2016-05-16, 10:43
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Awh.. Är du rädd för livet gosse, kommer pappa gud att döma alla syndiga människor?

Är det lite barnsligt att klandra andra för att du är rädd att leva ditt liv...
Du är din egen gud, pojkspoling... det kommer till dig, som en skänk från ovan... så småningom, så se upp!

Tänk om skulden din är stor... när verkligheten kommer ifatt.

https://youtu.be/MN1AtzLrW4Y

/The Gambler of The Kenny Rogers
Citera
2016-05-16, 14:05
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Du är din egen gud, pojkspoling... det kommer till dig, som en skänk från ovan... så småningom, så se upp!

https://youtu.be/MN1AtzLrW4Y

/The Gambler of The Kenny Rogers

Oj! Jag ska förbereda mig då! Måste börja skriva profetiska texter på FB för att rena mig. Hänvisa till urholkad sinnesro för att rena mig. Länka YT klipp för att rena mig!

En bra början eller?
Citera
2016-05-16, 14:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag anser att medvetandet kommer före allting, att medvetandet skapar materien, inte tvärtom.

Är det bara en åsikt eller har du belägg?
Citera
2016-05-16, 14:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det var så predikandet. Kommer det nån validering av det också?
Citera
2016-05-16, 15:08
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ingen. Det finns ingen projektor. "Projektorn" visar isf alla filmer som finns samtidigt, urskiljningen (den separata filmen) görs av hjärnan och utspelas på den vita duken som är jag.

Utanför det urskiljande sinnet existerar bara en kvantsoppa innehållande alla möjligheter. Vi ser världen utifrån våra förutsättningar, den ser inte likadan ut för tex en fladdermus. Färger och ljud finns inte utanför huvudet, världen som vi ser den existerar bara inne i oss.
Är du "vit-rockare" med riktigt feta brillor med? Det låter stort, när man hör hur det ser ut vid "husesynen" eller själva rundvandringen. Är alla dina vänner inne hos dig också - p.g.a. "soppan" därute?
Citera
2016-05-16, 15:13
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Oj! Jag ska förbereda mig då! Måste börja skriva profetiska texter på FB för att rena mig. Hänvisa till urholkad sinnesro för att rena mig. Länka YT klipp för att rena mig!

En bra början eller?
Vissa vet när man ska yttra sig — och när man ska hålla tyst. Kan du konsten att lägga ned en Satanist-sekt?
Citera
2016-05-16, 15:27
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Vissa vet när man ska yttra sig — och när man ska hålla tyst. Kan du konsten att lägga ned en Satanist-sekt?

Ojoj här drog vi i många växlar! Haha, jag blir så glad när jag ser att du svarat. Det förgyller min tid på jobbet. Haha sannerligen undergållande Mattias.

Vissa vet när man ska yttra sig, och när man ska hålla tyst. Korrekt skrivet gubben.
(Bindestreck används i de fall man binder ihop orddelar)

Kan jag konsten att lägga ned en satanistisk-sekt? Nej du, jag brukar undvika schizofrena tankemönster. Det brukar göra en så konstig i sina skrifter och logiska resonemang..

Vänta, lite som du ju! Va! Men, hahaha Mattias. Inte håller du på med sådana syndiga ting?
Senast redigerad av Yppsilon 2016-05-16 kl. 15:30.
Citera
2016-05-16, 15:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är det bara en åsikt eller har du belägg?

Det är en åsikt. Hur skulle beläggen se ut? Hur ska medvetandet kunna bevisa sig själv?
En travesti på Descartes kanske " I am, therefore I am"

Jag citerar gärna Max Planck i det här ""I regard consciousness as fundamental. I regard matter as derivative from consciousness. We cannot get behind consciousness. Everything that we talk about, everything that we regard as existing, postulates consciousness."
Citera
2016-05-16, 15:41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Är du "vit-rockare" med riktigt feta brillor med? Det låter stort, när man hör hur det ser ut vid "husesynen" eller själva rundvandringen. Är alla dina vänner inne hos dig också - p.g.a. "soppan" därute?

Världen som vi ser den existerar bara i vårt eget huvud.

Missförstår du på vilje eller är du knarkskadad? Dina inlägg är väldigt knarkiga, röriga, babbliga och fulla av konstiga hänvisningar och ovidkommande detaljer.
Citera
2016-05-16, 15:56
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det var så predikandet. Kommer det nån validering av det också?
Den kommer med den s.k. "insikten".... inklusive för dig... när du blickar tillbaka på vad du har åstadkommit och då du vet vad självbedömning är.
Citera
2016-05-16, 16:00
Medlem
Det är bara en mycket djupt religiös person som ens skulle komma på tanken att hjärnan är en gud och en skapare. Det är så långt från verkligheten man kan komma.
Citera
2016-05-16, 16:01
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ojoj här drog vi i många växlar! Haha, jag blir så glad när jag ser att du svarat. Det förgyller min tid på jobbet. Haha sannerligen undergållande Mattias.

Vissa vet när man ska yttra sig, och när man ska hålla tyst. Korrekt skrivet gubben.
(Bindestreck används i de fall man binder ihop orddelar)

Kan jag konsten att lägga ned en satanistisk-sekt? Nej du, jag brukar undvika schizofrena tankemönster. Det brukar göra en så konstig i sina skrifter och logiska resonemang..

Vänta, lite som du ju! Va! Men, hahaha Mattias. Inte håller du på med sådana syndiga ting?
Det är inte synd att lägga ned den italienska kockens övertygelse om att ha all makt på Jorden. Du sysslar med Satanism... så le medans du kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in