2016-05-16, 22:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whorth
Förlåt att jag avbryter, men varför spekulerar ni om vad Västerås och Peking kanske var för 10år sedan när det just var Sthlmsderby? Hände inget nämnvärt ikväll?

UN gick precis i backen iallafall.
Citera
2016-05-17, 00:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av whorth
Förlåt att jag avbryter, men varför spekulerar ni om vad Västerås och Peking kanske var för 10år sedan när det just var Sthlmsderby? Hände inget nämnvärt ikväll?

Avbryt gärna med aktuella händelser. Nostalgin över gamla händelser är just nostalgi med insikten att man inte längre har drivet att springa runt och jaga. På sin höjd så får man hoppas på ett par spontanbox till innan skorna läggs på hyllan.

Tyvärr så har man även insett att det är mer regel än undantag att inget av värde händer på matchdag. Stök uppstår säkert på högrisk men det är inte värt att sitta och trycka här. De som är på plats är på plats och de som inte är det läser uppdateringar dagen efter. Tyvärr så har alla scener tappat all dynamik och inget tyder på att detta kommer förändras. ett och annat stor-box varannat år och vinnaren sitter och skålar i kommande två år för segern och förloraren skickar in sina grabbar på gymmet i lika många år. De riktigt intressanta händelserna som sker under en säsong kan räknas på en hand, resten är yngre box. Folk vill inte slåss längre, man vill vinna. Wisemen har rätt i sin analys om att rädslan för att förlora är större än viljan att slåss. Det gäller inte bara FB
Citera
2016-05-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
UN gick precis i backen iallafall.

När ska det här ha skett?
Citera
2016-05-17, 17:47
Medlem
Julgransslagsmål vid Solnas pendel efter derbyt igår. Ett gäng jävla muppar som står och hetsar men så fort det bjuds upp till fight så drar den enda som står upp sig ett slag och sen springer den tillbaka och fortsätter hetsa.

Nån Djurgårdare drar av "Ivan Turina finns inte längre" och en grabb säger "va saru?!" och går fruktansvärt långsamt och hotar med stryk och polisen drar undan honom. Aldrig varit mer säker på en person som vill se ball ut men ändå inte slåss. Rättfärdigar inte Djurgårdarens uttryck för fem öre dock.
Citera
2016-05-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Julgransslagsmål vid Solnas pendel efter derbyt igår. Ett gäng jävla muppar som står och hetsar men så fort det bjuds upp till fight så drar den enda som står upp sig ett slag och sen springer den tillbaka och fortsätter hetsa.

Nån Djurgårdare drar av "Ivan Turina finns inte längre" och en grabb säger "va saru?!" och går fruktansvärt långsamt och hotar med stryk och polisen drar undan honom. Aldrig varit mer säker på en person som vill se ball ut men ändå inte slåss. Rättfärdigar inte Djurgårdarens uttryck för fem öre dock.

Allmän hets när AIK fansen tog pendeln istället för tuben. Båda fansen blandades och AIK:arna började hetsa rejält mot Djurgårdarna som av nån anledning antingen va få eller så svarade dom inte genom att inte visa sig.

Det blev lite 1 mot 1 fighter/gräl tills Djurgårdarnas pendeltåg kom och Aikarna gjorde en rush mot dom med en kort slagväxling, sen kom snuten och slog på allt och alla, inklusive barn och 2 tjejer.

Att UN åkte på stryk är fullständigt skitsnack, det finns film på allt men som inte laddas upp för att man ser klart och tydligt ansikten på några.

DFG kom annars med runt 50-55 grabbar, FB kanske lika mycket eller fler. Allt som allt, en ok derby med nästan inget våld.
Citera
2016-05-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradox88
Allmän hets när AIK fansen tog pendeln istället för tuben. Båda fansen blandades och AIK:arna började hetsa rejält mot Djurgårdarna som av nån anledning antingen va få eller så svarade dom inte genom att inte visa sig.

Det blev lite 1 mot 1 fighter/gräl tills Djurgårdarnas pendeltåg kom och Aikarna gjorde en rush mot dom med en kort slagväxling, sen kom snuten och slog på allt och alla, inklusive barn och 2 tjejer.

Att UN åkte på stryk är fullständigt skitsnack, det finns film på allt men som inte laddas upp för att man ser klart och tydligt ansikten på några.

DFG kom annars med runt 50-55 grabbar, FB kanske lika mycket eller fler. Allt som allt, en ok derby med nästan inget våld.

Vart ska UN åkt på "stryk"?
Citera
2016-05-17, 23:15
Medlem
Citat:

Det var tämligen obehagligt. Hade ansvar om några yngre som inte är inblandade i "kulturen" även om den ena älskar att gå runt och hetsa men nu fick jag be han hålla käften. Först när AIK ramsor startade fattade jag att vi var nästintill omringade.

Många av våra fans säger någonting och går iväg. Det är dåligt. Säger man någonting ska man ta ansvaret.

Och ja, jag såg en tjej ligga ner på marken och mota stryk.
Citera
2016-05-18, 00:01
Medlem
Citat:

Med andra ord hur derbyna numera ser ut!
Citera
2016-05-18, 00:23
Medlem
Citat:
Det var tämligen obehagligt. Hade ansvar om några yngre som inte är inblandade i "kulturen" även om den ena älskar att gå runt och hetsa men nu fick jag be han hålla käften. Först när AIK ramsor startade fattade jag att vi var nästintill omringade.

Många av våra fans säger någonting och går iväg. Det är dåligt. Säger man någonting ska man ta ansvaret.

De får fan skylla sig själva som ska hetsa och hata och kaxa på sociala medier och andra ställen, och sedan ändå önskar "fin sportmanship" på derbydagen!! Antingen håller man käften - om man är helt emot allt vad slagsmål och sådant heter - eller så är man kaxig men är beredd att ta ansvaret också. Vi kan inte både leka "lite finare, lite bättre" och samtidigt sikta på att förnedra gnagare och bajare. Det finns liksom ingenting som heter "på skoj" när det gäller derbyn mot gnaget. Så en del "frontnamn" inom supporterled stör mig, som talar så duktigt om att vara schyssta, inte vilja ha våld osv, och sedan nästa dag skriver om hur värdelösa kräk alla gnagare är.
Citera
2016-05-18, 07:40
Medlem
De är alltså som vanligt. Gnagare attackerar julgranar, när dem dessutom är fler.
Citera
2016-05-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
De får fan skylla sig själva som ska hetsa och hata och kaxa på sociala medier och andra ställen, och sedan ändå önskar "fin sportmanship" på derbydagen!! Antingen håller man käften - om man är helt emot allt vad slagsmål och sådant heter - eller så är man kaxig men är beredd att ta ansvaret också. Vi kan inte både leka "lite finare, lite bättre" och samtidigt sikta på att förnedra gnagare och bajare. Det finns liksom ingenting som heter "på skoj" när det gäller derbyn mot gnaget. Så en del "frontnamn" inom supporterled stör mig, som talar så duktigt om att vara schyssta, inte vilja ha våld osv, och sedan nästa dag skriver om hur värdelösa kräk alla gnagare är.
Har väl inte sagt något annat. Hade varit en sak om gnagarna attackerade oprovocerat men nu gjorde de inte det. Yttrar man något så stå upp för det.
Citera
2016-05-18, 15:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Var det snuten som misshandlade tjejen eller var det gnagarna som agerade kvinnomisshandlare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in