Vilken slask- och ryktestråd.
Vad man kan konstatera är att det krävs ytterst liten arbetsinsats för att få ryktesspridningen upp i orkanstyrka och känslan för samhällets sårbarhet maximerad. Det är iofs ingen nyhet, det var sånt som psykförsvaret (SPF) var tänkt att kontra, men det förstärks ytterligare nu när man tyvärr inte kan lita på de lögnmedier som innehar nyhetsförmedlingshegemonin.
I princip hade jag kunnat åkt runt själv en helg och genomfört ett fåtal riktade sabotage, som sedan genererar en sån här skitstorm (eller, jag och jag, men någon vem-som-helst med koll på sårbar infrastruktur. Ni hajar). Bara den vetskapen är ju enormt mycket värd för främmande makt och andra trubbelmakare.
Dessutom genererar sådana blygsamma arbetsinsatser nu helt enorma kostnader -- inte bara för återuppbyggandet av det som förstörts, utan arbetstid hos tiotusen politruker skall nu avsättas för planeringsmöten, säkerhetssystem skall byggas upp, befintliga planer skall ses över. Säk måste gå upp på högvarv. Rykten skall följas upp. Det är mångmiljardbelopp det handlar om. Allt för att man skruvar bort några skruvar och kapar en kabel (retorisk underdrift).
Den/de som är skyldig/a sitter nog och skrockar skadeglatt medan han läser denna tråd...