2016-05-11, 22:56
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turrluff
Skulle Sanders möta Trump idag hade han vunnit med 13% enligt senaste undersökningen. Hillary hade bara vunnit med någon enstaka procent. Sanders är därmed den kandidat som står sig bäst mot Trump och som ger störst marginal, dvs ger undersökningen Hillary 6% för mycket vinner Trump, men ger de Sanders 6% för mycket så vinner Sanders.
Javisst. Enligt opinionsundersökningarna idag. De är så klart inte alls jämförbara med svenska partisympatier.
Men hur kommer Hillary må efter att Trump manglat henne under nästa halvår? Hon kommer att vara glad att få skydd av ett federalt fängelse. I delad cell med andra HBTQX:are. It's all downhillary from here.

I love my people. Get'em out! Let my people take that guy taken cared of. Get'em out! With waterboarding, who loves me? Who doesn't want to "unify" with me? I get along with alot of people. Alot. Some less than others. But I get along, don't I? It works because I always work and because I will make you work for me! Work work work, win win win!
Citera
2016-05-12, 07:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Han har redan sagt, att han ska endorsa henne under vissa villkor. Det vill säga – precis som jag säger – det blir förhandlingar. Han har också sagt, att han gör allt, han kan, för att stoppa Trump. Tycker du fortfarande, att han inte endorsar henne, din fyllo! Googla!

Är möjligen alla Bernies anhängare är fulla?
Först trodde de, att han ska hinna ikapp henne, nu detta...

Herregud. Vänstern skapade flumskola i Sverige, och nu får vi skåda resultatet
EDIT:
En Sanders anhängare till hunnit skriva ett inlägg [?].

Är det möjligt att du är blind för ditt hat mot allt som inte är nyliberalat eller ultra reaktionärt?

USA är i enormt behov av att ta ett kliv till vänster och därmed komma ikapp resten av världen, det intressanta är även hur du hyllar Trump som delar en hel del politiska åsikter med Sanders speciellt nu när han säger sig vilja straffskatta de rikaste i USA.

Så varför hatar du Sanders men älskar Trump?
Citera
2016-05-12, 08:04
Medlem
Fris avatar
Vad betyder "nyliberal"? Kan inte den förste våldskommunisten, de enda som någonsin använt det ordet, definiera det en gång för alla så att folk kanske äntligen börjar fatta nånting av vad de svamlar om.
Citera
2016-05-12, 08:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vad betyder "nyliberal"? Kan inte den förste våldskommunisten, de enda som någonsin använt det ordet, definiera det en gång för alla så att folk kanske äntligen börjar fatta nånting av vad de svamlar om.

Nyliberal är de som anser att Reagan och Thatcher (vilka båda kallade sig själva för nyliberaler) var genier och/eller ofelbara, det är även denna ideologi som libertianerna ställer sig bakom i sin ändlösa jakt efter en Nattväktarstat att du inte vet vad nyliberalism är bevisar tyvärr att du inte är en liberalistisk då det är ett annat ord för neonliberalismen och är en term som har existerat sedan 1950-talet.

Det är bland annat tack vare neonliberalismen och dess pengadyrkan som vi gick in i finanskrisen 2007/2008 och det är även deras naiva syn på produktion och efterfrågan som är en av anledningarna till att USA har halkat efter resten av världen.

Egentligen borde man ställa dig frågan varför du hatar Berine Sanders när du älskar Donald Trump, de delar till en stor del samma politik även när det kommer till skatter, är det av en homoerotisk anledning till att du väljer Trump över Sanders eller är det någonting annat?

[Tillagt]

Men om du vill lära dig mer om Nyliberalism och vad det är för något så kan du antingen vända dig till Liberalism forumet eller skriva in dig på någon högskolekurs i idéhistoria eller ekonomihistoria så att du kan få lära dig om de olika ideologier som florerar inom liberalismen.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-05-12 kl. 08:45.
Citera
2016-05-12, 12:24
Medlem
Citat:
Han har redan sagt, att han ska endorsa henne under vissa villkor. Det vill säga – precis som jag säger – det blir förhandlingar. Han har också sagt, att han gör allt, han kan, för att stoppa Trump. Tycker du fortfarande, att han inte endorsar henne, din fyllo! Googla!

Är möjligen alla Bernies anhängare är fulla?
Först trodde de, att han ska hinna ikapp henne, nu detta...

.
Har du lärt dig att vara källkritisk?
http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-california-democratic-presidential-primary
Var ser du att Sanders leder i Kalifornien?!

Det har han inte alls gjort... Länka mig till den informationen. Det blir inga jävla förhandlingar heller. Clinton sa att hon vinner och därför ska de rösta på henne, hon tänker inte förändra något.
Ja han gör allt får att själv vinna och nominationen och köra över Trump i general election. Att endorsa Clinton strider mot allt Sanders står för.
Citera
2016-05-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imsmarter
Har du lärt dig att vara källkritisk?
http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-california-democratic-presidential-primary
Var ser du att Sanders leder i Kalifornien?!
Har jag sagt det? Fy fan, vilken flumskola vänstern har skapat
Citat:
Det har han inte alls gjort... Länka mig till den informationen. Det blir inga jävla förhandlingar heller. Clinton sa att hon vinner och därför ska de rösta på henne, hon tänker inte förändra något.
Ja han gör allt får att själv vinna och nominationen och köra över Trump i general election. Att endorsa Clinton strider mot allt Sanders står för.
http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/279095-sanders-ill-do-everything-i-can-to-stop-trumps-absurd-hateful
Citat:
"Donald Trump represents a whole lot that I passionately hate. And I will do– if I’m not the candidate, I will do everything I can to make sure that Donald Trump does not become president of the United States," he said. "I think he would be a disaster for this country in so many ways.”
Hur tolkar du det, miss Einstein?
Förhandlingarna https://www.youtube.com/watch?v=ggFitmOTSok
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-12 kl. 14:33.
Citera
2016-05-12, 15:02
Bannlyst
Biden: 'I would have been the best president'
Citat:
"I think I would have been the best president, but it was the right thing not just for my family but for me," not to run, Biden said on ABC's "Good Morning America."
Citat:
"I feel confident that Hillary will be the nominee and I feel confident she'll be the next president," Biden said.
Haha, stackars Hillary
Citera
2016-05-12, 19:19
Medlem
LeifD2s avatar
dn.no har idag en betalartikel om Hillary Clinton. Allt fler dmeokrater börjar tvivla på hennes chanser att bli pressident. Dom tror att hon går på pumpen mot Trump. Och inte nog med det; allt fler demokrater säger sig hellre rösta på Trump än Clinton!

Alltså betalartikel, så jag har inte läst hela, men utifrån det som står i ingressen så låter det ju som en underbar utveckling.
Citera
2016-05-12, 20:14
Medlem
Citat:
Har jag sagt det? Fy fan, vilken flumskola vänstern har skapat

http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/279095-sanders-ill-do-everything-i-can-to-stop-trumps-absurd-hateful

Hur tolkar du det, miss Einstein?
Förhandlingarna https://www.youtube.com/watch?v=ggFitmOTSok
"Sanders: I’ll do everything I can to stop Trump’s ‘absurd, hateful’ Muslim ban"
Ja, men fan heller genom att endorsa Clinton, var får du det ifrån? Han är en senator det vet du väl?

Du kan inte länka hela TYT intervjun utan att peka på ett speciifkt uttalande -.-
Citera
2016-05-12, 21:08
Bannlyst
Citat:
"Sanders: I’ll do everything I can to stop Trump’s ‘absurd, hateful’ Muslim ban"
Ja, men fan heller genom att endorsa Clinton, var får du det ifrån? Han är en senator det vet du väl?
Handikappad vänster, my ass Stackars senator Sanders
Citerar en gång till. Du har förhoppningsvis någon bekant som kan engelska?
Citat:
"Donald Trump represents a whole lot that I passionately hate. And I will do– if I’m not the candidate, I will do everything I can to make sure that Donald Trump does not become president of the United States," he said. "I think he would be a disaster for this country in so many ways.”

Citat:
Du kan inte länka hela TYT intervjun utan att peka på ett speciifkt uttalande -.-
Jag bad dig att googla – du vägrade göra det. Jag gav dig citatet (!!!) – du vägrade läsa det
Citera
2016-05-12, 22:06
Medlem
Citat:
Handikappad vänster, my ass Stackars senator Sanders
Citerar en gång till. Du har förhoppningsvis någon bekant som kan engelska?

Jag bad dig att googla – du vägrade göra det. Jag gav dig citatet (!!!) – du vägrade läsa det
Jag förklarade för dig innan att Bernie menar att han kommer att göra allt för att få demokraternas nomination och köra över Trump!
Citera
2016-05-12, 23:16
Bannlyst
Citat:
Haha, ursäkta mig. Vad han tänkter göra kan jag inte säga, men endorsa Clinton kommer han inte att göra. Hade jag kunnat slå vad med dig om.
Déjà vu
Så Bernie ljuger?

Vi gör det steg för steg, som i skolan

Kommer hans endorsment att hjälpa Hillary/öka hennes chanser att vinna Trump?
Är du med, än så länge?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in