Familjen var viktig för honom och han kunde vara otrolig trevlig och kärleksfull mot dem han kände och tyckte om, men
man skulle inte komma på kant med honom, för han var iskall och stark som en oxe och
det fanns aldrig den minsta gnutta av rädsla i honom.
Han kunde också vara väldig skräckinjagande som gjorde att alla var rädda för honom även oss som var hans närmaste vänner, säger en fotbollskompis."
"
För Marcel Lychau Hansens familj blev det självklart en chock att Marcel Lychau Hansen som var
en kärleksfull familjfar, son, broder och pojkvän. En charmör, en
väldig omtyckt vän samt
en fotbollstränare som var jättebra på att ta hand om barn och ungdomar, skulle vara
samma person som hade begått dessa hemska brott, ja det trodde de inte ett ögonblick på, dessutom var de övertyckt om att de ville ha märkt det om han hade begått sådana brott.
Slutade omedelbar som fotbollstränare
I fotbollsklubben AB Tårnby blev man också
chokad över anklagelserna och hade svårt att tro på han skulle ha begått dessa brott, för han hade aldrig visat upp någon form av våldlighet, han var alltid lugn och väldig omtyckt av båda ungdomarna och föräldrarna och han rörde aldrig alkohol i närvaron av barnen och ungdomarna.
Dessutom hade han efter våldtäkten i september 2010, blivit väldig upprört och förbannad och sagt:
”Jag hoppas de får tag på det svin. Jag hoppas han blir offentligt visat upp för allmänheten på Rådhusplatsen”.
Både hans familj samt vissa vänner trodde på honom när han i rättsalen sa:
”jag är oskyldig och jag vet till 100 procent att jag inte har begått dessa brott. Därute finns en person som har samma dna som jag och den person som gör något sådant är psykopat och hatar kvinnor. Han är sjuk i huvudet. Jag tror också att han kommer att göra det igen. Och händer det medan jag sitter i fängelse, så vet ni jag är oskyldig”.
" Lite annorlunda lät det från
hans barn och ungdomsvänner, här var det en helt annan och inte lika positiv bild som målas upp och i och med att brotten nu hade blivit preskriberad och personerna inte länge kunna dömas för dessa brott, valde de att ställa upp och vittna mot Amagermanden.
För dem var det ingen överraskning att han stod åtalat för mord och våldtäkt och
de kände inte någon annan som kunde vara så kall nog till att begå dessa brott
och dessutom hålla det hemligt. De var också övertygade om att han heller begick självmord än att erkänna dessa brott."
" S berätta hur Amagermannen en gång överföll en man som var ute och lufta sina hundar,
först klådde han upp hundarna sen mannen,
orsaken ja den var att mannen gick på fel sida av trottoaren.
En annan gång hade han, Amagermannen och några kompisar på Amager Fälled,
bakbunden en man givet honom en ögla runt halsen och svept honom in i toapapper och sen satte eld på honom.
”Om jag inte hade stoppat dem, hade han bränts till döds”, säger S.
" När det gällde mordet på den 73 åriga Edith Louise Andrup, hade Macel Luchau Hansen erkänt över för Tommy Velbäk att det var honom som hade mördat henne.
När Tommy Velbäk hade frågat varför, hade Amagermannen svarade att han vill se om han kunde leva med att ha mördat en person. "
http://gittefaber.blogspot.se/2012/01/amagermannen-danmarks-varsta-och-mest.html