Citat:
Ja det tror jag absolut. Hade någon normaluppmärksam gått på den vägen, stannat upp lite och vridit på huvudet, hade denne kunnat se caféets norra gavel genom ladan utan problem. Likaså hade troligtvis skrik hörts, även med lite blåsväder. Såpass nära löper den vägen.
Citat:
Ja, såg detta! Jag förstår att du nog är en av alla underbara människor som varit ute och brytt sig.
Noterar även att man här med träskivor/portdelar, stängt till den allra nordligaste delen av ladans västersida.
En blåsig men torr Juni-söndag vid 18.30-tiden och framåt - Går det att grovt säga hur mycket rörelse det är kan vara på den där cykelleden.
Funderar på om NB kan ha lärt sig hur mycket/lite rörelse det är på den cykelleden.
En Juli-lördag i fint väder dagtid såg iaf jag själv att leden var bra trafikerad av gående och cyklar.
Hittade förresten en "andra ände" på din egna bild:
http://sla.se/incoming/fh17xl-Blomberg1.jpg/alternates/OGIMAGE_1200/Blomberg1.jpg
Citat:
Det är svårt att riktigt greppa vad AB menar; han drar ihop händelseförlopp och hoppar vilt i kronologin. - Tror han kan mena att NB tog lastaren (där den stod inne i spritfabriken) för att lyfta upp en såg på bilsläpet.Ja - och det tar honom 5 min t.o.r. + inkörning, säg hela 5 min = 10 min.Det är en klar möjlighet, men borde inte LÅ (som låste upp olika utrymmen under natten mot måndagen) ha uppmärksammat lastaren? - En annan möjlighet kan vara att AB inte berättar precis allt vad som hänt, eller att han inte velat berätta att lastaren ej varit inlåst, alt. att NB utan AB:s vetskap lyckats få lastaren på plats.
Ja, vi har även ev tolkningsdifferens att räkna med, men jag tycker mig förstå att AB menar att NB tog traktorn på morgonen och körde till deras nästa arbetsplats(golv-arbete i Blomberg 10) & att detta skett innan LÅ anländer 07.15...
... vilket sedan korrigeras till att NB vid 11-tiden då tagit lastmaskinen och kört sågen till Blomberg 10. I detta läge måste maskinen stått i spritfabriken, eftersom ladan var avspärrad i en rätt stor omkrets (omöjligt tillträde)
Hur det än var, så var det ett snävt tidsfönster att flytta lastmaskinen. Antingen söndagkväll mellan 20.20 och 20.30(9), eller måndagmorgon men då utan att LÅ reagerat under natten. Polisen frågar LÅ ganska fokuserat om handsken samt om det var några skillnader/ändringar inne i ladan mellan Sön/Mån, så om lastaren stod där på glänt in, på natten lär han väl ha nämnt det ja. Beroende på hur "normalt" det annars är att denna maskin står ute då & då.
Känns svårt att bena ut. Man lär ringa LÅ och fråga

I min mening är det iaf inte alls omöjligt att lastaren parkerats där i syfte att insynsskydda från cykelleden.
Tillägger.
Hela frågan är i ärlighetens namn flera månader för gammal, men jag förstår varför vissa detaljer fortfarande är intressanta att diskutera.
Senast redigerad av rotesau 2016-05-07 kl. 12:17.
Senast redigerad av rotesau 2016-05-07 kl. 12:17.