2016-05-20, 08:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ni får fortsätta att diskutera ämnet för trådstarten i Politik Inrikes.

/Moderator
Citera
2016-05-20, 08:49
Medlem
Arrogansen började plundringen av svenska folkets tillgångar och såssarna fullföljer nu söndrandet för att nå medelsamhället i väst. Svenska modellen har varit en nagel i ögat på alla snaskare i väst då samhället visat det gick utmärkt med en välfärdsstat så länge viljan fanns men nu har minoriteten tagit kontroll över väst styr oss alla 100 år bakåt i utvecklingen till att börja med men min gissning de drömmer om viktorianska peaken med upstairs downstairs så de kan behandla fårket sämre än boskap utan påföljd.

Försvaret övar för att ta hand om de stundande upploppen som är ett givet resultat av utarmningen vi nu står inför då de bästaste av de bästa mosat all ekonomi i västvärlden.
Citera
2016-05-20, 08:52
Medlem
staticages avatar
Klart dom kör krigsförberedelser,var ju för ett tag sen man gjorde analysen att sverige skulle vara i krig, om några år.

Knäckt mast & flygtrafik avstängd igår på grund av tekniska problem,angrepp?

Nu tror jag mer på att flygtrafiken stängdes av på grund av planet som sänktes i egypten.

Om Ryssland nu skulle starta krig,så skulle det inte gå till på traditionellt sätt att man skickar över en front av soldater,
kriget kommer bli att delar av landet tas över,ingen krigsförklaring bara ett smygande övertagande.

Ryssarna vet hur bräckligt sverige är och att vårt försvar är hbtq certifierade
Citera
2016-05-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
det finns många som kallar folk för foliehattar har jag märkt. du jobbar inte åt regeringen eller? bara undrar!

Ja, men du ser inte tråden i sitt sammanhang. Det är en spin off-tråd till de fällda masterna som folk spekulerar kring, vissa påstod att de hade någon inside-information och det flyttades till en egen tråd. Så du ser bara toppen av isberget här.

Edit: Sorry var för snabb i avtryckarfingret här, kommentaren var till Hingst1, apropå att man knappast fattar den hör tråden om man inte ser den bredvid mast-tråden i brotts-forumet som den stammade ur.
Senast redigerad av Loqita 2016-05-20 kl. 09:07.
Citera
2016-05-20, 09:03
Medlem
master faller som käglor. Vad kommer härnäst, strömavbrott? Vore iofs kul vilka områden som uppehöll civilisationen längst, Rinkeby eller landsortskommun med dubbelt så hög arbetslöshet.
Citera
2016-05-20, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Klart dom kör krigsförberedelser,var ju för ett tag sen man gjorde analysen att sverige skulle vara i krig, om några år.

Knäckt mast & flygtrafik avstängd igår på grund av tekniska problem,angrepp?

Nu tror jag mer på att flygtrafiken stängdes av på grund av planet som sänktes i egypten.

Om Ryssland nu skulle starta krig,så skulle det inte gå till på traditionellt sätt att man skickar över en front av soldater,
kriget kommer bli att delar av landet tas över,ingen krigsförklaring bara ett smygande övertagande.

Ryssarna vet hur bräckligt sverige är och att vårt försvar är hbtq certifierade

bra att det finns fler som inte är idioter. precis som sun tzu berättade i hans bok så kan man vinna över en fiende utan att skjuta ett enda skott.

jag är rädd för svenskar som tror att ryssland är ett hot? ryssland har fullt upp med sitt egna land och oljepriset är lågt, det sista dom vill göra är att attackera väst. man undrar om det är något som inte sitter rätt till där uppe på vissa av er.
Citera
2016-05-20, 09:10
Avslutad
Hela situationen är överdriven. Först måste man se till vad som hänt, sedan kan man dra slutsatser.

Ok, en TV-mast har gått sönder. Så vilken vinst skulle då säg Ryssland ha av det? -Ingenting, det enda som skulle hända är att Sverige fixar en bättre redundans och ser till att skydda dem bättre.
Ryssland är ju inte dumma, det sista de vill ha är att vi i Sverige ser dem som fiender, eller är förberedda på en hypotetisk attack.

Sedan läste jag om någon kabel som blivit klippt. Jaha, informationen är ju mager så det kan ju vara koppartjuvar, pojkstreck eller vad som helst.

Att sedan SJ har problem med sitt bokningssystem är ju bara trams, som om ett yttre hot skulle bry sig om det. Troligtvis är det bara någon som försöker ta sig in eller är arg på dem och anlitar ett ddos-nätverk.

MSB vill givetvis att kommuner är förberedda, det är ju deras huvuduppgift och existensberättigande. Nu när det inte finns pengar kvar alls riskerar de att få mindre så det ligger givetvis i deras intresse att se fara överallt.

Att oseriösa tabloider som Aftonbladet och Expressen slår på stort har ju att göra med att det dels säljer mer samt att det sammanfaller med politiken deras uppdragsgivare i regeringen driver.

Det här nog en salig röra av slump, politik och egenintressen, inte någon invasion av en främmande makt.
Citera
2016-05-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Kanske redan postat men fick den via omni nyss. Det tar sig:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-mastsabotage-utanfor-falkoping/

Alliansen var ingen höjdare men skattesänkningar ger pengar i plånboken för människor som arbetar och bidrar så de får mer att konsumera för, en konsumtion som skapar fler jobb. Vänstern använder väsentligen samma argument för att bidragsinvandrare är lönsamma, att de konsumerar för sina bidrag och därmed skapar fler jobb. Sedan får väl gemene man välja om det verkar bäst att stimulera såväl arbetsmarknaden som arbetare genom att höja deras reallöner eller importera människor från tredje världen som går på bidrag, bildar ghetton, kastar sten på polis, ambulans och brandkår, begår en massa brott och konsumerar mer sjukvård, tandvård, barnomsorg och andra offentliga resurser än någon annan grupp.

Vänstern tycker uppenbarligen att det senare är den bättre modellen, även om Alliansen med Miljöpartiet bidrog till att bidragsinvandrare ökade kraftig, skillnaden är att Alliansen VILL döda offentliga välfärden för att privatisera istället. Så det är mer logiskt. Vänstern är bara dum.
Fast att SJs bokningssystem faller är ju inte direkt ovanligt, det händer ju titt som tätt. Flygstrulet tror man ju berodde på att man uppgraderade systemet i förrgår.

Jag tycker det är svårt att se ett samband mellan alla de här sakerna.
Citera
2016-05-20, 09:24
Medlem
jugbandbluess avatar
vad som saknas i media är information om när dessa anläggningar senast inspekterades och då hur noggrant. att allting inspekteras efter att en mast har ramlat kan ju generera åtskilliga upptäckter av den anledningen att de inte kollats på flera månader, kanske rentav år. de som jobbar med sånt här är ofta gamla televerksanställda som inte direkt kan beskrivas som arbetsnarkomaner.
Citera
2016-05-20, 09:53
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Varför kör militären en 4-dags övning i skåne? Har ingen koll alls men verkar lite skumt att det tunga artilleriet tågar in för en övning. En polare som är student var på fullt allvar livrädd när tunga fordon kom in... Hade förvarnats i lokaltidningen men kan förstå honom.

Det är dåligt informerat i tidningarna. Typ en liten 1-spaltare med en bild av en grön lastbil på sidan 8 bredvid skolmatsedeln.

För något år sedan hade de en liknande övning, och hade 'glömt' tala om att det skulle skjutas nattetid, så en jäkla massa ringde 112 när de väcktes av automateld.
Senast redigerad av AndersM79 2016-05-20 kl. 10:14.
Citera
2016-05-20, 10:20
Medlem
bergsturks avatar
Vilken slask- och ryktestråd.

Vad man kan konstatera är att det krävs ytterst liten arbetsinsats för att få ryktesspridningen upp i orkanstyrka och känslan för samhällets sårbarhet maximerad. Det är iofs ingen nyhet, det var sånt som psykförsvaret (SPF) var tänkt att kontra, men det förstärks ytterligare nu när man tyvärr inte kan lita på de lögnmedier som innehar nyhetsförmedlingshegemonin.

I princip hade jag kunnat åkt runt själv en helg och genomfört ett fåtal riktade sabotage, som sedan genererar en sån här skitstorm (eller, jag och jag, men någon vem-som-helst med koll på sårbar infrastruktur. Ni hajar). Bara den vetskapen är ju enormt mycket värd för främmande makt och andra trubbelmakare.

Dessutom genererar sådana blygsamma arbetsinsatser nu helt enorma kostnader -- inte bara för återuppbyggandet av det som förstörts, utan arbetstid hos tiotusen politruker skall nu avsättas för planeringsmöten, säkerhetssystem skall byggas upp, befintliga planer skall ses över. Säk måste gå upp på högvarv. Rykten skall följas upp. Det är mångmiljardbelopp det handlar om. Allt för att man skruvar bort några skruvar och kapar en kabel (retorisk underdrift).

Den/de som är skyldig/a sitter nog och skrockar skadeglatt medan han läser denna tråd...
Citera
2016-05-20, 10:34
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

I princip hade jag kunnat åkt runt själv en helg och genomfört ett fåtal riktade sabotage, som sedan genererar en sån här skitstorm (eller, jag och jag, men någon vem-som-helst med koll på sårbar infrastruktur. Ni hajar). Bara den vetskapen är ju enormt mycket värd för främmande makt och andra trubbelmakare.

Berätta gärna för oss hur du skulle bära dig åt för att "åka runt en helg" och slå ut flygledningen och därigenom lamslå flygtrafiken i Sverige ett flertal gånger. Förra gången det hände skyllde man på solstormar, kosmisk strålning och flygande tefat, vilket snabbt dömdes ut av experter på astrofysik. Nu senast var det ett oförklarligt "nätverksproblem" som gjorde att flygtrafiken låg nere ett par timmar. Lika mystiskt som flygledningssystemen gick ner, kom de tillbaka igen, utan att någon visste hur de havererat eller lyckats laga sig själva.

Berätta gärna hur enkelt det är att slå ut flygledningssystemen genom att "åka runt en helg". Eller det kanske var mopedpojkar som låg bakom också dessa störningar? De kanske störde ut flygledningen med tändsystemet på sina Puch Dakota?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in