Citat:
Ursprungligen postat av
Iwannakissrihanna
Tycker att Gorgoroth är riktigt förjävla bra band. Tycker inte ni dom är bra?
NP: Mayhem - Pagan Fears
Destroyer och Under the sign of hell är bra. Resten är antingen askasst eller bara mediokert. Ad majorem......har några vettiga låtar också visserligen. Men senaste 8-10 åren har ALLT de släppt varit mycket dåligt. Har skrivit om asen förr, orkar inte.............
Själv har jag lyssnat en del på Hermodr, och då framförallt senaste fullängdaren The darkness of december som släpptes i år. Får nog omvärdera lite nu av vad jag tidigare tyckt och tänkt om det bandet. Snygga slingor, snygga pianon och låtar som håller. Stör mig till viss del fortfarande på sången som är ganska trist, dock så varieras det med rensång/kör nuförtiden som höjer det hela i mitt tycke. Musiken är väldigt enformig och stundtals nästan banal, men det finns ändå något som gör att man i rätt sinnesstämning sugs in i den.
Att tempot på "trummorna" är de samma i nästan varje låt utan någon som helst variation kan man både beundra och beklaga.
Hermodr låter stundtals som Summoning eller Lustre tycker jag, dock utan att vara lika bra såklart. I alla fall inte lika bra som Summoning, Lustre däremot...........
NP: Hermodr - Skogshjärta