2016-05-15, 01:52
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En del har annan definition av flopp.
Tycker Zlatanhatare är patetiska, att hata han som person kan jag köpa.
Men säga han floppar eller bara spelat i B-ligor, så visar de bara hur patetiska de är.

Till och med engelsmännen har slutat med sin försök att nedvärdera honom. Speciellt efter Zlatanshowen i 4-2 matchen
https://www.youtube.com/watch?v=_arxGSGox-Q
Citera
2016-05-15, 02:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Till och med engelsmännen har slutat med sin försök att nedvärdera honom. Speciellt efter Zlatanshowen i 4-2 matchen
https://www.youtube.com/watch?v=_arxGSGox-Q
Yup, den matchen stängde käften på dom.
Men en del knorrar fortfarande
Sen gjorde väl han 2 mål mot nått lag I CL?
Och täppte till det än mer.
Dock nu senast på City, så hade han ingen bra dag.

Men Engelska pressen har alltid varit nedvärderande mot alla stundtals tycker jag.
Måste säga jag hatar den Engelska media om fotbolls.
Och jag tror är av den åsikten, att de ensamt har förstört ett flertal landslag årgångar/turneringar.

Sen tänker jag på Zlatanhatarna säger han inte gör nått viktigt i landslaget.
Hur många helt avgörande mål har han gjort och superviktiga?
Måste väl nästan nå upp tio vid detta laget.
Funderar på om dessa som hatar Zlatan så mycket, om de ens vet om att en boll är rund.
Citera
2016-05-15, 02:06
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Yup, den matchen stängde käften på dom.
Men en del knorrar fortfarande
Sen gjorde väl han 2 mål mot nått lag I CL?
Och täppte till det än mer.
Dock nu senast på City, så hade han ingen bra dag.

Men Engelska pressen har alltid varit nedvärderande mot alla stundtals tycker jag.
Måste säga jag hatar den Engelska media om fotbolls.
Och jag tror är av den åsikten, att de ensamt har förstört ett flertal landslag årgångar/turneringar.

Sen tänker jag på Zlatanhatarna säger han inte gör nått viktigt i landslaget.
Hur många helt avgörande mål har han gjort och superviktiga?
Måste väl nästan nå upp tio vid detta laget.
Funderar på om dessa som hatar Zlatan så mycket, om de ens vet om att en boll är rund.

Som någon sa, haters gonna hate.
(tittade du på youtubeklippet?) du behöver inte svara
Citera
2016-05-15, 02:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Som någon sa, haters gonna hate.
(tittade du på youtubeklippet?) du behöver inte svara
Jo, jag var tvungen att svara, trodde det var den gamla vanliga och visade målen.
Men blev rätt roligt att han Martin eller vad han nu hette, berätta vad dom i England tyckte/trodde om Zlatan.
Var det inför denna match?
Då blir ju det än mer roande.
Där Engelsmännen har placerat sina fet arslen, för titta när England kör över Sverige på deras nya arena.
Och får höra hur dålig Zlatan är, och sen få det rätt upp i ansiktet på dom.
Och en av målen tillhör toppen av de snyggaste som kommit till i fotbollen.

Men som jag sa innan, jag har förståelse att folk kan hata han som person.
Då han är lite speciell, men som fotbollsspelare och säga han är kass och bara spelat i B-ligor.
Så är det bara patetiskt, och en ren och skär lögn.
Tror du att dom tror på vad dom säger?
För mig känns det rätt osannolikt att dom tror på vad som säger, men man vet aldrig.
En del är ju mer korkade än vad man kan ens ana.
Citera
2016-05-15, 03:45
Medlem
Nån som vet om Zlatan kommer att spela cupfinalen för PSG på Park de Prince?
Citera
2016-05-15, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Inte ens Pauleta? Du menar på allvar att Pauleta är större än Zlatan ens med PSG-ögon? Lägg ner!

För de allra flesta PSG-supportrarna (iallafall av de som jag känner och umgås med) så är svaret ja. Vad Pauleta gjorde med PSG var helt enkelt otroligt. Visst, portugisen vann nämligen "bara" 2 franska cuper, 1 ligacup titel och nådde som högst en 2:a plats i Ligue 1. Men man ska ha klart för sig i vilket sammanhang som det var då. Pauleta spelade i en betydligt sämre omgivning än Zlatan och fick således bära PSG på egen hand.

Citat:
Respektlöst mot Nantes? Nej, respekt för den bäste som någonsin burit PSG-tröjan.

Nu är det nämligen som så att matchen mellan PSG vs. Nantes var ingen slags jippomatch utan snarare en officiell match. Man stoppar inte en match vid matchminut 10 för att applådera någon. Vid en seger, kunde Nantes faktiskt ha hamnat på en 9:de plats istället för 14:de plats, det är stor skillnad gällande TV-pengarna för en klubb som Nantes. Man ska ta matchen på fullt allvar eftersom det är trots allt en officiell tillställning. Hade det varit en vänskapsmatch/jippomatch så hade jag ej något emot om spelet stoppades 5-10 gånger för att någon ska få applåder, men ej under en officiel tillställning.

Detta var inget annat än trams och drar ett svart skynke över Ligue 1, Blanc skulle ha bytt ut honom och Zlatan kunde med lätthet stanna på planen 1 timme efter att slutsignalen ljöd för att få sina applåder.

Citat:
Det var planerat ett byte mycket tidigare och det hade gjorts om han inte jagat målrekordet. Det är brukligt att avtacka spelare genom ett byte i slutet så spelaren får sin ovationer. Annars rinner bara ev hyllningar ut i sanden. Publik brukar liasom inte stanna när väl slutsignalen gått

Det är nämligen här som problemet ligger: Zlatan var inte utbytt igår utan lämnade planen innan matchen blåstes av och lät PSG spela med 10 man. Om han blev utbytt däremot så hade jag inte sett några som helst konstigheter med det.
Citera
2016-05-15, 04:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
...

Detta var inget annat än trams och drar ett svart skynke över Ligue 1, Blanc skulle ha bytt ut honom och Zlatan kunde med lätthet stanna på planen 1 timme efter att slutsignalen ljöd för att få sina applåder.

Det är nämligen här som problemet ligger: Zlatan var inte utbytt igår utan lämnade planen innan matchen blåstes av och lät PSG spela med 10 man. Om han blev utbytt däremot så hade jag inte sett några som helst konstigheter med det.
Vad spelar det för roll om han blev utbytt eller lämna planen?
resultatet blev exakt det samma.
Och det är brukligt att avtacka en spelare på detta viset, genom att spelaren inte spelar hela matchen.
Utan får gå av en stund innan, just för att ta emot ovationer.

Du säger att de kan hylla ändå efter matchen, kanske dom kan.
Men det blir mycket mer personligt om man gör på detta viset.
Sen hade dom väl samtidigt firandet av ligasegern vid denna match?
Det i sig drar fokus ifrån Zlatan, nått som de inte ville göra.

Detta är alla väldigt logiska saker, så vet inte varför det är så svårt att förstå.
Sen detta stoppet efter 10min, var nått nytt.
Kanske nått dom pysslar med i Frankrike, när matchen i sig är betydelselös för resultatet i tabellen.
Hade matchen varit betydelsefull för Nantes eller PSG, så tror jag man inte hade haft detta uppehåll.
Tycker själv det var en mäktig gest, om än lite udda.

Jag tycker dom har gjort 100% rätt med Zlatan och kring hans hyllningar/firanden.
Att nämna att inte Pauleta fick hyllningar, ska det vara en anledning inte Zlatan ska få några hyllningar.
Tycker det är väldigt konstigt sätt att se på det.
Då att man ser avsaknaden av Pauletahyllningar, så ska inte Zlatan få hyllningar.
Vilket betyder man ALDRIG ska hylla någon i PSG.
Tycker det låter bra att man insett att man ska hylla spelare som betytt mycket för sin klubb.
Och nått man kan ta fasta på och fortsätta med.
Vet inte hur man resonerar fram till såna här konstiga saker.
Om jag hade saknat Pauleta hyllningar och sett vad de gjorde för Zlatan.
Så skulle jag mer valt att säga, att det var synd dom inte hyllade xxx xxx då denne har betytt väldigt mycket för PSG(xxx xxx skriver jag, då jag bara antar att Pauleta är knappast den enda med Zlatan betytt mycket för PSG och skulle hyllas rejält).
Citera
2016-05-15, 09:23
Medlem
Respektlöst mot Nantes vet jag inte, ställningen var trots allt 4-0 när Zlatan gick av och det var mindre än fem minuter kvar av matchen.

Att stanna spelet för att applådera en spelare har väl bara hänt tidigare när spelare dött(när Turina dog stannade spelet upp i två omgångar i minut 27 av Allsvenskan)?
Citera
2016-05-15, 10:12
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
En del har annan definition av flopp.
Tycker Zlatanhatare är patetiska, att hata han som person kan jag köpa.
Men säga han floppar eller bara spelat i B-ligor, så visar de bara hur patetiska de är.

Vilken liga har han spelat i som inte är en B-liga då? Förutom Spanien som den ju inte gick sådär jättebra i!

Det är väl snarare patetiskt med vuxna män, som påstår sig vara heterosexuella, men som blir som om de vore bisexuella så fort Zlatan kommer på tal; man kan tro att de vill byta med hon Helena.
Citera
2016-05-15, 10:29
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om han blev utbytt eller lämna planen?
resultatet blev exakt det samma.

Det där är respektlöst mot motståndare och domare. Det är respektlöst mot spelet fotboll. Frågade han ens om tillåtelse från domaren? Fick han ens tillåtelse, eller drog han bara?

Fast, det är klart, varken fransk fotboll eller PSG var ju något alls innan han kom dit!

"PSG were born the day the Qataris arrived."

“I don’t know a lot about Ligue 1, but Ligue 1 knows exactly who I am,”

"In 15 years, I have never seen such a referee. In this shit country, this country does not deserve PSG."

"Who is most deserving of all of the money that I, Zlatan, am paid? The answer is Zlatan. The children of Paris are not leading Ligue 1 in goals this season. I am. I have 20 goals. The next best players have 12. Twelve! If anything, the children of Paris should be giving me even more money for having the privilege of being in the same city as my incredible quality. And so should David Beckham. Call it a Zlaritable donation."

Citat:
Och det är brukligt att avtacka en spelare på detta viset, genom att spelaren inte spelar hela matchen.
Utan får gå av en stund innan, just för att ta emot ovationer.

Om han blir utbytt ja! Fast, Zlatan blir ju inte utbytt. Zlatan är för bra för att bli utbytt!
Citera
2016-05-15, 10:36
Medlem
Cambijaos avatar
Personligen hoppas jag att han stannar ett år till i Europa. Han borde ha en relativt stor chans att vinna guldbollen om han gör en bra höst.
Citera
2016-05-15, 10:40
Medlem
bagarn29s avatar
Zlatans meriter på klubblagsnivå.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in