2016-05-06, 23:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, den går nära ladan och alldeles förbi mjölkrummet.
http://www.ladda-upp.se/bilder/zamnqffatwztop
Cykelleden 2015-06-08

Vem i hela världen skulle använda den vägen? Möjligen är jag blyg och tillbakadragen , men jag skulle verkligen känna mig som att jag gick på en väg som jag inte har att göra på? Känns som en väg som bara den som jobbar på gården använder. Men det är bara en känsla. Kanske används ofta av de som bor i Blomberg?
2016-05-06, 23:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja, den går nära ladan och alldeles förbi mjölkrummet.
http://www.ladda-upp.se/bilder/zamnqffatwztop
Cykelleden 2015-06-08

Tack för bild! På maps (2010) finns inte cykelskyltningen med, och jag tänkte aldrig på om där fanns en skylt för det.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vem i hela världen skulle använda den vägen? Möjligen är jag blyg och tillbakadragen , men jag skulle verkligen känna mig som att jag gick på en väg som jag inte har att göra på? Känns som en väg som bara den som jobbar på gården använder. Men det är bara en känsla. Kanske används ofta av de som bor i Blomberg?

Nja, i verkligheten är uppenbarelsen med den där smala asfaltsvägen och grusvägspassagen ett ganska naturligt inslag som en lugnare transportled. Det är liksom landsbygd, med pga kanske turismens "krav", behov av en separat och kanske något improviserad led för gående och cyklister, och det bara är så.
Hade man däremot använt 2714 för hundpromenader och cykelturer då är man raka motsatsen till tillbakadragen. Skulle vilja påstå att man gränsar till att vara ett dummodigt trafikhinder med lite olycksrisk tillhörande.

Vidare skulle jag nog säga att insynen i ladans norra delar (om portar är öppna), är riktigt god. Det är närmre än man tror.
Senast redigerad av rotesau 2016-05-06 kl. 23:15.
2016-05-06, 23:18
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Cykelleden invigdes 2012 och är en del i ett projekt för ekoturism som drivs av Biosfärområde Vänerskärgården med Kinnekulle. Cykelleden används av mängder av turister som besöker Kinnekulle.
2016-05-06, 23:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tack för bild! På maps (2010) finns inte cykelskyltningen med, och jag tänkte aldrig på om där fanns en skylt för det.

Nja, i verkligheten är uppenbarelsen med den där smala asfaltsvägen och grusvägspassagen ett ganska naturligt inslag som en lugnare transportled. Det är liksom landsbygd, med pga kanske turismens "krav", behov av en separat och kanske något improviserad led för gående och cyklister, och det bara är så.
Hade man däremot använt 2714 för hundpromenader och cykelturer då är man raka motsatsen till tillbakadragen. Skulle vilja påstå att man gränsar till att vara ett dummodigt trafikhinder med lite olycksrisk tillhörande.

Vidare skulle jag nog säga att insynen i ladans norra delar (om portar är öppna), är riktigt god. Det är närmre än man tror.

Tror du om man hade gått en promenad där, verkar inte finnas några belägga i detta fallet dock att någon var där i aktuell tid, att man hade reagerat på att någon rört sig inne i ladan? Troligtvis hade ju ett vittne sett NBs bil.
2016-05-06, 23:25
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Cykelleden invigdes 2012 och är en del i ett projekt för ekoturism som drivs av Biosfärområde Vänerskärgården med Kinnekulle. Cykelleden används av mängder av turister som besöker Kinnekulle.

Ok. När jag var där sist och gick in på grusplanen kändes det som att det var ett "privat" område. Var folk som grejade vid caféet och det kändes mest som att de undrade vad fan jag gjorde där.

Dock tänkvärt.
2016-05-06, 23:26
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Bilden är från dagen efter försvinnandet ( polis går på vägen) och insynen riktigt god.
2016-05-06, 23:31
Medlem
Citat:
Rimligen borde en vandring genom hela det svenska rättsystemet framstå en aning seriösare än en tvivlares ord på FB!

Ja, att hamna som det fjärde mesta rättsäkraste landet i Världen, har återigen visat varför vi har den positionen. Enligt mig.

Hoppas att fängelset i hemlandet lär honom något.
2016-05-06, 23:32
Medlem
Är man bortrest några dagar händer saker. Fallet är avslutat, vilket var väntat. Det gick ovanligt fort trodde själv att det skulle dröja några veckor till.

Det är bara att ge en eloge till utredarna för ett förträffligt arbete och hoppas Lisas anhöriga har fått ett avslut på detta.

Att det blev ett snabbt förlopp i detta fall beror på den uppgradering av som gjordes under måndagen. Detta i sin tur berodde på att den försvunna flickans far hade ett säkerhetsklassat jobb.

Den dömde NB hade alltså otur som valde detta offer. Hade han valt annorlunda kanske det lyckats för det är sällan en uppgradering liknande denna sker.
2016-05-06, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, att hamna som det fjärde mesta rättsäkraste landet i Världen, har återigen visat varför vi har den positionen. Enligt mig.
Hoppas att fängelset i hemlandet lär honom något.
Är det inte tredje plats eller har de uppdaterat senaste rön? Tror Sverige var världsledande 2010, 2011, 2012 till och med.
2016-05-06, 23:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vill ogärna bryta in men..
Aivaras uppger första gången det kommer på tal att Nerijus tog "traktorn" på Måndag-morgonen - sid.1083

I efterföljande förhör ändrar Aivaras traktor-flytten till att ha skett vid elva-tiden, men jag undrar om han nog inte minns rätt första gången det kommer på tal. Dom hade nämligen inget tillträde till området runt ladan vid 11-tiden.
Det är svårt att riktigt greppa vad AB menar; han drar ihop händelseförlopp och hoppar vilt i kronologin. - Tror han kan mena att NB tog lastaren (där den stod inne i spritfabriken) för att lyfta upp en såg på bilsläpet.
Citat:
Att Nerijus ska ha flyttat tillbaka teleskoplastaren på Söndagskvällen, innebär att han endast haft ett tidsfönster på 10-15min. (SH uppger att han anlände 20.30 - Larm på café 20.39).
Ja - och det tar honom 5 min t.o.r. + inkörning, säg hela 5 min = 10 min.
Citat:
Mitt förslag blir alltså att lastaren stått så hela natten, och att NB flyttat den innan Åslund dyker upp.
Det är en klar möjlighet, men borde inte LÅ (som låste upp olika utrymmen under natten mot måndagen) ha uppmärksammat lastaren? - En annan möjlighet kan vara att AB inte berättar precis allt vad som hänt, eller att han inte velat berätta att lastaren ej varit inlåst, alt. att NB utan AB:s vetskap lyckats få lastaren på plats.
2016-05-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det inte tredje plats eller har de uppdaterat senaste rön? Tror Sverige var världsledande 2010, 2011, 2012 till och med.

Hur som är Sverige i topp, i Världen och då blir alla dessa konspirationer än mer löjeväckande.

De nordiska länderna låg klart i topp. Tror Sverige tappad ett pinnhål pga långa häktningstider. Men, från minnet, så det kan vara fel.

Men att tro, och förfäkta, att militär, polis och hela rättsväseendet är korrupt då måste man ha en helt särskilt hjärnkonstruktion. Det finns inget stöd i Verkligheten för den, nämligen.

Nu har vi sett prov på att rättsamhället fungerar.
2016-05-07, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur som är Sverige i topp, i Världen och då blir alla dessa konspirationer än mer löjeväckande.

De nordiska länderna låg klart i topp. Tror Sverige tappad ett pinnhål pga långa häktningstider. Men, från minnet, så det kan vara fel.
Men att tro, och förfäkta, att militär, polis och hela rättsväseendet är korrupt då måste man ha en helt särskilt hjärnkonstruktion. Det finns inget stöd i Verkligheten för den, nämligen.
Nu har vi sett prov på att rättsamhället fungerar.
Ja, precis. Tänkte bara om du hade senaste siffrorna.
Kan ju även tillägga att det var 3 personer i HD som granskade rättsfallet också (mot en vanligtvis).
Jag kan nog tycka det är rent pinsamt när man beskriver Sveriges rättssäkerhet eller polisväsendet som om det vore nåt korrupt land med gerilla eller diktatur. Som du skriver: Vad lever man i för verklighet då när man är så sjukt hatisk mot hela systemet?
Tycker detta med sexualsadism är precis lika intressant med alla uppenbara överreaktioner om att NB minsann inte år sådan.
Ajabaja att se honom i detta förnedrande sken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in