2016-05-11, 22:30
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur bygger du en D/A-omvandlare och ett slutsteg till ljudkortet?

Du ska visa en karta för att visa att det är sannolikt att jorden är platt. Och det faktum att du inte kan presentera en fungerande FE-karta säger oss väldigt mycket.

Jag å andra sidan kan visa dig en fungerande karta som bygger på att jorden är rund. Vilket är ett väldigt starkt bevis för att jorden är rund.
Men sluta fråga så mycket, vad är det du inte fattar egentligen?

På en världsatlas så är jorden platt man visa ju blad för blad som vi vänder en platt jord i sidor inne i en bok.
Citera
2016-05-11, 22:44
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Ja jag löder ihop det på inne i burken sen kopplar jag allt ihop så det blir synkroniserat.

Så vad du då gör. Är att du köpt färdigbyggda kretskort. Som du kopplar ihop med de kablar och portar de är menade till.

Men du löder ihop moderkortet på chassit?
Citera
2016-05-11, 22:48
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Jo vi har lärt oss sen barnsben att jorden ska vara rund
Du menar klotformad(sfärisk)?
Citat:
utan någon som helst bevis
Men...
Citat:
, minns i skolan så fanns det en rund jordglob i klassrummen
...är det inte ett tillräckligt bevis att jordgloben i skolan var rund?
Citat:
, det kallar jag hjärntvätteri.
Falsk analogi.
Citat:
Alla uppgifter om att jorden är rund är falska det är för att vi inte ska tro den är platt helt enkelt.
Aha, "det bara är så".
Citat:
FN´s logga så har man valt en platt jorden, det är en dold budskap.
Så det är därför det finns platta flaggor?
Citat:
Man vill förmedla att jorden är platt utan att säga det indirekt.
Utan att säga det med omvägar? Direkt menar du väl ändå?
Citera
2016-05-11, 22:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men sluta fråga så mycket, vad är det du inte fattar egentligen?

På en världsatlas så är jorden platt man visa ju blad för blad som vi vänder en platt jord i sidor inne i en bok.

En världsatlas är en matematisk avbildning av den krökta jordytan på en plan karta. Det är en tillplattad bild av den runda jorden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kartprojektion

Att vi har fungerande kartor vet vi - men de bygger som sagt på att jorden är rund. Hur vore det om du i stället visade en fungerande karta över den platta jorden? Inklusive korrekta avstånd, kanter, isvallar och allt annat konstigt som ni tror.
Citera
2016-05-11, 22:52
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Så vad du då gör. Är att du köpt färdigbyggda kretskort. Som du kopplar ihop med de kablar och portar de är menade till.

Men du löder ihop moderkortet på chassit?
Dom är inte färdiga, massa inställningar man måste göra o löda ihop själv ganska petigt.
Citera
2016-05-11, 22:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Den köper jag behöver inte tillverka något det är jag som bygger ihop datan, man behöver inte vara en hjärnkirurg för detta. Om jag kan så kan alla andra. Men vill påpeka det är svårt att löda i början mycket piller.
Va? Hur kan du då veta om den som uppfunnit CPU:n inte använt fysik och matematik?
Det var väl så hela löd-diskussionen uppstod, att du påstod att du kunde bygga an dator utan att använda fysik och matematik?
Citera
2016-05-11, 22:55
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Du menar klotformad(sfärisk)?

Men...

...är det inte ett tillräckligt bevis att jordgloben i skolan var rund?

Falsk analogi.

Aha, "det bara är så".

Så det är därför det finns platta flaggor?

Utan att säga det med omvägar? Direkt menar du väl ändå?

Klotformad, rund whatever same shit.

Man hade dubbelmoral i skolan, man hade ju en rund jordglob, samtidigt man hade en platt världskarta som hängde på tavlan.

Ja det är bara är så, du får acceptera verkligheten vet inte vart du riktigt lever.
Citera
2016-05-11, 22:58
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
En världsatlas är en matematisk avbildning av den krökta jordytan på en plan karta. Det är en tillplattad bild av den runda jorden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kartprojektion

Att vi har fungerande kartor vet vi - men de bygger som sagt på att jorden är rund. Hur vore det om du i stället visade en fungerande karta över den platta jorden? Inklusive korrekta avstånd, kanter, isvallar och allt annat konstigt som ni tror.
Nej det är det inte, du har så fel ofta, när ska du göra rätt egentligen? Du spelar som att du är insatt i allt och kommer med massa trams fram o tillbaka ingenting som avbildar verkligheten, vart lever du egentligen? Kom ur din håla.

Fungerande kartor bygger inte på runda jorden, det är från platta jorden mer snarlikt, varför skulle man annars platta till det. En fungerande karta eller världsatlas kan man navigera sig med avsedd för en platt jord, man kan även se longitud o latitud
Citera
2016-05-11, 23:00
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Va? Hur kan du då veta om den som uppfunnit CPU:n inte använt fysik och matematik?
Det var väl så hela löd-diskussionen uppstod, att du påstod att du kunde bygga an dator utan att använda fysik och matematik?
Men jag gör cpu´n själv också det beror på hur jag känner för det, ibland vill jag köpa ibland gör jag själv, då använder jag ingen fysik eller matematik.
Citera
2016-05-11, 23:04
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Dom är inte färdiga, massa inställningar man måste göra o löda ihop själv ganska petigt.

Som vaddå?
Citera
2016-05-11, 23:10
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Klotformad, rund whatever same shit.
Nej, det är inte samma sak.
Citat:
Man hade dubbelmoral i skolan, man hade ju en rund jordglob, samtidigt man hade en platt världskarta som hängde på tavlan.
Trippelmoral dessutom, med tanke på att varken den runda jordgloben eller den platta världskartan var skalenliga.
Citat:
Ja det är bara är så, du får acceptera verkligheten
Eller inte.
Citat:
vet inte vart du riktigt lever.
Nej, det vet du inte och det är helt irrelevant.
Citera
2016-05-11, 23:10
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Men jag gör cpu´n själv också det beror på hur jag känner för det, ibland vill jag köpa ibland gör jag själv, då använder jag ingen fysik eller matematik.

Hur gör du cpu'n? Löder du ihop, nm stora, transistorer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in