2016-05-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag la till en edit.
Skulle någon lyckas ta sig in under hans skal, bortom hans fina fasad utåt, så tror jag detta tänk skulle framkomma. Ju mer jag tittat på denna bedrägliga person, ju mer funderar jag i dessa termer..
Just nu kör han racet att att han är oskyldig och ett offer för omständigheter (snyft).
Med sin förmåga till socialt samspel och extremt manipulativa beteende så kan ju hans självömkan väcka andras medlidande. Det har säkert fungerat förut..
Jag tror det är fortsatt skådespel inför riskbedömningen och jag tror inte han släpper denna strategi även om det är kört.

Bedräglig person ... helt rätt.

Nej, han kommer inte överge sin strategi. Som alltid, förmodligen, tidigare varit lyckosam.
Senast redigerad av Remark 2016-05-07 kl. 23:21.
2016-05-07, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bedräglig person ... helt rätt.
Nej, han kommer inte överge sin strategi. Som alltid, förmodligen, varit lyckosam.
På tal om sommarfluga så skulle jag vilja höra NB berätta om sin relation till sin arbetsgivare. Även om AJ beskrivs som en person som själv tar för sig utan skrupler så tror jag han är helt grundlurad. Kan nästan tycka synd om den gamle mannen stundvis då han beskriver att han har en så nära relation till NB som om han nästintill adopterat honom. Jag tror inte det enbart är för att försvara sig, att han plockat in honom som gästarbetare..
Man kan se att NB fått betydligt större privilegier än andra gästarbetare. Han har ingen hyra och fri diesel. AJ har gett honom ett relativt stort lån då han kraschade bilen i Litauen. Han tar ut honom på bjudningar (utflykter) och hjälper honom köpa present till sin far. Vem behandlas på detta sätt av sin arbetsgivare?*
Irina fick vistas hos familjen då hon släpps ur häktet.
Jag tror han fullständigt duperat sin omgivning. Han är verbal och framåt. Han beundras, beskrivs som fantastisk men själv tröttnar han på sikt - dessa människor tråkar ut honom och väcker slutligen avsky via att (enligt NB) vara just dum, naiv och lättlurad. Han kan få människor att tro att han är extremt duktig och kunnig men i själva verket finns det stora brister. Han är givetvis en kunnig hantverkare men frågan är hur ofta brodern fått rädda upp arbetet likaväl när han fått spel och han tagit åt sig äran..
Han förmår lura folk just för att ingen förväntar sig ett så manipulativt, bedrägligt beteende från en annan person.

* Jag tror det handlar om rövslickeri, parasiterande livsstil, att skaffa sig förmåner i vinstvinnande syfte. Den som har koll på poängskalan förstår vad jag funderar kring.
Senast redigerad av develi 2016-05-08 kl. 00:18.
2016-05-08, 00:12
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, ett skrik hördes ända bort till parkeringen vid Västerplana Storäng den aktuella kvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Va! Varför står inte detta i FUP?
Jag undrar det samma! Ett skrik måste kunna bekräftas av flera vittnen och kan knappast avfärdas som oväsentligt i samband med ett överfallsmord.
2016-05-08, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
efter att i ett mycket aggressivt sinnestillstånd ha funderat färdigt på vad han kunde göra, nu när han pga GJ hastigt tvingats överge ladan och sin ursprungliga plan samt att teleskoplastaren* varit tänkt att användas till att lyfta bort resp. tillbaka något betongblock el. likn., för att därunder i en delvis handgrävd fördjupning, alt. stenröseliknande plats kunna placera LH.

Stjäl inte Nerijus Adelsmärke & Glädjekälla
Begravning kommer nog inte alls på fråga, verkar han någonsin vilja dölja något?
-Nej, det finns inget i handlingen tydande på att han vill dölja någonting förutom sin egen inblandning och därmed ansvar. Det är det enda.

För övrigt finner han nog ett stort nöje i just den upprördhet som hans handlande väcker. Hade han inte funnit nöje i just detta hade det nog varit mycket lättare att begrava kroppen. Men han väljer en svårare och mer avancerad lösning. Förvisso en lösning där han känner sig säker och därmed avslöjar sig men ändå. En så klar avrättning för nöjes skull skulle nog många vilja dölja på flera sätt men det verkar inte riktigt så. Det är annat som driver.

Nerijus stolta adelsmärke släpper han inte! -att begrava någon kommer nog inte på fråga! Varför skulle han göra det? Se alla fyndens grandiosa utbredning och yta, halva grejen är blottläggandet av det sviniga slutet och den pietetsfulla skändningen. Lägg märke till att han trotts allt lägger en hel del tid på diss-assembler men också en risk som visar att det nog inte bara vara döden i sig själv utan även en tydligt skändning efteråt. Och här finns en tydlig kunskap om EQ praktiserad precis tvärtom. Ytan är grandios liksom han själv.

Citat:
NB vattnade - och sneglade mot grannarna för att se om det var dags att klappa katten.*
Här visar du nog en fullträff så djupt inbäddad i hans natur.

Nerijus gillar att styra
Han gillar nog väldigt mycket av att styra utredningen och har nog ganska säkert försökt flera gånger än vid Martorp Gård, men där gjorde hand det p.g.a. av stress och blev avslöjad. Han är ovan att spela i den emotionella miljön. Viljan att styra går över risken att upptäckas
Det finns inget i Nerijus stolta adelsmärke, som tyder på vilja eller intention att begrava någon, halva grejen är blottläggandet av det sviniga slutet och den pietetsfulla skändningen. Lägg märke till att han trotts allt lägger en hel del tid på grisandet efteråt inkluderat tid och massiva risker. Och här finns en tydlig kunskap om EQ praktiserad precis tvärtom.

Obegränsat Mönsterämne
När det kommer nya terapier på marknaden kanske han också är bland de första ut att få testa dem. Den nya psykoterapin har visat sig effektiv på svåra fall visar det sig, för även om 20 år är det nog samma sak här ändå. Psykoterapin kommer att hjälpa honom att se vad andra ser av honom och utbilda honom till en även värre psykopat bättre på att dölja sina förehavanden.

Men nya armar växer nog inte ut på en gammal kropp, inte heller ett verkligt EQ. Ett verkligt Quick-ämne fast åt andra hållet att spela frisk och att erkänna hur bra terapin är. Potentiellt ämne till mönsterfånge, för frisk har herrn spelat i hela sitt liv.
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-05-08 kl. 00:34.
2016-05-08, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag undrar det samma! Ett skrik måste kunna bekräftas av flera vittnen och kan knappast avfärdas som oväsentligt i samband med ett överfallsmord.

Det finns inga vittnen eller uppgifter om något skrik vid tidpunkten.
Varken i FUB eller vittnes uppgifter.
Den som påstår att någon har hört ett skrik vid den tiden, måste framföra referens till fakta.
Vad var det för vittne som hörde skriket ???
Vilken tid var det ???
Förklara varför detta vittne ej har förhörts.
Varifrån har vederbörande fått uppgifter om ett skrik ???
Kan man inte svara på dom enkla frågorna.
Blir det troligen bara en osäker tråd-sanning.
Framför fakta istället.
Inte massa sjuka fantasier.
2016-05-08, 00:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Psykoterapin kommer att hjälpa honom att se vad andra ser av honom och utbilda honom till en även värre psykopat bättre på att dölja sina förehavanden.
Citat:
Potentiellt ämne till mönsterfånge, för frisk har herrn spelat i hela sitt liv.
Ja, så var det förr. Tills man insåg att man snarare spelade psykopater rätt i händerna. Det blev rena tipsverksamheten. Sen strävade personerna efter att uppvisa sina goda sidor för förmåner, bli en mönsterfånge för att påverka påföljden. Kolla Hurtigs andra klient TO (eller Byström som kanske är mer korrekt) med sina resningsförsök för att ändra livstidsdomen. Studerar de inte så blir de religiösa. Jag vet dock inte om han fick uppenbarelsen före eller efter han försökte organisera rymningen, smugglade in vapen och tog gisslan på Hall 2004? Eller när han kastade bajs på vakterna?
Senast redigerad av develi 2016-05-08 kl. 00:39.
2016-05-08, 00:41
Medlem
Citat:
På tal om sommarfluga så skulle jag vilja höra NB berätta om sin relation till sin arbetsgivare. Även om AJ beskrivs som en person som själv tar för sig utan skrupler så tror jag han är helt grundlurad. Kan nästan tycka synd om den gamle mannen stundvis då han beskriver att han har en så nära relation till NB som om han nästintill adopterat honom. Jag tror inte det enbart är för att försvara sig, att han plockat in honom som gästarbetare..
Man kan se att NB fått betydligt större privilegier än andra gästarbetare. Han har ingen hyra och fri diesel. AJ har gett honom ett relativt stort lån då han kraschade bilen i Litauen. Han tar ut honom på bjudningar (utflykter) och hjälper honom köpa present till sin far. Vem behandlas på detta sätt av sin arbetsgivare?*
Irina fick vistas hos familjen då hon släpps ur häktet.
Jag tror han fullständigt duperat sin omgivning. Han är verbal och framåt. Han beundras, beskrivs som fantastisk men själv tröttnar han på sikt - dessa människor tråkar ut honom och väcker slutligen avsky via att (enligt NB) vara just dum, naiv och lättlurad. Han kan få människor att tro att han är extremt duktig och kunnig men i själva verket finns det stora brister. Han är givetvis en kunnig hantverkare men frågan är hur ofta brodern fått rädda upp arbetet likaväl när han fått spel och han tagit åt sig äran..
Han förmår lura folk just för att ingen förväntar sig ett så manipulativt, bedrägligt beteende från en annan person.

* Jag tror det handlar om rövslickeri, parasiterande livsstil, att skaffa sig förmåner i vinstvinnande syfte. Den som har koll på poängskalan förstår vad jag funderar kring.

Precis. Vid en titt på den välkända poängskalan så blev det mest avprickningar. Psykopatiska drag, helt klart. https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
2016-05-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det kanske råder språkförbistring ? Sculley kanske menade att ett skrik skulle ha hörts ända till parkeringen vid Västerplana Storäng ? Hen får förklara imorgon.
2016-05-08, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Vid en titt på den välkända poängskalan så blev det mest avprickningar. Psykopatiska drag, helt klart. https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
De andra verkar inte känna honom alls som person. Iaf inte LÅ. Han beskrivs i superlativ via det intryck han gett dem som arbetare. Sen är det märkligt det han sa för det verkar mer som om han tar ABs intressen och applicerar på sig själv i svaret till honom.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Han ter sig som ett klassiskt exempel där folk tror sig känna personen, har kapacitet att bedöma hur denna är - men när de tänker efter så vet de inte ett dugg om vederbörande. Det signalerar om en social förmåga dock utan att berätta ett enda dugg om sig själv mer än halvtomma fragment på sin höjd om det blir nödvändigt.
Senast redigerad av develi 2016-05-08 kl. 01:09.
2016-05-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Anhöriga vet var, när och hur. Det enda dom inte vet är varför. Det har de uttryckt via sitt målsägarbiträde.

Hur kan anhöriga veta var, när och hur? Då vet de mer än åklagaren, som i sina slutpläderingar betonade att han inte visste vad som egentligen hänt. Han presenterade bara ett "sannolikt scenario" med ord som "eventuellt" och "där kan man tänka sig att" o.s.v.
2016-05-08, 01:07
Medlem
Citat:
De andra verkar inte känna honom alls som person. Iaf inte LÅ. Han beskrivs i superlativ via det intryck han gett dem som arbetare. Sen är det märkligt det han sa för det verkar mer som om han tar ABs intressen och applicerar på sig själv i svaret till honom.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ja, NB applicerar ABs intressen och karaktärsdrag på sig själv samt torgför dom bedrägligt till andra som sina.
2016-05-08, 01:28
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Det finns inga vittnen eller uppgifter om något skrik vid tidpunkten.
Varken i FUB eller vittnes uppgifter.
Den som påstår att någon har hört ett skrik vid den tiden, måste framföra referens till fakta.
Vad var det för vittne som hörde skriket ???
Vilken tid var det ???
Förklara varför detta vittne ej har förhörts.
Varifrån har vederbörande fått uppgifter om ett skrik ???
Kan man inte svara på dom enkla frågorna.
Blir det troligen bara en osäker tråd-sanning.
Framför fakta istället.
Inte massa sjuka fantasier.

Skribenten Sculley , som bor och verkar på Kinnekulle skrev:

"Ja, ett skrik hördes ända bort till parkeringen vid Västerplana Storäng den aktuella kvällen."

Alltså inte mina sjuka fantasier, bara förvånad att det inte finns något om detta i FUP. Jag har hittills inte haft anledning att misstro vad Sculley har skrivit tidigare. Om det hördes ett skrik så måste det finnas många andra som också har hört det. Är det då rimligt av polisen ignorera uppgiften?
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det kanske råder språkförbistring ? Sculley kanske menade att ett skrik skulle ha hörts ända till parkeringen vid Västerplana Storäng ? Hen får förklara imorgon.
Det kan vara som du skriver. Ser verkligen fram mot att få en förklaring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in