Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-06, 22:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det där är från den 16 mars. Trump föreslog sitt muslim embargo den 3 december, dagen efter San Bernardino attackerna.

Den första Scarbourghska vågen kom då, ja:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3351332/Joe-Scarborough-CUTS-Donald-Trump-Morning-Joe-question-t-just-talk.html

Citat:
Vad som hände däremellan var att Joe och Mika anklagades för att vara in the tank för Trump. Detta skedde i slutet av februari. Lyssna från och med 20 minuter.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/02/22/this-hot-mic-recording-just-made-msnbcs-scarborough-trump-headache-worse/

Kort efter detta började Joe och Mika attackera Trump, och detta började den 4 mars efter kukmätningskontroversen med Rubio.
Rubio hade inget med det att göra. Det var när Trump återigen attackerade islam som "Joe Och Mika" reagerade igen (klippen jag länkade). Efter det blev de vänskapliga. Nu har det hänt något igen.

Scarborough har verkligen inte varit nån Rubiosupporter under resans gång:

http://www.realclearpolitics.com/video/2016/03/08/scarborough_todays_primaries_will_be_brutal_day_fo r_marco_rubio_could_be_end_of_political_career.htm l

(Detta var under din inbillade "kukmätningskontrovers")
Senast redigerad av baggebo1 2016-05-06 kl. 22:51.
2016-05-06, 23:37
Bannlyst
Hur viktig är Ryan egentligen?
Kan han försöka genomföra/leda kupp mot Trump under konventet?
2016-05-06, 23:46
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

Såfort Trump får mer än 1237 delegater (vilket han inte officiellt fått ännu men definitivt kommer få) så kan inte Ryan göra ett jävla piss mot Trump mer än att hata honom personligen men då går han emot partiets vilja. Partiets vilja är vad folket och väljarna vill och inte vad några högt uppsatta politiker tycker är bäst för dem själva.
2016-05-07, 00:01
Medlem
Citat:

Tror faktisk Trump skiter fullständigt i republikanska partiet. Han gör det här för honom och Amerikanska folket. Så om det blir fullständigt utklassning av Clinton så tror jag inte Trump bryr sig. Trump kommer köra på som han gjort och inte bli presidential.

Titta bara på hans svar till LINDSEY GRAHAM.

https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10157012824830725

Ganska sjukt att en man som är et steg ifrån att bli president kan skriva något sånt, oavsett om man gillar Trump eller inte.

Jag trodde Trump skulle bli mer seriös efter valet men tror fan inte han kan ändra på sig. Då lär nog Clinton utklassa han.
2016-05-07, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror faktisk Trump skiter fullständigt i republikanska partiet. Han gör det här för honom och Amerikanska folket. Så om det blir fullständigt utklassning av Clinton så tror jag inte Trump bryr sig. Trump kommer köra på som han gjort och inte bli presidential.
Självklart. Jag ser ingen större skillnad mellan Jeb! och Hillary.
Citat:
Titta bara på hans svar till LINDSEY GRAHAM.

https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10157012824830725

Ganska sjukt att en man som är et steg ifrån att bli president kan skriva något sånt, oavsett om man gillar Trump eller inte.
Vad skulle han svara, tycker du?
Jag tycker, att det var snällt.
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Såfort Trump får mer än 1237 delegater (vilket han inte officiellt fått ännu men definitivt kommer få) så kan inte Ryan göra ett jävla piss mot Trump mer än att hata honom personligen men då går han emot partiets vilja. Partiets vilja är vad folket och väljarna vill och inte vad några högt uppsatta politiker tycker är bäst för dem själva.
Alltså, rent tekniskt kan man ändra reglerna. "För partiets skull" ska det låta – "för att vinna i november"

Jag tycker, att Trump bör straffa honom. Det är så myteriet på Bounty börjar. Upprorsmakaren Ryan, som siktar på att i framtiden bli president, måste förintas, så att andra förstår, vem som "in charge" här. Som Jeb! som nog aldrig ens kommer att drömma om att bli president.

Efter Ryans, Grahams och andras uttalanden ser jag inte, hur Trump kan ena partiet bakom sig fredligt. Det var en ren krigsförklaring – inget annat.

So be it
2016-05-07, 00:27
Bannlyst
Hillary Clinton to be interviewed in FBI email investigation
Citat:
A source has confirmed to CBS News that Hillary Clinton will be interviewed by the FBI within the coming weeks, in connection with the investigation into her private email server.

One of her top aides, Huma Abedin was interviewed by the FBI at its Washington field office in April, an official familiar with the investigation told CBS News Friday.

The FBI and Justice Department have been investigating whether sensitive information that flowed through Clinton's email server was mishandled. Abedin was interviewed at the FBI's Washington field office last month. The FBI's investigation into Clinton's email server was first reported in August.

The Clinton campaign has said it's confident that the FBI's review "will conclude that nothing inappropriate took place." There's no timetable for completing the investigation, and there have been no statements about how much longer the investigation will take.

Trump skall pressa på henne!
2016-05-07, 00:46
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:

Alltså, rent tekniskt kan man ändra reglerna. "För partiets skull" ska det låta – "för att vinna i november"

Jag tycker, att Trump bör straffa honom. Det är så myteriet på Bounty börjar. Upprorsmakaren Ryan, som siktar på att i framtiden bli president, måste förintas, så att andra förstår, vem som "in charge" här. Som Jeb! som nog aldrig ens kommer att drömma om att bli president.

Efter Ryans, Grahams och andras uttalanden ser jag inte, hur Trump kan ena partiet bakom sig fredligt. Det var en ren krigsförklaring – inget annat.

So be it

Jag tror att dem inte kan ändra på det nu i efterhand dock. Antalet delegater är förbestämt. Det enda dem skulle kunna göra skulle vara att på konventet försöka ogiltigförklara vissa delegater om det skulle vara så att han låg precis runt 1237 delegater men nu kommer han ju hamna på typ 1450 delegater. Tror faktiskt det är OMÖJLIGT för dem att kuppa Trump nu.

Och om dem gör det så förstör man Republikanska partiet och ger bort vinsten i många val framöver till Demokraterna.

2016-05-07, 01:20
Medlem
pizza-faces avatar
Intressant diskussion på Fox News där de menar att Trump faktiskt kan tjäna på att några bittra GOP etablissemangsförlorare som McCain, Romney, Graham och Jeb Bush öppet säger att de inte kommer att rösta på Trump i November. Det stärker bara Trumps anti-etablissemangsfaktor och gör att han får sympatier. Speciellt Romney är avskydd bland stora delar av GOP:s gräsrötter och anses tillsammans med Goldwater vara den sämsta presidentkandidaten i modern tid då han inte klarade av att slå en Obama med minst sagt låga förtroendesiffror. GOP kommer att enas bakom Trump oavsett då de alternativet är Clinton, så att någon procent bittra etablissemangsförlorare är troligtvis mest positivt. De kallar ett endorsement från Romney "the kiss of death"

https://www.youtube.com/watch?v=cBlpZkpXFVI

Frågan jag ställer mig är hur brända personer som Graham och Jeb Bush kommer att vara om Trump går och vinner och därmed förändrar GOP i grunden. Gissningsvis kommer de förpassas till politikens soptipp. Vad de gissningsvis hoppas på är att kunna säga "Titta, vi hade rätt, han förlorade", men jag tror den strategin är förödande för de personerna även om Trump skulle förlora mot Clinton.
Senast redigerad av pizza-face 2016-05-07 kl. 01:34.
2016-05-07, 04:03
Medlem
En av Trumps närmaste var ju tongivande när Ryssland invaderade Ukraina, och har hjälpt ryssland med med att folk som är svartlistade med visa, om än misslyckat, och Putin har lovordat Trump, antagligen för att han vill ha en ledare han kan göra vad som helst med, hur ska en sån leda "den fria världen"?
Han har ju ingen politik, bara slagord!
2016-05-07, 08:04
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
En av Trumps närmaste var ju tongivande när Ryssland invaderade Ukraina, och har hjälpt ryssland med med att folk som är svartlistade med visa, om än misslyckat, och Putin har lovordat Trump, antagligen för att han vill ha en ledare han kan göra vad som helst med, hur ska en sån leda "den fria världen"?
Han har ju ingen politik, bara slagord!

Alltså skriver man något sådant så MÅSTE man för i helvete nämna namnet på personen!
2016-05-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Vad tycker ni om att Trump är så obrydd om miljön? Kollade lite förstrött på "Rally in Charleston, WV (5-5-16)". Där snackar han om att han inte tror på att hårspray förstör ozonlagret eftersom man använder det inomhus Hur som helst förstör väl inte drivgasen i sprayflaskor ozonlagret längre så skit samma men han framstår ju som korkad.

Sedan pratar han om att man ska öka kolbrytningen. Elda kol låter ju rätt tråkigt. Förstås tråkigt för gruvarbetarna om man går ifrån kol, men man får väl driva en företagsvänlig politik så det skapas nya jobb för dem.

Jag gillar att Trump rör om men jag blir så besviken på honom jämt och ständigt för det ena dumma uttalandet efter det andra.
Detta är väl det sämsta med Trump skulle jag säga.
Det överväger inte allt det bra, långt ifrån och ingen kan ju vara perfekt, men detta är synd.

Citat:
Som sagt Trump verkar inte vara intresserad av att ha en man eller kvinna minoritet som VP.

And I like him. But, uh, not necessarily with respect to any position. But it could happen.

BAIER: Do you think he would say yes if you asked him?

TRUMP: Well, not necessarily to that one

Han har sagt nej till Susana martinez, Ben Carson och nikki haley.

Så det är mest media som vill att han ska välja en från minoritet grupperna.

Tyvärr verkar Trump satsa på taktiken hittills och på den vita rösten. Han vill inte ha GOP endorsement utan köra på själv. Kommer ju aldrig fungera.

Men herregud vad du tjatar om att Trump måste bli mer PK.
Fattar du inte varför Trump har vunnit allt hitintills?
Visst kan han göra som du säger och lura till sig några miljoner svarta röster, men han kommer ju då samtidigt förlora dubbelt så många vita röster om han gör så, förstår du inte det?

Idioter kommer rösta på Clinton oavsett färg/kön på Trumps VP, intelligenta människor som lyssnar på vad kandidaterna faktiskt säger kommer välja Trump oavsett, svart, vit, brun eller gul.

Trump kommer välja den rätta VP, oroa er inte.
2016-05-07, 11:25
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Jag tror att han kommer bli skjuten, hoppas han har en lojal vaktstyrka.

Går han mot Hillary så vinner han säkert, det är vackert att se honom ta tag i historiens momentum och förvandla verkligheten till det han vill att den ska vara. Hoppas han kan lugga några ledare från Europa och prata vett med dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in