bort korten.
Citera
2016-05-21, 09:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På vilket sätt påverkas trådens frågeställning om "fejk" av att Malena Ernman har "gillat" bilden på Facebook? Varför tjatas det hela tiden om saker som inte har med frågan att göra?

Det är den vanliga trådförstörande verksamheten som man ser i många trådar, där avlönade Shills från Expo, Bonniers & liknande gör sitt yttersta för att blanda bort korten.

Nu är väl inte den stora grejen med bilden att Sveriges mest framgångsrika operasångerska delat bilden utan det är snarare dess segertåg genom världens medier som bevisar något om bildens genomslag.
Fejk, hur?
Citera
2016-05-21, 09:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Sen har vi dig som snittar elva inlägg om dagen. Du lär ju inte ha någon annan försörjning är den du får för att skriva på Flashback.

Att beskriva bildens spridning är i högsta grad on topic, då det finns återkommande och nya användare som gör allt för att reducera bildens kraft. En kraft som bäst låter sig mätas i dess spridning.
Citera
2016-05-21, 10:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu är väl inte den stora grejen med bilden att Sveriges mest framgångsrika operasångerska delat bilden utan det är snarare dess segertåg genom världens medier som bevisar något om bildens genomslag.
Fejk, hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sen har vi dig som snittar elva inlägg om dagen. Du lär ju inte ha någon annan försörjning är den du får för att skriva på Flashback.

Att beskriva bildens spridning är i högsta grad on topic, då det finns återkommande och nya användare som gör allt för att reducera bildens kraft. En kraft som bäst låter sig mätas i dess spridning.
Ad hominem & halmgubbar, enligt ert vanliga formulär 1A. Det börjar verkligen lysa igenom en tilltagande desperation i era allt mer hysteriska utfall. Kan ni inte bättre än så här så gagnar ni nog er sak bättre genom att istället hålla käften.
Citera
2016-05-21, 10:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ad hominem & halmgubbar, enligt ert vanliga formulär 1A. Det börjar verkligen lysa igenom en tilltagande desperation i era allt mer hysteriska utfall. Kan ni inte bättre än så här så gagnar ni nog er sak bättre genom att istället hålla käften.

Men lol - du börjar anklaga användare för att vara avlönade postare, men om du själv pekas ut så kommer du med Flashbacks mest missbrukade och missförstådda uttryck ad hominem och halmgubbe, ge dig nu.

Varför skulle jag vara desperat? Bilden tråden handlar om gör sitta eget jobb alldeles utmärkt. Personligen har jag inte delat den en enda gång, tycker den är rätt banal, men det spelar ju ingen roll vad folk i tråden tycker. Bilden har goda utsikter att bli Årets bild, eller hur? Du har själv medgett det i ett försök att underminera juryn som bestämmer.
Citera
2016-05-21, 10:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bilden har goda utsikter att bli Årets bild, eller hur? Du har själv medgett det i ett försök att underminera juryn som bestämmer.
Utsikterna för att bli årets bild vet jag inget om, det beror i första hand på graden av politiserad jury. Men om bilden är arrangerad så blir den diskvalificerad från att ens försöka, därav Expo-hjonens febrila aktivitet.
Citera
2016-05-21, 10:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Utsikterna för att bli årets bild vet jag inget om, det beror i första hand på graden av politiserad jury. Men om bilden är arrangerad så blir den diskvalificerad från att ens försöka, därav Expo-hjonens febrila aktivitet.

Varför skulle den bli diskvalificerad? Det finns ju ingen som helst grund för det, trots ihärdiga försök att leta bevis för motsatsen. Detta börjar bli löjligt. Bilden blir ju inte diskad för att ett tiotal verklighetsförnekare bara påstår att bilden är arrangerad på ett internetforum.
Citera
2016-05-21, 10:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Förstår inte hur vårt tjat här skulle kunna ändra på huruvida bilden är arrad eller ej? För mig spelar det ingen roll om den är det, kommer det upp nya bevis som visar på att de snackat ihop sig innan så är det ingenting mer med det för mig. Ungefär som att jag vet att jag inte kan andas på månen, dyker det upp ny fakta som visar på motsatsen så får jag helt enkelt förhålla mig till det.
Det är ingen match detta, jag sitter inte och håller på ett lag jag måste försvara oavsett.
Citera
2016-05-21, 10:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Oops, glömde den colombianska podden också.
Citera
2016-05-21, 10:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
De agerar som ett gäng advokater som ständigt blandar högstämda inlägg om sin klients förträfflighet med att med gnällig röst kräva "bevis" så fort de blir ifrågasatta.

Det är också intressant att notera att det bara är i just denna tråd de nu lägger sitt engagemang. Om de nu var politiskt motiverade, och inte bara hade en specifik uppgift, så finns det tusentals trådar här med en massa för dem förhatligt som de skulle kunna ge sig in i.

Ja gud vad avskyvärt det är med advokater som kräver bevis. Vilken värld lever du i?
Citera
2016-05-21, 10:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
De agerar som ett gäng advokater som ständigt blandar högstämda inlägg om sin klients förträfflighet med att med gnällig röst kräva "bevis" så fort de blir ifrågasatta.

Det är också intressant att notera att det bara är i just denna tråd de nu lägger sitt engagemang. Om de nu var politiskt motiverade, och inte bara hade en specifik uppgift, så finns det tusentals trådar här med en massa för dem förhatligt som de skulle kunna ge sig in i.

Nej, jag har inte 2300 inlägg i den här tråden. Tror att de flesta av mina inlägg handlar om att anklaga folk för att vara bögar.

Varför inte hålla sig till trådens ämne? Tex genom att bevisa hur bilden fejkats.
Citera
2016-05-21, 10:37
Medlem
Citat:

Fejk är väl redan uteslutete? Eller har du något nytt att komma med i den saken?
Blir det årets bild?
Varje ny spridning gör det möjligen något mer sannolikt att fotograferna i juryn väger in allmänhetens syn på bilden.

(möjligen är det också så att för varje vidarespridning så finns det ett eller annat fototekniskt snille som granskar bilden och ser att den är okej)

Men hela den här tråden är väl ett försök från nazisterna och deras hejdukar att blanda bort korten. Ni erkänner helt enkelt inte verkligheten. Ni vill inte att man ska se nazisterna som något som måste bekämpas, precis som Bilden visar.

Här är ett sätt att se på bilden. "Glöm inte nazisterna"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/patriklundberg/article22762905.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in