Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Värt att notera är att - utifrån den analys av NB's dator som gjordes enligt fup - så verkar han inte ha sökt på någon information eller nyheter om LH's försvinnande.
Annars är det ju inte helt ovanligt att GM följer all rapportering i media för att veta vilka uppgifter som publiceras.
(Även om han som litauer inte förstått den svenska rapporteringen, så hade han kunnat köra nyhetsreportagen i Google translate).
Värt att notera är att du har ruggigt dålig koll. De använde google translate och de följde nyhetsrapporteringen under sökveckan.
Irina:
Citat:
Vi ser på filmer på datan samt vi läser nyheter på datan och då använder vi Google översättare.
Citat:
På måndagen när de berättade på nyheterna, hur kunde det hänt. Både Nerijus och jag undrade hur en människa kan vara borta
Citat:
Har du följt nyheterna innan du greps, eh och sett att det här försvinnandet har varit väldigt uppmärksammat?
Jag har följt eh på nyheterna eller vad det heter, jag försökte förstås så mycket som jag bara kan, men jag är inte riktigt bra på svenska och men ( ohörbart…) eh försökte ja göra det men den översätter inte riktigt bra
Aivaras:
Citat:
han oftast var inne på en svensk hemsida, tydligen nån nyhetshemsida, och det var vid flera tillfällen som jag såg att han kopierade informationen från den hemsidan och överförde den till Google för att översätta den
Mmm vad, vad handlade det om då för nyheter?
Eh som han, som han har berättat eller det var hans fru som har berättat för mig så handlade det om alltså var man sökte någonstans, var man hittade nånting någonstans