2016-05-11, 15:43
Medlem
Detta är ju en skvallertråd
(garderar mig mot en till tramsvarning från mod)
På den gamla goda Kurt Lundgren tiden pratade en av skribenterna om Mona Sahlain som hon avskydde. Enligt henne hade MS gått sängvägen upp i sossehiriarkin. På den tiden var Sven Andersson storbetäckare eftersom att det sades att han hade partiets största k*k. Sten Andersson lär ha varit MS första steg på trappan. Med tanke på livvaktens rykte kanske storsnoppsjagandet har blivit en stor grej i MS liv.
Senast redigerad av psrab 2016-05-11 kl. 15:45. Anledning: felstavning
Citera
2016-05-11, 17:17
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
80-tals SL-modellerna från Mercedes är mycket åtråvärda och populära bland samlare. Så beroende på skick så var det en ganska bra uppställning.
Jaså? Har du någon källa på det? Min uppfattning är nämligen att en 300 eller 350 SL i bra skick ligger runt 100.000. Här handlar det till på köpet om ett exemplar som inte har varit i trafik de senaste 17 åren och ett annat som inte har rullat på snart tre år.
Citera
2016-05-11, 19:14
Bannlyst
Claes Borgström företräder Mona. Man skulle vilja vara med på deras kvällspass. Kan tänkas att Mona har med sig några chilenska rödvinsboxar o Borgström några boxar Vino Tinto
Citera
2016-05-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Du hon har skyltat helt öppet med att hon skriver på "bluffkontrakt" - Hon har även skyltat helt öppet med att hon använder statens kort för sina privata inköp. (Toblerone affären som visade sig vara uttag på långt över 200.000 SEK - "förskott på lön")

Hon skyltar helt öppen med en jävla massa saker som man inte bör skylta med!! Har tanken slagit dig att hon är en korrupt politiker samt en korrupt människa?

Att hon är en korrupt politiker håller jag fullständigt med om.
Däremot tycker jag det är smått löjeväckande med alla spekulationer/fantasier om hennes sexliv som frodas här,på grund av en ring som hon bär,,,
Citera
2016-05-11, 20:07
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Claes Borgström företräder Mona. Man skulle vilja vara med på deras kvällspass. Kan tänkas att Mona har med sig några chilenska rödvinsboxar o Borgström några boxar Vino Tinto
Snyggt val, Borgström är bekännande kommunist i vpk.

F ö, idag har avslöjats att Sahlin redan i mars 2015 var ute i samma ärende, fast då med andra belopp använda:

"Hon har skrivit ytterligare ett intyg med samma innebörd. I ett mejl Mona Sahlin skickat från regeringskansliet till Handelsbanken skriver hon att hennes före detta livvakt har en lön på 60.000 kronor från regeringskansliet, samt en lön från henne personligen på 20.000 kronor i månaden."

http://www.di.se/artiklar/2016/5/11/fler-falska-intyg-av-mona-sahlin/
Citera
2016-05-11, 20:41
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Däremot tycker jag det är smått löjeväckande med alla spekulationer/fantasier om hennes sexliv som frodas här,på grund av en ring som hon bär,,,

Ja det håller jag med dig om, det är bara löst skitsnack och skvaller på lägsta nivå.

Såg kvällens Rapport på SVT och är riktigt förvånad över att hon väljer en advokat som heter Borgström med förnamn Claes! Den mannen är ju känd som en brännvinsadvokat och trodde att han inte hade några uppdrag nu för tiden.

Men fel av mig kanske, eller är det så att det gamla sossepatrasket anlitat honom för att rentvå Mona? Pinsamt i så fall.
Citera
2016-05-11, 20:52
Medlem
Mats Linds avatar
Hon har tokmålat sig in i ett hörn.

Nu har det dykt upp ett gammalt intyg från Mona att hon anställt Spöket redan 2015 (mars).

För två veckor sedan hävdade Mona:

I ett sms till Expressen förnekade hon uttryckligen att den före detta livvakten skulle ha varit anställd av henne tidigare, under 2015:

"Anställningen är ju från början på detta år. Betalas in kvartalsvis. Inget från förra året då var han inte anställd. Suck. Hörde du inte alls vad jag sa?", skrev Sahlin.
Citera
2016-05-11, 23:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Hon har tokmålat sig in i ett hörn.

Nu har det dykt upp ett gammalt intyg från Mona att hon anställt Spöket redan 2015 (mars).

För två veckor sedan hävdade Mona:

I ett sms till Expressen förnekade hon uttryckligen att den före detta livvakten skulle ha varit anställd av henne tidigare, under 2015:

"Anställningen är ju från början på detta år. Betalas in kvartalsvis. Inget från förra året då var han inte anställd. Suck. Hörde du inte alls vad jag sa?", skrev Sahlin.
En tydlig bekräftelse på att makt korrumperar, en människa i fritt fall.

Det här är dock en skvallertråd, finns det ingen brottstråd? Jag hittar ingen.
Citera
2016-05-12, 10:12
Medlem
QueerSchilvias avatar
Vad tycker Mona Sahlins make?
Citera
2016-05-12, 10:51
Avstängd
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Vad tycker Mona Sahlins make?
Det undrar jag också!

Och vad tycker barnen, släkt och eventuella bekanta, alltså eventuellt bekanta utanför hennes hobby arbets- / privatliv, om detta tantsnuskande?

Jag kommer att tänka på Strindbergs Hemsöborna, där Carlsson som kommer till Hemsö för att hjälpa till med änkan Flods lantbruk. Tja, resten vet ni.

Livvakten påminner lite om Carlsson, och madame Flod om madame Sahlin

Tänk vad tantsnuskiga vissa kärringar kan bli, då de närmar sig ålderns höst

Att man offrar allt på ett brede, bara för naiv och falsk bekräftelse! Bara för att en sista gång få känna sig ung, uppvaktad, attraktiv och kåt levererande

Nej, den här gången vilar nog inte tanten ut på Mauritius, hon vilar nog ut i Gambia

Lite som:
Kvarteret Skatan - Kåta Gun och brevbäraren
https://www.youtube.com/watch?v=fTVQ7yoZ4c4
Senast redigerad av Kallis 2016-05-12 kl. 10:59.
Citera
2016-05-12, 11:17
Medlem
Public Enemys avatar
Jag har hört att XX är Monas Toyboy.
Hon har fixat jobb till honom där han inte ens behöver närvara för att få lön.
Hon har besiktigat lyan innan hon skriver ut fejkintyg, han har fått ytterligare ett fejkintyg så han kan köpa sig en sportbil för sina svarta pengar mm mm
Citera
2016-05-12, 11:19
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det undrar jag också!

Och vad tycker barnen, släkt och eventuella bekanta, alltså eventuellt bekanta utanför hennes hobby arbets- / privatliv, om detta tantsnuskande?

Jag kommer att tänka på Strindbergs Hemsöborna, där Carlsson som kommer till Hemsö för att hjälpa till med änkan Flods lantbruk. Tja, resten vet ni.

Livvakten påminner lite om Carlsson, och madame Flod om madame Sahlin

Tänk vad tantsnuskiga vissa kärringar kan bli, då de närmar sig ålderns höst

Att man offrar allt på ett brede, bara för naiv och falsk bekräftelse! Bara för att en sista gång få känna sig ung, uppvaktad, attraktiv och kåt levererande

Nej, den här gången vilar nog inte tanten ut på Mauritius, hon vilar nog ut i Gambia

Lite som:
Kvarteret Skatan - Kåta Gun och brevbäraren
https://www.youtube.com/watch?v=fTVQ7yoZ4c4

Ja vad ska de göra släktingarna/ partnern när anhöriga beter sig på det här viset som Mona gör.

Till och med undanhöll hon för sin nu anlitade advokat Borgström att hon ännu en gång tidigare hade förfalskat löneuppgifter, då är man nog inte riktigt navlad, hur tusan ska han, advokaten kunna gör ett bra arbete om klienten undan håller fakta som sedan slängs i advokatens ansikte när han går ut och försvarar sin klient i pressen.

Mona är en gåta

Livvakten/målvakten har en ny fräsch fru sedan 2015, torde vara osannolikt att han gängar Mona, det måste handla om något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in