2016-05-16, 17:31
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Någon som ska på Mglas spelning i Sundsvall på lördag? Någon själasvart sate kanske vill ta en mörk öl eller två innan.

NP: Mgla - Mdloscí
Citera
2016-05-19, 08:11
Bannlyst
Tycker att Gorgoroth är riktigt förjävla bra band. Tycker inte ni dom är bra?

NP: Mayhem - Pagan Fears
Citera
2016-05-19, 10:57
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Tycker att Gorgoroth är riktigt förjävla bra band. Tycker inte ni dom är bra?

NP: Mayhem - Pagan Fears

Destroyer och Under the sign of hell är bra. Resten är antingen askasst eller bara mediokert. Ad majorem......har några vettiga låtar också visserligen. Men senaste 8-10 åren har ALLT de släppt varit mycket dåligt. Har skrivit om asen förr, orkar inte.............

Själv har jag lyssnat en del på Hermodr, och då framförallt senaste fullängdaren The darkness of december som släpptes i år. Får nog omvärdera lite nu av vad jag tidigare tyckt och tänkt om det bandet. Snygga slingor, snygga pianon och låtar som håller. Stör mig till viss del fortfarande på sången som är ganska trist, dock så varieras det med rensång/kör nuförtiden som höjer det hela i mitt tycke. Musiken är väldigt enformig och stundtals nästan banal, men det finns ändå något som gör att man i rätt sinnesstämning sugs in i den.
Att tempot på "trummorna" är de samma i nästan varje låt utan någon som helst variation kan man både beundra och beklaga.
Hermodr låter stundtals som Summoning eller Lustre tycker jag, dock utan att vara lika bra såklart. I alla fall inte lika bra som Summoning, Lustre däremot...........

NP: Hermodr - Skogshjärta
Citera
2016-05-19, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Destroyer och Under the sign of hell är bra. Resten är antingen askasst eller bara mediokert. Ad majorem......har några vettiga låtar också visserligen. Men senaste 8-10 åren har ALLT de släppt varit mycket dåligt. Har skrivit om asen förr, orkar inte.............

Själv har jag lyssnat en del på Hermodr, och då framförallt senaste fullängdaren The darkness of december som släpptes i år. Får nog omvärdera lite nu av vad jag tidigare tyckt och tänkt om det bandet. Snygga slingor, snygga pianon och låtar som håller. Stör mig till viss del fortfarande på sången som är ganska trist, dock så varieras det med rensång/kör nuförtiden som höjer det hela i mitt tycke. Musiken är väldigt enformig och stundtals nästan banal, men det finns ändå något som gör att man i rätt sinnesstämning sugs in i den.
Att tempot på "trummorna" är de samma i nästan varje låt utan någon som helst variation kan man både beundra och beklaga.
Hermodr låter stundtals som Summoning eller Lustre tycker jag, dock utan att vara lika bra såklart. I alla fall inte lika bra som Summoning, Lustre däremot...........

Jag skulle nog säga att jag gillar fler album än dig som Gorgoroth har gjort.
Citera
2016-05-19, 15:25
Bannlyst
Tittar lite på lite klipp från Dark Funeral live, det är galet bra de här. Jag uppskattar verkligen bra liveframträdande med bra ljud.

Dark Funeral - Open The Gates (live)
https://www.youtube.com/watch?v=aViIMK0lBqg

Även lite Gorgoroth live också.

Gorgoroth - Carving A Giant (live)
https://www.youtube.com/watch?v=Nn7-CeJfRk8
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2016-05-19 kl. 15:30.
Citera
2016-05-19, 22:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Tittar lite på lite klipp från Dark Funeral live, det är galet bra de här. Jag uppskattar verkligen bra liveframträdande med bra ljud.

Men herregud..
Alltså..trollar du bara eller? Vafan du droppar band som folk slutade lyssna på vid 13års ålder.. Betygsätter skitdåliga hollywoodfilmer i stil med Transformers 12 som tiopoängare osv..

"jag uppskattar verkligen bra liveframträdanden med bra ljud"..

Okey? Sånt som ingen annan öht uppskattar.

Vidga dina förbannade vyer din jävla mupp!
Citera
2016-05-19, 22:57
Medlem
Citat:

Är inte jättemycket för Dark Funeral, men den här drumcamen är sinnessjuk.

https://www.youtube.com/watch?v=NkXmFXFPPWA
Citera
2016-05-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Någon som ska på Mglas spelning i Sundsvall på lördag? Någon själasvart sate kanske vill ta en mörk öl eller två innan.

NP: Mgla - Mdloscí
Jag ska på spelningen i Stockholm imorgon, annars hade jag varit på. Sjukt pepp nu!

np: Mgła - Exercises In Futility VI
Citera
2016-05-19, 23:13
Medlem
InnesIs avatar
Dark Funeral uppskattar jag till och med Diabolis Interium. Efter det tappade de allt mitt intresse. Gorgoroth har jag inte satt mig in i förutom att jag verkligen uppskattar Ad Majorem Sathanas Gloriam. Jag lyssnade också på den överhypade comebackplattan efter att Gaahl lämnat bandet. En besvikelse enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Men herregud..
Alltså..trollar du bara eller? Vafan du droppar band som folk slutade lyssna på vid 13års ålder.. Betygsätter skitdåliga hollywoodfilmer i stil med Transformers 12 som tiopoängare osv..

Du är ett troll! Lol!
Citera
2016-05-20, 09:45
Bannlyst
Citat:
Men herregud..

Äh dra åt fan, jag får väl lyssna på det jag vill.
Citera
2016-05-20, 11:29
Medlem
mmas avatar
Citat:
Men herregud..

ah shit.. nu blev han nog helt spak! Nu klev det in en "elit" och satte han på plats, kan bara tänka mig hur nedtryckt han känner sig nu när en forumblackmetalexpert kom dit och satte ner foten! Shit alltså vilken statement!
Citera
2016-05-20, 11:40
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton

Pentagram är ju fruktansvärt bra. Övrigt håller jag inte särskilt högt, Antichrist är helt okej och de du nämnde ovan fungerar, men sedan... ja, inte mycket att tillägga om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in