Citat:
Ursprungligen postat av
Habbakuk
Hur många gånger behöver jag förklara mitt resonemang? Expo-David såg sin chans till årets bild genom att skicka fram tessan med black Power hälsning. Det är arrangerat och oavsett vilken sida man tillhör så är tillvägagångssättet falskt och fel.
Jag blev nyfiken just för att du ansåg att det inte var etiskt att gilla bilden, det tyckte jag kändes märkligt så jag blev nyfiken på hur du menade då.
Men framför allt, nu tror inte jag att bilden är arrangerad men om vi för resonemangets skull antar att den är det, hur skiljer det sig från demonstrationen i sig?
En demonstration är ju trots allt ett synnerligen arrangerat skeende med ett nästintill uteslutande propagandasyfte (jag tror personligen inte demonstrationer ger så mycket, men det kan säkerligen ha viss moralbyggande effekt för den egna gruppen.. men ska de syssla med
team building så finns det säkerligen bättre vis).
Majoriteten av SMR-medlemmarna har alltså rest till Borlänge för att delta i ett planerat arrangemang i syfte att visa upp en sig själva (och framställa sig själva på ett vis de själva vill kontrollera.)
När ett par personer med annan åsikt gör i princip samma sak, fast har andra åsikter, så är det fel och så pass oetiskt att man inte kan tycka att det är en okej bild utan att det är fel?