2016-05-11, 11:25
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kommer Torres erbjudas ett nytt kontrakt? Borde han väl, har ju grym form sista 2-3 månaderna nu.

Han har absolut gjort sig förtjänt av ett nytt kontrakt. Men jag tycker ändå att Atletico borde satsa på att få in en yngre och bättre anfallspartner till Griezmann. Det är typ det enda de behöver. Får de in en anfallare som sprutar in mål lika ofta som Griezzmann så är laget helt komplett. Vad har hänt med Vietto?

edit: Någon som har koll på Hatem Ben Arfa? Ryktas väldigt mycket om honom till Barcelona. Har ingen koll på honom öht förutom att han ska vara en väldigt bra dribbler. Han skulle åtminstone komma gratis iallafall... så kanske värt att satsa.
Senast redigerad av C0w 2016-05-11 kl. 11:27.
Citera
2016-05-11, 12:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Han har absolut gjort sig förtjänt av ett nytt kontrakt. Men jag tycker ändå att Atletico borde satsa på att få in en yngre och bättre anfallspartner till Griezmann. Det är typ det enda de behöver. Får de in en anfallare som sprutar in mål lika ofta som Griezzmann så är laget helt komplett. Vad har hänt med Vietto?

edit: Någon som har koll på Hatem Ben Arfa? Ryktas väldigt mycket om honom till Barcelona. Har ingen koll på honom öht förutom att han ska vara en väldigt bra dribbler. Han skulle åtminstone komma gratis iallafall... så kanske värt att satsa.
Och det är nog därför han skulle vara intressant isf... Fokus måste läggas på backlinjen, sen om man kan få in nån gratis eller superbilligt där uppe så blir det bra, lär nog behöva lägga 80-100M Euro på 2 världsbackar.
Citera
2016-05-11, 19:26
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Läste förut på fejan , så klart rykte men det är ju jätte kul med sånt!

David alaba skulle bara vilja spela i Barca om han får spela mittfältare..

Vad skulle ni barca fans tycka om alaba i spanien? Själv har jag gått i banorna på att han skulle vara en jävligt het ersättare till marcelo om några år men fan marcelo är ju bara 27 så ingen större års skillnad där.

Kan komma och bli en utav världens hetaste försvarare inom några år.
Citera
2016-05-11, 20:20
Medlem
SvartPolkagriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Tycker Torres borde få ett kontrakt inför nästa säsong, ha kvar honom men ge Vietto/Correa mer speltid. Även om dem fixar en ny anfallare skulle de vara skönt och ha kvar honom. En ny anfallare kan floppa som Martinez gjorde... Men dem lär ju gå hårt efter ny anfallare i sommar, kanske hämtar dem hem Borja.

Påtal om Vietto, 48 matcher och 20 mål i förra säsongen i villareal, 28 matcther och 3 mål i år hos atletico... där det enda målet i ligan var mot real madrid! Hoppas han stepar upp nästa säsong.
Citera
2016-05-11, 23:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och det är nog därför han skulle vara intressant isf... Fokus måste läggas på backlinjen, sen om man kan få in nån gratis eller superbilligt där uppe så blir det bra, lär nog behöva lägga 80-100M Euro på 2 världsbackar.

Jo, men samtidigt måste det vara en skapligt bra ersättare som tas in, annars kan de lika gärna fortsätta med Munir.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartPolkagris
Tycker Torres borde få ett kontrakt inför nästa säsong, ha kvar honom men ge Vietto/Correa mer speltid. Även om dem fixar en ny anfallare skulle de vara skönt och ha kvar honom. En ny anfallare kan floppa som Martinez gjorde... Men dem lär ju gå hårt efter ny anfallare i sommar, kanske hämtar dem hem Borja.

Påtal om Vietto, 48 matcher och 20 mål i förra säsongen i villareal, 28 matcther och 3 mål i år hos atletico... där det enda målet i ligan var mot real madrid! Hoppas han stepar upp nästa säsong.

Haha så pass illa målmässigt är det med Vietto alltså. Undrar hur det kommer sig? Antar att de skeppar iväg honom om en ny anfallare köps in. Det är verkligen den enda pusselbiten som fattas. Målvakt, backlinje och mittfältet är verkligen top notch. Torres gör bra ifrån sig, men han känns inte riktigt som en bra och hållbar lösning. Det finns mycket bättre anfallare där ute som skulle höja Atletico ytterligare.
Citera
2016-05-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Läste förut på fejan , så klart rykte men det är ju jätte kul med sånt!

David alaba skulle bara vilja spela i Barca om han får spela mittfältare..

Vad skulle ni barca fans tycka om alaba i spanien? Själv har jag gått i banorna på att han skulle vara en jävligt het ersättare till marcelo om några år men fan marcelo är ju bara 27 så ingen större års skillnad där.

Kan komma och bli en utav världens hetaste försvarare inom några år.

Ja vem hade tackat nej till Alaba i laget..
Men som mittfältare?Njaa..(?).Han är ju mer defensivt inriktad så ska han peta Busquets då?
Skulle nog vara bäst som offensiv ytterback isf.

Alaba klassas väl redan som en av de bästa försvararna redan?
Citera
2016-05-12, 00:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Ja vem hade tackat nej till Alaba i laget..
Men som mittfältare?Njaa..(?).Han är ju mer defensivt inriktad så ska han peta Busquets då?
Skulle nog vara bäst som offensiv ytterback isf.

Alaba klassas väl redan som en av de bästa försvararna redan?

Alaba har både offensiv och defensiv kvalitet, men visst är han bäst som ytterback, det tycker jag med.
Citera
2016-05-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Alaba har både offensiv och defensiv kvalitet, men visst är han bäst som ytterback, det tycker jag med.

Ja han är en väldigt fin all-around spelare. Men hans utgångsposition är på defensiven..
Citera
2016-05-12, 00:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Ja han är en väldigt fin all-around spelare. Men hans utgångsposition är på defensiven..

Han spelar på mitten i landslaget, och gör det riktigt bra. Däremot tycker jag det är slöseri. Som ytterback får han använda alla sina förmågor.
Citera
2016-05-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Han spelar på mitten i landslaget, och gör det riktigt bra. Däremot tycker jag det är slöseri. Som ytterback får han använda alla sina förmågor.

Han är väl defensiv mittfältare i landslaget? Fast han kanske gör mer nytta på mitten i landslaget, jag vet inte..

Ja, klart grabben ska vara ytterback.
Citera
2016-05-12, 15:57
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Barcelona ser ut att ha gjort klart med sitt första nyförvärv till nästa säsong. Denis Suarez sägs vara klar.
http://fotbolltransfers.com/site/news/63381

På vilken position spelar han? Är han tänkt att spela på Neymars position?
Citera
2016-05-12, 16:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://fotbolltransfers.com/site/news/63381

På vilken position spelar han? Är han tänkt att spela på Neymars position?
Nej, han konkurrerar med Iniesta, Rakitic, (Arda), Rafinha, Sergi Roberto på offensiva mittfältet.. Fast som det är nu kan han vara lugn då han är tredje bäst och kommer således få spela rätt mycket.
Senast redigerad av NirvanA 2016-05-12 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in