2016-05-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har läst om kalabaliken när Litauen krävde att IB vittnar under ed. Det viktigaste är konsekvenserna av detta. Svensk lag förbjuder att en anhörig vitnar under ed. Bakom den juridiska konflikten ligger att I Litauen inte finns övertygelse om NB skuld och IBs ljugande. Det lilla i media där som jag har hunnit ta del är mer objektiv än svenska media, under ledning av LGP.

Fråga är nu för myndighet i Litauen. IB har gjort mened, som har ett högt straffvärde i Sverige och troligen i Litauen. Låt oss jämföra med att någon av personerna kring mordplatsen skulle under ed försäkrat att NB satt med honom och drack öl under tiden 18-20.

Jag tror att hovrätten hade hade ändrat sig och NB skulle gå fri. Men om hovrätten trots allt skulle dömt NB hade denna vittne, som gav NB falsk alibi, straffats med 4-6 års fängelse.

Du verkar veva runt lite hur som helst.
På vad sätt har IB brutit mot svensk lag när hon vittnade?
Vem är det som har vittnat om att NB drack öl?
2016-05-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du glömmer att det alltid finns resningsförfaranden.
Du glömmer europeisk rätt.

Det är skrattretande - om något.

Vad är det för europeisk rätt som står på menyn menar du?
2016-05-15, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Vad är det för europeisk rätt som står på menyn menar du?
Lömsk flugsvamp och falsk kantarell på ryska blinier.
Jag svär - under ed - att det smakar för djävligt.
2016-05-15, 15:09
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag borde inte ens bemöda mig...

Denna sorts diskussion finns överallt inom de program som innebär forskning, avhandlingar på universitet som har med människor att göra.
Det är en korsväg där det gamla möter det nya.

Det finns risker att de nyutexade är så i huvudet med sin teorier och teoretiker att det som egentligen är guld värt i arbete med människor riskerar hamna i skymundan:

Den kliniska blicken. Den erfarenhet som absolut aldrig kan ersättas av det mentala, av böcker, av diagram.
Att vara i huvudet men ha nada arbetslivserfarenhet och bara åberopa forskningsmaterial.
Det är GIVET att han vet att det finns forskningsmaterial. Han är för i helvete professor..

Tack för att du bemödar dig och speciellt för att du påminner om att han för i helvete är professor. Det motiverar ju att åtminståne lyssna på vad han faktiskt säger.

Levander sammanfattar här på 20 sekunder resultatet av sina 50 års parasiterande på svenska skattebetalare sitt livsverk:
https://youtu.be/JJ-gwcmDDG8?t=1799

Han kan alltså inte ens presentera vare sig siffror, statistik eller grupper maa att "psykiatrin i Sverige är död"?!
Ändå hävdar han vid något tillfälle att "Allt som existerar kan mätas". Det betyder i så fall att hans kliniska erfarenheter inte existerar eftersom de inte kan mätas.
Han inser dock, med egna ord, att han inte är, eller förväntar sig vara, respekterad så det finns ingen anledning att tro annat än att även hans musikaliska färdigheter begränsats till att spela luftgitarr.

Att hans "kliniska erfarenheter" skulle vara till någon hjälp för att bota NB är naturligtvis rent nonsens. NB är obotlig.
2016-05-15, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Tack för att du bemödar dig och speciellt för att du påminner om att han för i helvete är professor. Det motiverar ju att åtminståne lyssna på vad han faktiskt säger.

Levander sammanfattar här på 20 sekunder resultatet av sina 50 års parasiterande på svenska skattebetalare sitt livsverk:
https://youtu.be/JJ-gwcmDDG8?t=1799

Han kan alltså inte ens presentera vare sig siffror, statistik eller grupper maa att "psykiatrin i Sverige är död"?!
Ändå hävdar han vid något tillfälle att "Allt som existerar kan mätas". Det betyder i så fall att hans kliniska erfarenheter inte existerar eftersom de inte kan mätas.
Han inser dock, med egna ord, att han inte är, eller förväntar sig vara, respekterad så det finns ingen anledning att tro annat än att även hans musikaliska färdigheter begränsats till att spela luftgitarr.
Att hans "kliniska erfarenheter" skulle vara till någon hjälp för att bota NB är naturligtvis rent nonsens. NB är obotlig.
Levander:
Citat:
- Inte minst för att han slagit fast det som de mest optimistiska och önsketänkande av oss haft så svårt att ta in: Att psykopati än så länge är ett ”icke- behandlingsbart tillstånd”.
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html
Vila dig nu, tänk på hjärtat i förhållande till högt BT. Kan aldrig vara så bra att hetsa upp sig.

Du/ni kan säkert skapa en länk på nån psykiatriforum som kan handla speciellt om Sten Levander.

Själv tänker jag diskutera vad i helvete som kan tänkas vara fel på sexualsadisten Nerijus Bilevicius - för störd är han i kubik.
Ska se om jag kan gräva fram mer fakta och återkommer. På återseende.

Edit:
Det var en våldtäktsman som beskrev sina övergrepp och primärfokus som han tände på var makt. Psykiskt lidande. Hot. Fantasier som iscensätts. Att kvinnan skulle känna sig maktlös.

Citat:
" Jag hade hotat henne flera gånger och sagt att jag ville ligga med henne och att om hon inte gick med på det skulle jag sticka kniven i henne. Jag sa åt henne att klä av sig. Det gjorde hon också sedan jag hotat henne flera gånger. Sen sa jag åt henne att ställa sig på knä sen trängde jag in i henne bakifrån.
Var det som du tänkt dig det skulle bli?
Alltså det låg rätt nära det jag fantiserat om tidigare.
Och fick ni orgasm?
Ja.
Vad var det ni fantiserat om?
I fantasierna var det så att jag hela tiden hade makt - över kvinnan.
Skulle offret känna smärta, fysiskt lidande?
Inte direkt fysiskt. För mig var det viktigare med det psykiska lidandet och att hon kände sig maktlös."
"Ondskans psykologi - 'On the Trail of Evil'
https://www.youtube.com/watch?v=PWSzqfPZlpc
Senast redigerad av develi 2016-05-15 kl. 15:29.
2016-05-15, 15:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Levander tar upp Amagermannen/ "Sexmonstret från Amager" i Danmark som levde dubbelliv - på dagarna familjefar och fotbollstränare och sexmördare och våldtäktsman på nätterna:

Här finns som sagt en dansk variant av Nerijus som levt dubbelliv:

Det är en sån här bakgrundsberättelse man efterlyser i svensk media kring NB;
Det danska monstret var en riktigt förslagen rackare; han försökte få en av sina söner
att smuggla ut sädesvätska ur fängelset.
Citat:
Syftet ska ha varit att någon av hans söner skulle begå ett sexbrott och sedan placera ut pappans sädesvätska. På så sätt skulle Lychau Hansen ha grund för påståendet att någon annan kunde ha samma dna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14102309.ab

Sen var det roligt att du med flera uppskattade inslaget med Levander.
Att inte alla gör det är ingenting att göra åt. Noteras i förbigående kan att några av de
mindre nöjda också har det gemensamt att de reser ragg så fort det yppas det minsta
lilla om en Nerijus sammankopplad med det fasliga vid namn sexualsadism.
Lite lustigt säg...

Beträffande Sten Levander har jag själv stor respekt för hans kunskaper och insatser.
Det han inte vet om psykopati och övriga svårartade personlighetsstörningar är nog knappast
värt att veta. En yrkesman som inte alltid går hem i vänsterkretsar med sina tankar
och arbeten. Inom psykopatiforskningen betraktas han som en av de banbrytande som stod emot den politiska vänstervågens ovilja att diagnosticera ondska.

Levander är också en välkänd debattör i frågor om psykiatrisk vård och är en av de starkaste kritikerna av vad han beskriver som den svenska psykiatrins vetenskapliga, medicinska och moraliska kollaps. Om detta skriver han i Almedalsmanifestet från 2014.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sten_Levander

Han har en skön personlighet tycker jag. Full av självironi och barsk humor.
Helt otroligt för övrigt att man kan se så pass ung och välbehållen ut vid hans ålder.
Han är för tusan nära de 80. Född 1939.
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-15 kl. 16:05.
2016-05-15, 15:49
Medlem
Motivet och bakgrunden till brottet är okänt. Han har inte erkänt eller gett någon förklaring vad vi vet. De finns teorier om motivet, men vi vet inte säkert vad som låg bakom brottet och om det var planerat eller inte.
2016-05-15, 15:54
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Vila dig nu, tänk på hjärtat i förhållande till högt BT. Kan aldrig vara så bra att hetsa upp sig.

Du/ni kan säkert skapa en länk på nån psykiatriforum som kan handla speciellt om Sten Levander.

Själv tänker jag diskutera vad i helvete som kan tänkas vara fel på sexualsadisten Nerijus Bilevicius - för störd är han i kubik.
Ska se om jag kan gräva fram mer fakta och återkommer. På återseende./../

Tack för omtanken, det värmer gott.
Önskar dig lycka till med att gräva fram mer fakta för hitintills har det ju inte gått så bra.

Det finns ju också ett alternativt, icke sexuellt scenario som inte utretts av domstolarna så det vore värdefullt om du en gång för alla kan bemöda dig att debunka dessa påståenden så att alla tvivel kan avfärdas:
http://www.mysterium24.se/?p=2670
http://www.mysterium24.se/?p=2765
2016-05-15, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det danska monstret var en riktigt förslagen rackare; han försökte få en av sina söner att smuggla ut sädesvätska ur fängelset.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14102309.ab

Sen var det roligt att du med flera uppskattade inslaget med Levander.
Att inte alla gör det är ingenting att göra åt. Noteras i förbigående kan att några av de
mindre nöjda också har det gemensamt att de reser ragg så fort det yppas det minsta
lilla om en Nerijus sammankopplad med det fasliga vid namn sexualsadism.
Lite lustigt säg...

Beträffande Sten Levander har jag själv stor respekt för hans kunskaper och insatser.
Det han inte vet om psykopati och övriga svårartade personlighetsstörningar är nog knappast
värt att veta. En yrkesman som inte alltid går hem i vänsterkretsar med sina tankar
och arbeten. Inom psykopatiforskningen betraktas han som en av de banbrytande som stod emot den politiska vänstervågens ovilja att diagnosticera ondska.

Levander är också en välkänd debattör i frågor om psykiatrisk vård och är en av de starkaste kritikerna av vad han beskriver som den svenska psykiatrins vetenskapliga, medicinska och moraliska kollaps. Om detta skriver han i Almedalsmanifestet från 2014.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sten_Levander

Han har en skön personlighet tycker jag. Full av självironi och humor.
Helt otroligt för övrigt att man kan se så pass ung och välbehållen ut vid hans ålder.
Han är för tusan nära de 80. Född 1939.
Det danska monstret - psykopaten - är intressant i sammanhanget då han har samma förmåga till dubbelliv som nerijus. Med tanke på hans bakgrund är jag än mer nyfiken på NBs bakgrund. De hade samma yrke en sväng - flytt/budbil. NB stal en tv, undrar vad han kom undan med?

Självklart har Levander - om nån - koll på området. Den som är världsledande är R Hare och den boken har Levander granskat (Psykopatens värld) som sakkunnig - vilket givetvis var en stor utmaningen då det handlar om språkliga nyanser som kan bli fatala. Han får beröm av en annan kollega: Henrik Belfrage, docent och forskningschef, Regionpsykiatriskt centrum, Växjö - vars forskningsområde är bl.a. personlighetsstörningar.
Citat:
Översättningen är magnifik, och jag förmodar att det är ett resultat av såväl översättarens goda arbete som Sten Levanders fackgranskning.
http://www.lakartidningen.se/OldArticlePdf/#!/1998/17532
2016-05-15, 15:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Tack för omtanken, det värmer gott.
Önskar dig lycka till med att gräva fram mer fakta för hitintills har det ju inte gått så bra.

Det finns ju också ett alternativt, icke sexuellt scenario som inte utretts av domstolarna så det vore värdefullt om du en gång för alla kan bemöda dig att debunka dessa påståenden så att alla tvivel kan avfärdas:
http://www.mysterium24.se/?p=2670
http://www.mysterium24.se/?p=2765
Tack för omtanken, det värmer gott. Jag skrev ut länkarna och använde dem till att tända en brasa.
2016-05-15, 16:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag tror att hovrätten hade hade ändrat sig och NB skulle gå fri. Men om hovrätten trots allt skulle dömt NB hade denna vittne, som gav NB falsk alibi, straffats med 4-6 års fängelse.
Jaså, det tror du. Du råkar inte helt ha förträngt faktumet med en blytung teknisk bevisning
utpekande vederbörandes skuld bortom allt tvivel?
Låtsas man inte om den så...Du kanske är en sån där planteringsfantast lik andra i tråden?

Fortsätt du önsketänk för all del. En Irina och Europadomstolen och 7 rätt på Lotto varje vecka.
2016-05-15, 16:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Levander är också en välkänd debattör i frågor om psykiatrisk vård och är en av de starkaste kritikerna av vad han beskriver som den svenska psykiatrins vetenskapliga, medicinska och moraliska kollaps. Om detta skriver han i Almedalsmanifestet från 2014
Tack för tipset. Där står identiskt om det jag fick översätta till attackörerna (nyskapande; motsatsord till skillnad från debattör...)
Citat:
I dag ska vi arbeta utifrån sådan ”evidensbaserad” kunskap, inte som förr enligt vetenskap och beprövad erfarenhet dvs förtrogenhetskunskap som skapas i de professionella miljöerna och kommuniceras inom dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in