2016-05-13, 09:50
Administrator
admins avatar
Vi har nu lanserat notifikationer på forumet. I början finns funktionen enbart för de med Laidback-status. För de som inte vill ha funktionen så går den att stänga av i Kontrollpanelen. Ni kan där även välja vilka saker ni vill ha notifikationer om.

Det vi lanserar idag är en första betaversion, och vi kommer att med tiden lägga in fler funktioner. Den främsta funktionen i betavesionen är att man nu får en notifikation när man blivit citerad.

Ni får nu gärna komma med feedback eller förslag på funktioner som ni saknar.

admin
Citera
2016-05-13, 09:52
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har nu lanserat notifikationer på forumet. I början finns funktionen enbart för de med Laidback-status. För de som inte vill ha funktionen så går den att stänga av i Kontrollpanelen. Ni kan där även välja vilka saker ni vill ha notifikationer om.

Det vi lanserar idag är en första betaversion, och vi kommer att med tiden lägga in fler funktioner. Den främsta funktionen i betavesionen är att man nu får en notifikation när man blivit citerad.

Ni får nu gärna komma med feedback eller förslag på funktioner som ni saknar.

admin

Riktigt stiligt! En grymt bra funktion. Tack!
Edit: Var hittar man inställningarna för notifikationerna? Kollat runt i Kontrollpanelen, men hittar inte.
Senast redigerad av st0ckis 2016-05-13 kl. 09:55.
Citera
2016-05-13, 09:54
Medlem
ozznujens avatar
Har försökt att söka, men finner inte vad laidback-status är. Kan någon snäll person hjälpa mig?
Citera
2016-05-13, 09:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Har försökt att söka, men finner inte vad laidback-status är. Kan någon snäll person hjälpa mig?
Medlemskap mer än ett halvår (+ lite timmar för databasuppdatering) och 200 inlägg
Citera
2016-05-13, 10:04
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Riktigt stiligt! En grymt bra funktion. Tack!
Edit: Var hittar man inställningarna för notifikationerna? Kollat runt i Kontrollpanelen, men hittar inte.

I rutan längst upp i "Visningsalternativ" under 'Notifikationer' ska du ha några alternativ att bocka i/ur.
Citera
2016-05-13, 10:06
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen

Står i Flashback FAQ: (FB) Forumen (2015-03-14)
Citat:
Q: Vad är Laidback och när får man tillgång dit?
A: Laidback är ett forum med en mer avslappnad karaktär för den som varit medlem i 6 månader och har skrivit över 200 inlägg.
Citera
2016-05-13, 10:12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
I rutan längst upp i "Visningsalternativ" under 'Notifikationer' ska du ha några alternativ att bocka i/ur.

Nu har nån tekniker inte uppdaterat ordentligt, för nått sånt ser då inte jag?
Citera
2016-05-13, 10:12
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Nej, där finns ingenting, förutom det vanliga visning av toppmenyn, sidbredd och tema.
Om de inte är avstängda som standard, så funkar det inte heller. Får ingen notifiering om att jag blivit citerad.
Citera
2016-05-13, 10:24
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu har nån tekniker inte uppdaterat ordentligt, för nått sånt ser då inte jag?

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, där finns ingenting, förutom det vanliga visning av toppmenyn, sidbredd och tema.
Om de inte är avstängda som standard, så funkar det inte heller. Får ingen notifiering om att jag blivit citerad.

Det är alltså under "redigera alternativ" ni ska gå in. Då ser ni notifikationer och 4 olika rutor att välja vad som ska notifieras.

Så; Kontrollpanel--->Redigera Alternativ
Citera
2016-05-13, 10:24
Medlem
.Chloes avatar
Ser absolut ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är alltså under "redigera alternativ" ni ska gå in. Då ser ni notifikationer och 4 olika rutor att välja vad som ska notifieras.

Så; Kontrollpanel--->Redigera Alternativ
Jo, jag vet. Men det finns inte där.
Citera
2016-05-13, 10:28
Moderator
^Eazs avatar
Om ni trycker notifikationerna och sen rutan markerad här: https://www.anony.ws/i/2016/05/13/noti.jpg

Ser ni inte detta då: https://www.anony.ws/i/2016/05/13/setting.jpg
Citera
2016-05-13, 10:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ser absolut ingenting.

Jo, jag vet. Men det finns inte där.

OK.

Tekniker är underrättade nu.
Citera