2016-05-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Läs igenom artiklarna, för det har du uppenbarligen inte brytt dig om att göra innan du postade!

Kungsbacka-Posten
Göteborgs-Posten
Norra Halland
Aftonbladet
  • 1 Polisen har gått OCH sprungit sträckan mellan busshållplatsen och Hamntorget utan att kunna få gärningsbeskrivningen att stämma in med de tidpunkter som anges (från G-P):

Från Kungsbacka-Posten:
  • 2 Massor av folk på torget och i närheten av torget, otroligt nog har ingen av alla dessa människor sett någonting (från Kungsbacka-Posten):

Från G-P:
  • 3 Inga spår efter gärningsmännen (från Kungsbacka-Posten):
  • 4 Polisen är så säkra på sin sak att de överväger att anmäla Sophie för falskt larm, men det gick inte (från Kungsbacka-Posten):
  • 5 En orsak till att Sophie miste känseln i benen kunde inte hittas, detta är i mitt tycke väldigt anmärkningsvärt (från Aftonbladet):

Som avslutning, från Kungsbacka-Posten:

Från Norra Halland:

Så enkelt är det.
Mycket bra sammanfattning. Detta var en eländig historia.
Citera
2016-05-16, 16:48
Medlem
crall_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svetsa
Måste säga att jag tror på polisen när det gäller den biten, har bott i Kungsbacka 17 av mina 23 år på denna jord och jag har aldrig sett en bil köra mot enkelriktat på den sträckan. Visserligen är det inte den mest aktiva delen av staden men på eftermiddagen skulle jag vilja säga att minst en bil var 30e sekund kör där. Det är ofta jag får stå i kö på slutet av den sträckan också. Konstigt med inga vittnen när det ligger en parkering och flera affärer samt restauranger i närheten. Brukar förövrigt cykla precis samma sträcka när jag skall till gymmet och då är det alltid folk där...

Jag har bott i kba i snart 38 år. Jag har bott på västergatan (nära hamntorget). Tro mig, folk kör mot enkelriktat på den gatan. Mötte en bil för inte så länge sedan utanför Peppes mitt på dagen som kom från fel håll (kvinnlig förare), hon körde ut från P-huset vid peppes och ner till hamntorget.
Citera
2016-05-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är väldigt ofta man läser om just tre män som gett sig på kvinnor nuförtiden tycker jag, men det är sällan de tre männen grips. ...
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
... Det var mer en generell reflektion över att jag tycker mig ha läst så ofta på sistone att just tre män angripit kvinnor runtom i landet, men jag har läst väldigt lite om att tre män har gripits för att ha angripit kvinnor.
Det visade sig inte vara så konstigt, tyvärr, historien var nämligen uppdiktad. Kan ha att göra med det du skriver.
Senast redigerad av Redax 2016-05-16 kl. 16:52.
Citera
2016-05-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronsala
Flickan har körts i ambulans till Varberg så man får förmoda att det hela inte är fullständiga fantasier.
Jo, det var det, i alla fall vad gäller hur det gick till.
Citera
2016-05-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
"Det har inte varit några överfall"

http://kungsbackaposten.se/nyheter/det-har-inte-varit-nagra-overfall/

1. Hur vet polisen det?

2. Hur har hon fått skadorna?

3. Vad ska ska en inkompetent komvuxutbildad polis skylla på när det inte kan lösa brott? (svar:brottsoffret?
Citera
2016-05-16, 17:14
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crall_b
Jag har bott i kba i snart 38 år. Jag har bott på västergatan (nära hamntorget). Tro mig, folk kör mot enkelriktat på den gatan. Mötte en bil för inte så länge sedan utanför Peppes mitt på dagen som kom från fel håll (kvinnlig förare), hon körde ut från P-huset vid peppes och ner till hamntorget.
Vad spelar det för roll att du ibland ser bilar som kör mot enkelriktat på den gatan? Läs vad polisen säger i artiklarna istället för att svamla om ovidkommande saker.

Sophie har uppenbarligen uppgett för polisen att bilen som jagade henne inte körde mot färdriktningen. Det är bl.a. därför de inte kan få tidsangivelserna i gärningsbeskrivningen att gå ihop.

Från Kunsgbacka-Posten:
Citat:
– Det som hon beskriver kan inte ha hänt under den tidsrymden. Ett exempel är bilen hon ska ha blivit jagad av. Den ska inte ha kört mot trafiken. Då håller det inte tidsmässigt.
Citera
2016-05-16, 17:14
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
1. Hur vet polisen det?

2. Hur har hon fått skadorna?

3. Vad ska ska en inkompetent komvuxutbildad polis skylla på när det inte kan lösa brott? (svar:brottsoffret?
(FB) 16-åriga Sophie Fathers grovt misshandlad av 3 män i Kungsbacka.
Citera
2016-05-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Väldigt skumt detta..tyvärr har jag inget större förtroende för Polisen..hur kan de lägga ner en utredning där det finns ett BO med tydliga fysiska skador och som ger en förklaring till detta..att det inte finns vittnen är inte särskilt konstigt..platsen där det hände ligger lite avsides och där rör sig inte mycket folk..plus det är lätt att tro att det är några gymnasieungdomar som leker och skriker högt..vilket händer då det är många från Aranäsgymnasiet som går i närheten av denna plats på väg hem. Skall bli mycket intressant om detta beslut att lägga ner utredningen kommer överklagas.

Till det ska läggas svårigheter att lämna vittnesmål.
Citera
2016-05-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Polisen säger att misshandeln inte har ägt rum. Att de tvivlar på att Sophie talat sanning osv.

Det dem kunde säga i stället: Vi kunde inte hitta de som gjorde detta, vi kommer inte kunna hitta GM nästa gång det händer heller, nästa gång en 16årig tjej blir misshandlad i en välmående svensk småstad, så kommer det vara då som nu, vi KOMMER inte att hitta dem, vi saknar resurser att hålla kungsbacka tryggt (inte ens på dagtid)

Nä, lättare att skylla på brottsofftret, ( om BO verkligen ljugit om händelsen så har hon slösat bort många arbetstimmar hos kba-polisen och borde själv utredas för brott. Detta har inte skett)

Min uppfattning om polismyndigheten är att de tycker bra PR är viktigare än att lösa brott.

Huvet på spiken.
Citera
2016-05-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
(FB) 16-åriga Sophie Fathers grovt misshandlad av 3 män i Kungsbacka.

Var stod det att det var en kompetent polis?

"Provspringa"? Bara det är så korkat så man vet var man ska börja.
Citera
2016-05-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Var stod det att det var en kompetent polis?

"Provspringa"? Bara det är så korkat så man vet var man ska börja.
Kan du komma med sakliga invändningar i stället för att gråta?
Citera
2016-05-16, 17:39
Medlem
DoctorBallss avatar
Nu när polisen vågar konstatera att allt varit ljug. Kanske någon som orkar, kan prova få ut FUP:en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in