2016-05-17, 15:38
Medlem
Hur långt e det från vårväderstorget till centrala gbg lr andra mer civiliserade delar av stan? Har bara varit runt Ullevi/Avenyn/Centralen de gånger jag besökt gbg
Citera
2016-05-17, 15:41
Medlem
shponglads avatar
Någon som vet var i lokalen som den oavfyrade patronen hittades? på BP alltså.
Och om man bemödat sig att ta reda på vilket av vapnena den kom från?

Kan förklara varför Khalid endast avlossade 8 skott på BP
Citera
2016-05-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Josef är LÄTT i en av bilarna...

Även jonis sitter i en av bilarna...

För han tredje ser ut att vara ganska lång? Hur lång är jonis?

den tredje kanske inte ens är gripen med andra ord haha

Kan det vara Jonis och Adam och eventuellt Josef/Onur som är dom 3 maskerade männen?

Va troru
Citera
2016-05-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016
Kan det vara Jonis och Adam och eventuellt Josef/Onur som är dom 3 maskerade männen?

Va troru

Adam är det med västen garanterat...

Den andra vet jag inte ett skit om och den tredje tänker man knappt på
Citera
2016-05-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Det kryphålet är ju stängt i lagstiftningen sedan ganska många år.
Hur då? Kan du förklara för en som inte har full förståelse på all juridik. :-)
Citera
2016-05-17, 16:03
Medlem
Citat:
Adam är det med västen garanterat...

Den andra vet jag inte ett skit om och den tredje tänker man knappt på

Måste nästan vara så
Citera
2016-05-17, 16:08
Medlem
En sak jag undrar är hur mycket knas han satte på holländarna nu?

Fast kanske inte lättaste för snuten att spåra en gammal mail som borde slängts direkt efter affären iofs?
Citera
2016-05-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
2. Det mest hjärndöda jag nånsin läst om vi pratar planerade brott.
Dom avlossar gevären inne i lägenheten med 30 kg tunga droger efter kl 21.00 en vardag...Dom hade ju bara ren tur att inte gubbjäveln ringde snuten då, polisen går in, matchar ballistiken, torsk direkt.
Jag kan omöjligen förstå detta hur jag än vrider på det? Va dom så jävla flöddrade att dom inte brydde sig?
Som de flesta i den branschen så är dom missbrukare som saknar disciplin, svårare än så är det inte.

Varför skrev någon att de nu är skyldiga någon stora pengar för det som beslagtogs? Hur vet man att det inte är betalt?
Citera
2016-05-17, 17:25
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016

Va troru

Efter att ha läst FUP om mordet på Edi*s pappa funderar jag lite på om inte Onur kör en av bilarna på Vårväders? Han är van chaufför och det är väl en stadig bilförare man vill ha vid flykt från att ha skjutit sönder ett helt hak..

Sen tycker jag att han verkar väldigt skakig efter att ha skjutit ihjäl pappan och hade han varit med på Vår Krog som skytt borde han va lite mer avtrubbad.

Jag tror absolut Adam är en av skyttarna inne på krogen, och av de åtalade borde det rimligtvis vara Josef, Khalid, Onur, Jonis eller Ahmed som är skytt/vakt. För visst är det Sakariye och Ihab som misstänks för bränderna?
Citera
2016-05-17, 17:37
Medlem
shponglads avatar
Citat:
En sak jag undrar är hur mycket knas han satte på holländarna nu?

Fast kanske inte lättaste för snuten att spåra en gammal mail som borde slängts direkt efter affären iofs?

Holland är efter lite efterforskningar den största transporthuben för tunga droger i europa.
Tydligen väldigt slapp inställning till tunga droger från polisens sida med.
Det är inte samma tryck på langarna som här.

Detta borde jag ha fattat själv då jag själv va i Arnhem med några polare och festade.

Under ett toabesök så står en polare till mig skitfull och fipplar med påsar med kanske 10 mdma tabletter 10g gräs och 15 benzo kanske, och några gram ladd, han hade alla påsar i händerna.
Precis då kommer det in en snut på toaletten, helt random. dom tar han direkt såklart, Jag som va på samma toalett tänkte att "jahapp,han kommer ju missa flyget tillbaka"

Dom släppte han efter 5 min, dom tog grejerna bara o sa typ "ta det lugnt".
Jag blev helt chockad haha.

Hursomhelst så är dom inte som i sverige, typ husrannsakan om dom hittar 5 gram gräs på dig.
Citera
2016-05-17, 17:53
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Som de flesta i den branschen så är dom missbrukare som saknar disciplin, svårare än så är det inte.

Varför skrev någon att de nu är skyldiga någon stora pengar för det som beslagtogs? Hur vet man att det inte är betalt?

Jo men dom försökte ju vara diskreta/smarta på andra punkter, lyckades i olika grad tom på vissa av dom.
Men att bränna av gevären i din "stash" lägenhet in i väggarna, 1 timme innan morden är...
Adam har ju försökt vara jävligt diskret med drogerna innan, kommer inte ihåg detaljerna men dom är många.
Sen säger han helt plötsligt "ok grabbar bränn av några skott in i väggarna, det är ju bara en onsdag 21.30, ingen lär märka nått".

två möjliga förklaringar jag kan komma på att tex leverans av vapnena blev försenade så dom hann aldrig testas säkert(fortf idiotiskt)
En känsla jag fått efter att ha läst fupen va att dom planerade in att göra det under matchen, det va ju Barca-Real...Husseins brud säger att dom brukar gå till krogen för att kolla fotboll.
Dom kanske kände att dom kunde inte missa tillfället, lägenheten(rondellvägen) hade ju sagts upp tex.

andra är att dom va fett laddade under upprinnelsen och kommer på "shit vi har inte testat vapnen" alternativt att dom nojjar lite och testar en gång till...
Citera
2016-05-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Holland är efter lite efterforskningar den största transporthuben för tunga droger i europa.
Tydligen väldigt slapp inställning till tunga droger från polisens sida med.
Det är inte samma tryck på langarna som här.

Detta borde jag ha fattat själv då jag själv va i Arnhem med några polare och festade.

Under ett toabesök så står en polare till mig skitfull och fipplar med påsar med kanske 10 mdma tabletter 10g gräs och 15 benzo kanske, och några gram ladd, han hade alla påsar i händerna.
Precis då kommer det in en snut på toaletten, helt random. dom tar han direkt såklart, Jag som va på samma toalett tänkte att "jahapp,han kommer ju missa flyget tillbaka"

Dom släppte han efter 5 min, dom tog grejerna bara o sa typ "ta det lugnt".
Jag blev helt chockad haha.

Hursomhelst så är dom inte som i sverige, typ husrannsakan om dom hittar 5 gram gräs på dig.

Haha ne det landet fattar grejen och lägger inte ner resurserna på drogerna som detta jävla landet håller på med...

Får fan mer för droger här än mord nästan vilket är helt jävla sjukt..

Sen till dig som tror att 33 kilo är betalt av dessa små pojkar PLUS ett par tusen ecstasy så tror jag knappast så är fallet...

Ett kilo i Holland borde gå på minst 10 lax å då är det billigt...

Här slänger man iväg ett kg för 40-50 lax om man har bra kontakter..

De ska alltså haft minst 330000 lax att betala enbart för tjacket (om de fick 1kg för 10lax) isåfall sen kan jag inte tänka mig att ecstasy i den mängden inte är så dyrt iofs men fortfarande en hel del tusenlappar som ska betalas i förskott isåfall..

MEN sen vet man ju inte hur länge de hållt på och Bäcknat? Dansken hade väl 100 lax på sitt konto om jag kommer ihåg från fuppen...
Men han hade väl muckat från ett straff ganska nyligen så att lösa en halv miljon å casha droger ser jag inte...

Dem hade runt 200 kunder per telefon så pengar fanns att tjäna faktiskt...

Så när man tänker efter kanske det fan faktiskt var betalt haha

Den som lever får se helt enkelt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in