2016-05-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
https://twitter.com/gianluigibuffon/status/730442423931908100

Avdelning saker man aldrig trodde att man skulle får se.
Fint som snus.

Citat:
Det handlar om korruption inom fotbollen som helhet där de börjar "resan" i Calciopoli, nu diskuterar de Barca och deras deal med Qatar osv.
OK. Kan kanske vara bra, ska inte kritisera något jag inte sett. Om man tar ett avstamp från Juventus för att dyka ín i den riktiga skiten. Det är talande att det alltid är i Italien och Tyskland som man lyckas lyfta fram skandaler. Fotboll och cykling är kanske de mest iögonfallande. Men det beror inte på att det är vanligare där. Tvärtom.

Angående Juventus så var laget starkt, men man hamnade i ett maktvakuum.

Gianni Agnelli dog 2003, och Umberto 2004. Deras viktigaste consigliere var Gabetti (dog 2003) och Franzo Grande Stevens född 1928 som var tvungen att ta över som president i Juventus 2003-2006 innan den nya generationen Agnelli kunde ta över.
Citera
2016-05-11, 21:18
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fint som snus.

Angående Juventus så var laget starkt, men man hamnade i ett maktvakuum.

Gianni Agnelli dog 2003, och Umberto 2004. Deras viktigaste consigliere var Gabetti (dog 2003) och Franzo Grande Stevens född 1928 som var tvungen att ta över som president i Juventus 2003-2006 innan den nya generationen Agnelli kunde ta över.

Vilket gör det helt ok att fuska? Juve ska ha sitt straff som de fått och de ska inte säga emot sina ligatitlar som blivit fråntagna med all rätta. Dock så håller jag med många Juvesupportrar om att det fanns fler klubbar som höll på med skit och skulle straffas hårdare än de gjorde.
Citera
2016-05-11, 21:25
Medlem
Citat:
Vilket gör det helt ok att fuska? Juve ska ha sitt straff som de fått och de ska inte säga emot sina ligatitlar som blivit fråntagna med all rätta. Dock så håller jag med många Juvesupportrar om att det fanns fler klubbar som höll på med skit och skulle straffas hårdare än de gjorde.

Nej men att det är gråskala. Om de hade varit starka maktmässigt så hade de aldrig fått den hårda bestraffning som de fick.

Däremot kan det mycket väl ha varit bra signalmässigt att de blev bestraffade så hårt. Ett reningsbad som naturligtvis slagit stenhårt mot italiensk fotboll, men som i längden kan vara bra.

Att tro att att andra storlag runt omkring i Europa inte gjort liknande saker är naivt. Men de har inte lämnat utrymme för den typen av hårda bestraffningar. Även om de spanska lagen drabbats av mildare restriktioner...

Oavsett så har vi i Calcio-trådarna gått på djupet på detta. För ca 10 år sedan.
Citera
2016-05-11, 21:34
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej men att det är gråskala. Om de hade varit starka maktmässigt så hade de aldrig fått den hårda bestraffning som de fick.

Däremot kan det mycket väl ha varit bra signalmässigt att de blev bestraffade så hårt. Ett reningsbad som naturligtvis slagit stenhårt mot italiensk fotboll, men som i längden kan vara bra.

Att tro att att andra storlag runt omkring i Europa inte gjort liknande saker är naivt. Men de har inte lämnat utrymme för den typen av hårda bestraffningar. Även om de spanska lagen drabbats av mildare restriktioner...

Oavsett så har vi i Calcio-trådarna gått på djupet på detta. För ca 10 år sedan.

Ja men nu pratar jag om eftermälet och hur juves supportrar ser på det idag sen är det en fråga som alltid är aktuell. När har de spanska klubbarna blivit straffade?
Citera
2016-05-11, 22:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
https://twitter.com/gianluigibuffon/status/730442423931908100

Avdelning saker man aldrig trodde att man skulle får se.

WHAAAT?! Första april var ju över en månad sen?
Citera
2016-05-12, 17:54
Medlem
Knugen37s avatar
När släpps truppen?

Tror vi får se den här elvan i premiären;
Buffon
Barzagli-Bonucci-Chiellini
Florenzi-Motta-Montolivo-Parolo-Darmian
Candreva-Pelle-Insigne

Känner mig relativt säker på anfallet medans innermittfältet förblir ett mysterium. Helt ärligt så är jag bra tveksam till huruvida Eder/Pelle eller Candreva/Pelle skulle göra det så mycket bättre än Cassano/Balo, oavsett dagsform.

Ser otroligt svagt ut men jag är som vanligt positiv kring Gli Azzurri chanser. Gruppen känns vidöppen, Belgien tror jag man spöar.
Citera
2016-05-12, 17:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
När släpps truppen?

Buffon
Candreva-Pelle-Insigne

Känner mig relativt säker på anfallet medans innermittfältet förblir ett mysterium. Helt ärligt så är jag bra tveksam till huruvida Eder/Pelle eller Candreva/Pelle skulle göra det så mycket bättre än Cassano/Balo, oavsett dagsform.

Ser otroligt svagt ut men jag är som vanligt positiv kring Gli Azzurri chanser. Gruppen känns vidöppen, Belgien tror jag man spöar.

Darmian är väl trasig? Eller skulle han bli frisk till EM?
Citera
2016-05-12, 17:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Skapligt stabbigt innermittfält...inte utan att man likt Brille68 önskar sig Pirlo där nånstans.
Citera
2016-05-12, 18:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
När släpps truppen?

Den tjugotredje maj.

Det ryktas nu att Berlusconi accepterat ett bud från det kinesiska konsortiet.
Citera
2016-05-12, 18:32
Medlem
tjenaretjenares avatar
Kollat statistik på Pellé han har gjort 16 poäng på 29 matcher vilket inte är fy skam ändå trodde att han gjort mindre poäng. Hans anfallskollega Shane Long som kommer möta Italien med sitt Irland har gjort 10 mål och fyra assists på 27 matcher. Tror Irland och Belgien går vidare från EM-gruppen, vet inte varför men bara känns så.
Citera
2016-05-12, 20:32
Medlem
Runkles avatar
Citat:
När släpps truppen?

Buffon
Candreva-Pelle-Insigne

Du har ju tagit ut 12 spelare i din elva. Men det öppnar för att peta Montolivo som rimligtvis inte har något att göra i en EM-elva. Som andra påpekat saknar den viss briljans, men jag tror det kan bli farligt med den farten som många av spelarna bidrar med. Florenzi, Darmian, Parolo är alla bra på att fylla på framåt. Sedan Candreva och Insigne på kanterna - det kan bli åka av för Gli Azzurri om Conte spelar sina kort rätt!
Citera
2016-05-12, 20:36
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Skapligt stabbigt innermittfält...inte utan att man likt Brille68 önskar sig Pirlo där nånstans.

Verkligen, hoppas att Jorginho ersätter Verratti och jag nämnde att man skulle spela honom i träningsmatcherna ifall Verratti skulle bli skadad. Förstår helt ärligt inte varför Conte inte gjorde det när mittfältet var starkt i övrigt dessa två matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in