Citat:
Ursprungligen postat av
Hagoromo
...
Detta var inget annat än trams och drar ett svart skynke över Ligue 1, Blanc skulle ha bytt ut honom och Zlatan kunde med lätthet stanna på planen 1 timme efter att slutsignalen ljöd för att få sina applåder.
Det är nämligen här som problemet ligger: Zlatan var inte utbytt igår utan lämnade planen innan matchen blåstes av och lät PSG spela med 10 man. Om han blev utbytt däremot så hade jag inte sett några som helst konstigheter med det.
Vad spelar det för roll om han blev utbytt eller lämna planen?
resultatet blev exakt det samma.
Och det är brukligt att avtacka en spelare på detta viset, genom att spelaren inte spelar hela matchen.
Utan får gå av en stund innan, just för att ta emot ovationer.
Du säger att de kan hylla ändå efter matchen, kanske dom kan.
Men det blir mycket mer personligt om man gör på detta viset.
Sen hade dom väl samtidigt firandet av ligasegern vid denna match?
Det i sig drar fokus ifrån Zlatan, nått som de inte ville göra.
Detta är alla väldigt logiska saker, så vet inte varför det är så svårt att förstå.
Sen detta stoppet efter 10min, var nått nytt.
Kanske nått dom pysslar med i Frankrike, när matchen i sig är betydelselös för resultatet i tabellen.
Hade matchen varit betydelsefull för Nantes eller PSG, så tror jag man inte hade haft detta uppehåll.
Tycker själv det var en mäktig gest, om än lite udda.
Jag tycker dom har gjort 100% rätt med Zlatan och kring hans hyllningar/firanden.
Att nämna att inte Pauleta fick hyllningar, ska det vara en anledning inte Zlatan ska få några hyllningar.
Tycker det är väldigt konstigt sätt att se på det.
Då att man ser avsaknaden av Pauletahyllningar, så ska inte Zlatan få hyllningar.
Vilket betyder man ALDRIG ska hylla någon i PSG.
Tycker det låter bra att man insett att man ska hylla spelare som betytt mycket för sin klubb.
Och nått man kan ta fasta på och fortsätta med.
Vet inte hur man resonerar fram till såna här konstiga saker.
Om jag hade saknat Pauleta hyllningar och sett vad de gjorde för Zlatan.
Så skulle jag mer valt att säga, att det var synd dom inte hyllade xxx xxx då denne har betytt väldigt mycket för PSG(xxx xxx skriver jag, då jag bara antar att Pauleta är knappast den enda med Zlatan betytt mycket för PSG och skulle hyllas rejält).