2016-05-16, 19:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tråden handlar inte om dig och dina problem med andras problem eller inbillade problem.
Håll dig till tråden tack.
Du kan lära dig läsa, så skulle du bespara dig dessa folkilskna men vad som verkar maniskt tvångsartade behov att tro dig ha belägg för totalt meningslöst hjärnsläpp.

Rikta ditt råd till dig själv som sagt. Hål mig utanför, då jag är on topic.

Bl.a påvisar jag TS totala dikeskörning, som börjar med att falskt påklistra andra en uppsättning "tro" som de inte har, aldrig nämnt och aldrig utövat - däremot att TS med sin egendomliga iver att vilja "bli känd" och i sådant behov att försöka rdna detta med ordande om gud, av väldigt udda skäl går och känner sig mer eller mindre personligt påhoppad av de rön som vetenskapen ständigt i rikligt flöde presenterar.. det i sig är förstås helt irrelevant för hans egen vilja attt bli känd, men för TS.. det enda viktiga i världen, där han vill vara i mitten, den som åtslyds. vars "råd" får giltighet, som de ännu inte har, hur skulle de.. med sådan aversion mot redan de självklara tingen och beståndsdelarna i liv. (narcissist, och .. egentligen off topic, dock avser TS med trådstarer, enbart försöka skapa sig plattform, att göra sig känd (som rikspucko ev.)

Genom att göra väsen av genomgånget beprövad insikt, kan man dra slutsatsen att M.B känner sig orättvist behandlad, att inte få stå i centrum. Det är där i det korsdraget han vill bli erkänd, men får aldrig det erkännande han kämpar så hårt för medan andra med betydligt lättare drag, där logiken medspelar.. får erkännanden utan att ens be om det.

Ja så kan det gå, när man låter hjärnan flyga sin kos.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-05-16 kl. 19:28.
Citera
2016-05-16, 19:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du kan lära dig läsa, så skulle du bespara dig dessa folkilskna men vad som verkar maniskt tvångsartade behov att tro dig ha belägg för totalt meningslöst hjärnsläpp.

Rikta ditt råd till dig själv som sagt. Hål mig utanför, då jag är on topic.

Bl.a påvisar jag TS totala dikeskörning, som börjar med att falskt påklistra andra en uppsättning "tro" som de inte har, aldrig nämnt och aldrig utövat - däremot att TS med sin egendomliga iver att vilja "bli känd" och i sådant behov att försöka rdna detta med ordande om gud, av väldigt udda skäl går och känner sig mer eller mindre personligt påhoppad av de rön som vetenskapen ständigt i rikligt flöde presenterar.. det i sig är förstås helt irrelevant för hans egen vilja attt bli känd, men för TS.. det enda viktiga i världen, där han vill vara i mitten, den som åtslyds. vars "råd" får giltighet, som de ännu inte har, hur skulle de.. med sådan aversion mot redan de självklara tingen och beståndsdelarna i liv. (narcissist, och .. egentligen off topic, dock avser TS med trådstarer, enbart försöka skapa sig plattform, att göra sig känd (som rikspucko ev.)

Genom att göra väsen av genomgånget beprövad insikt, kan man dra slutsatsen att M.B känner sig orättvist behandlad, att inte få stå i centrum. Det är där i det korsdraget han vill bli erkänd, men får aldrig det erkännande han kämpar så hårt för medan andra med betydligt lättare drag, där logiken medspelar.. får erkännanden utan att ens be om det.

Ja så kan det gå, när man låter hjärnan flyga sin kos.
Det är vad du tror och ser
Vem är du själv. Pladdertacka!
Är det månne du som pratar om dig själv i kommentaren här ovan?
Sitter du hemma framför datorn och tror att du är Gud fader och vet Exakt Vem alla Osynliga spökskribenter är här inne?
Försök att koncentrera dig på ämnet i stället för om vem du inbillar dig att skribenten är i varje tråd.
Börja diskutera någon gång.
Lägg ner din energi på att tänka till lite....
Senast redigerad av goran744 2016-05-16 kl. 19:44.
Citera
2016-05-16, 19:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är vad du tror och ser
Vem är du själv. Pladdertacka!
Är det månne du som pratar om dig själv i kommentaren här ovan?
Sitter du hemma framför datorn och tror att du är Gud fader och vet Exakt Vem alla Osynliga spökskribenter är här inne?
Försök att koncentrera dig på ämnet i stället för vem du inbillar dig att skribenten är i varje tråd.
Börja diskutera någon gång.
Lägg ner din energi på att tänka till lite....

Att TS bl.a. opererar med en strawman om ateismen är tydligt.
Citera
2016-05-16, 20:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Att TS bl.a. opererar med en strawman om ateismen är tydligt.
Då får han väl göra det då. Kan du inte bemöta och ge motstånd?
Dina meningar är inget motstånd.
Det är som att jag i varje trådstart skulle enbart säga kalle anka!
Dina meningar är intetsägande och ger varken motstånd eller framåtanda.
Citera
2016-05-16, 20:50
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Då får han väl göra det då. Kan du inte bemöta och ge motstånd?
Dina meningar är inget motstånd.
Det är som att jag i varje trådstart skulle enbart säga kalle anka!
Dina meningar är intetsägande och ger varken motstånd eller framåtanda.
Han gör det så konsekvent, att man får se att TS tyvärr lider av något mentalt begränsande tillstånd.

Det är inte friskt att manipulera fram argument som ska se ut att ha sitt upphov i ateister och den ateism som står till grund för aktiviteter där TS inte ges cred, för de egenskaper han själv menar är connected-to-god

Frågar du mig, är han mentalt rubbad. Du kanske inte följt hans tematiska maniska fixering vid ateism.

dikeskörningar systematiskt ut i marginalen innan det ens bjudits motstånd och presneterar man hpnom några väl valda klassiskt teistiska värderingar slår han lika bakut , det ger mig kvittensen på hans läge.. och ja, det är så klart tragiskt med sådant våldsbegär han har latent liggande. Det färgar av sig mycket, i trådarna han startat. Men ok, inget man inte överlever.. man kan se det från solsidan också.. amusing... som tragiska troll brukar vara, så länge det varar. För TS är heder ett främmande begrepp.

Det framkommer en mkt olycklig man, i behov att inleda med att ge var och en en rejäl käftsmäll, och sedan tycka sig ha åstadkommit något av värde. Han placerar sig emå, i FEL FORUM, därpå!

Forum religion är inget för en härdsmälta som M.B.

Han slår från tassemarken där allt man säger, "är gudabenådat" , slår knogen i fönstret vid sidan om medmänniskan.. ja då är knogen gudabenådad..

Långt ifrån gud, kan jag upplysa dig om. Den mannen.. saknar gud nåt så in i nordans, han vill ju också vara likafin-som-de-där-fina-som visar hur fin man kan bli av gudstron, därav den överdrivna men genomskinliga avsaknaden av gudsnärvaro i hans disassociativa flöde.. det vill associeramot rätt gud... men den sinnliga sjukan hinner ju ständigt före, och jag tror harn lider av hämdbegären, som slår mot ALLT (då är man verkligen inte friskt) .. . men han är inte van vid gud, det är ett påhäng som anförskafffats på senare tid, framtår som tvångsbeteende, varfpå M.B tror.. att han behöver äga gud.. , infantil ingång som han tycks tro på stenhårt. omedvetet.

I andra frågor blir gud istället en "säker" ventil, då han som de flesta vet, att gud är en imaginär kliché.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-05-16 kl. 20:59.
Citera
2016-05-16, 21:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Han gör det så konsekvent, att man får se att TS tyvärr lider av något mentalt begränsande tillstånd.

Det är inte friskt att manipulera fram argument som ska se ut att ha sitt upphov i ateister och den ateism som står till grund för aktiviteter där TS inte ges cred, för de egenskaper han själv menar är connected-to-god

Frågar du mig, är han mentalt rubbad. Du kanske inte följt hans tematiska maniska fixering vid ateism.

dikeskörningar systematiskt ut i marginalen innan det ens bjudits motstånd och presneterar man hpnom några väl valda klassiskt teistiska värderingar slår han lika bakut , det ger mig kvittensen på hans läge.. och ja, det är så klart tragiskt med sådant våldsbegär han har latent liggande. Det färgar av sig mycket, i trådarna han startat. Men ok, inget man inte överlever.. man kan se det från solsidan också.. amusing... som tragiska troll brukar vara, så länge det varar. För TS är heder ett främmande begrepp.

Det framkommer en mkt olycklig man, i behov att inleda med att ge var och en en rejäl käftsmäll, och sedan tycka sig ha åstadkommit något av värde. Han placerar sig emå, i FEL FORUM, därpå!

Forum religion är inget för en härdsmälta som M.B.

Han slår från tassemarken där allt man säger, "är gudabenådat" , slår knogen i fönstret vid sidan om medmänniskan.. ja då är knogen gudabenådad..

Långt ifrån gud, kan jag upplysa dig om. Den mannen.. saknar gud nåt så in i nordans, han vill ju också vara likafin-som-de-där-fina-som visar hur fin man kan bli av gudstron, därav den överdrivna men genomskinliga avsaknaden av gudsnärvaro i hans disassociativa flöde.. det vill associeramot rätt gud... men den sinnliga sjukan hinner ju ständigt före, och jag tror harn lider av hämdbegären, som slår mot ALLT (då är man verkligen inte friskt) .. . men han är inte van vid gud, det är ett påhäng som anförskafffats på senare tid, framtår som tvångsbeteende, varfpå M.B tror.. att han behöver äga gud.. , infantil ingång som han tycks tro på stenhårt. omedvetet.

I andra frågor blir gud istället en "säker" ventil, då han som de flesta vet, att gud är en imaginär kliché.
Hur skulle det vara om du slutade prata ÅT andra skribenter och om vad du inbillar dig dem tillhöra för mental status.
Tror du inte att någon ser dig och din mentala status?
Har du svårt att diskutera tråd ämnen utan att prata om trådskaparen istället?
Du kanske inte har något vettigt att tillföra mer än ordbajs om TS.
Varför bemöter du inte den här personen utan påhopp.
Har du inget vettigt att bemöta honom med?
Finns väl mycket i TS att diskutera runt och ge belägg till , eller?
Skall du dag ut och dag in enbart säga.
Du är dum...Du är så dum så dum såååå
Citera
2016-05-16, 21:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag är helt säker på att alla inre ser helt olika ut men den yttre är mer greppbar och ungefär lika för alla.
Det vill säga går du och jag på en bro. Så går vi på en bro och oavsett om du eller jag kallar det olika.
Den inre verkligheten hos oss båda är olika.
Gemensamt dock är våra känslor.

Ok vi går på en bro och du upplever den som lång och jag som kort. Du tycker den är hög och jag tycker den är låg. Jag upplever den som stabil men du tycker att den känns ostabil. Du tycker den är svart men jag skulle hellre beskriva den som mörkgrå. Etc etc. Det betyder att bron har alla egenskaper samtidigt precis som resten av omvärlden. Vi väljer ut de attribut som appellerar till oss och stänger ute resten. Sinnet döljer mer än det avslöjar.
Några gemensamma känslor har vi inte heller eftersom jag tycker det är lite läskigt men du tycker att det är en bit kaka.
Citera
2016-05-16, 21:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Är inte det lite av en lögn att påstå att det inte existerar någonting utanför ens sinnesorgan? Sinnesorganens syfte är bara att uppfatta vad som finns runtomkring och det blir lite motsägelsefullt om där inte finns någonting alls att uppfatta.

Fantiserar vi ihop allting?

Jag säger inte att där inte finns något, jag säger bara att det inte är vad man tror. Den värld man plockar ihop är bara ett ytterst litet fragment av det som finns därute. Som att titta genom ett sugrör.
Och som jag sa finns inte ljud eller allt det andra förrän någon uppfattar det. En partikel luktar inte förrän den träffar någons näsa tex. Det innebär att vi manifesterar världen, eller att världen manifesterar sig i oss. Utan uppfattare, bara en jävla soppa av vibrationer.

Vi ser en väldigt liten del av det elektromagnetiska spektrat och ljuden vi kan uppfatta ligger också inom en snäv marginal. Vi har instrument som kan uppfatta andra vågor men vad säger att vi har hittat allt? Det är nog rimligare att anta att det finns mycket mer därute än vad vi kan snappa upp, med eller utan instrument.
Senast redigerad av proconsul 2016-05-16 kl. 21:35.
Citera
2016-05-16, 21:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ok vi går på en bro och du upplever den som lång och jag som kort. Du tycker den är hög och jag tycker den är låg. Jag upplever den som stabil men du tycker att den känns ostabil. Du tycker den är svart men jag skulle hellre beskriva den som mörkgrå. Etc etc. Det betyder att bron har alla egenskaper samtidigt precis som resten av omvärlden. Vi väljer ut de attribut som appellerar till oss och stänger ute resten. Sinnet döljer mer än det avslöjar.
Några gemensamma känslor har vi inte heller eftersom jag tycker det är lite läskigt men du tycker att det är en bit kaka.
Ja visst är det så. Bron kan te sig hemsk för mig men lockande för dig.
Vi har nog alla samma känslor men lägger dem på olika saker.
Du tycker det är lockande med bron och väcker harmoniska känslor inom dig medan jag kopplar i hop bron med hemskheter och avsky och känner rädsla.
Ändå står du och jag där på bron.
Citera
2016-05-16, 21:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja visst är det så. Bron kan te sig hemsk för mig men lockande för dig.
Vi har nog alla samma känslor men lägger dem på olika saker.
Du tycker det är lockande med bron och väcker harmoniska känslor inom dig medan jag kopplar i hop bron med hemskheter och avsky och känner rädsla.
Ändå står du och jag där på bron.

Visst, men vi står på varsin bro eftersom den ter sig helt olika för oss. I sig är bron bortom vår uppfattning av den.
Citera
2016-05-16, 21:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Visst, men vi står på varsin bro eftersom den ter sig helt olika för oss. I sig är bron bortom vår uppfattning av den.
Ja egentligen står vi båda på en fullt synlig bro men ändå står vi känslomässigt på vars en bro. Skulle du i din glädjerus berätta för någon om den fantastiska bro du befunnit dig på så skulle du kanske få med dig några dit.
Kommer jag i min tur och beskriver bron ur ett skräckens perspektiv så får jag kanske människor att fly från bron.
Är väl så livet är för oss flesta. Vi upplever samma sak men på helt olika sätt.
Därför bör var och en befinna sig där den är men kanske förstå känslan hos andra för den känner man igen .
Jag kan gapskratta åt en sak samtidigt befinner sig någon som känner avsky mot det jag skrattar åt.
Kanske därför vi har så förbannat många konflikt områden.
Senast redigerad av goran744 2016-05-16 kl. 22:03.
Citera
2016-05-16, 22:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jag säger inte att där inte finns något, jag säger bara att det inte är vad man tror. Den värld man plockar ihop är bara ett ytterst litet fragment av det som finns därute. Som att titta genom ett sugrör.
Och som jag sa finns inte ljud eller allt det andra förrän någon uppfattar det. En partikel luktar inte förrän den träffar någons näsa tex. Det innebär att vi manifesterar världen, eller att världen manifesterar sig i oss. Utan uppfattare, bara en jävla soppa av vibrationer.

Vi ser en väldigt liten del av det elektromagnetiska spektrat och ljuden vi kan uppfatta ligger också inom en snäv marginal. Vi har instrument som kan uppfatta andra vågor men vad säger att vi har hittat allt? Det är nog rimligare att anta att det finns mycket mer därute än vad vi kan snappa upp, med eller utan instrument.
On spot! Tack

...som att se igenom ett sugrör, var en extremt träffande liknelse, att hävda att ens utsikt mot det kolossala kosmos sedan är sanninen igenom en liten strut är att förstå alltet... självet OCH att man därmed når slutdestination i sikte.. ja men herr.egud det förbryllar mig så, att jag därför stannat kvar på flashback och fortf. håller mig kvar, idiotin i kvadrat är så övertygad, att det blivit gåtfullt hur folk kommer fram till absolut sanning så lössläppt.

Det bara måste få lov att omtalas vara en ovanligt infantil start som inte ens börjat utan självdött via otillräcklig nyfikenhet, där vilja att förstå bytts ut mot konceptet "Gud älskar mig, därmed är jag fullt nöjd och vill icke höra mer!" (narcissismen, om igen.. hur tjatigt det än må vara)

- men att viljan är stark och övermannar förståndet, är å andra sidan ett mänskligt drag, men att det var så uttalat acceptabelt att ses som godtagbart argument liksom vilket argument som helst, (kreatonism, allas vår Fader är alltigenom god, hans vilja är vår lag.. handlar ju om en UPPGIVENHET som iaf jag finner starkt antipatisk men försnillande och därför också farlig, att ha i det långa loppet.

Han utgjöt ordet och medvetadet i oss, skulle ju vara en abstrakt entitet, men rustad med genus... please.. , varför vi nu behöver tacka det spöket i generation efter generationoch uppvisa högsta respekt.. ja men det är ingen ände på försnillandet.

Det liknnar inte så mycket mer än en sämre skröna, som rullat lite väl länge.

Men bara för att överlevnadsinstinkten, och viljeansamling som den medför är oerhört stark, betyder inte att allt som viljan drar med sig därför är lika grad obestridbart sant som instinkten självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in