2016-04-29, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OFOTCN
Hej! Jag tar just nu lån från CSN och kommer att ha möjlighet att göra det i 3 år till. Jag tar förhoppningsvis min examen då och jag uppnår samtidigt tidsgränsen för studiemedel. Jag har inget direkt behov av att använda pengarna nu utan allt samlar damm på ett sparkonto på Swedbank. Min plan är att ha lite pengar till efter examen ifall jag nu skulle vilja ta en masterexamen eller köpa lägenhet.

Har ni något förslag på var jag kan spara pengarna för att göra en så liten förlust som möjligt med tanke på CSN:s ränta på 0,6 %? En möjlig liten vinst är mig inget emot!

Räntorna på konton med bindningstid är ju helt OK, men nästan alla tillåter 1 insättning och jag behöver ju ca 30 st insättningar.
bara att du skapar 30 konton då, lite jobbet men men vad gör man inte för o tjäna kosing
Citera
2016-04-29, 20:45
Medlem
Mergoss avatar
Kör mina sparpengar på Santanders Bufferspar. Får 0.8% ränta känns tryggt och säkert också med tanke på insättningsgarantin.
Citera
2016-05-02, 11:28
Medlem
Enydrions avatar
TF bank sänker till 0,7% idag, inte så värst lång framförhållning på dem...
Citera
2016-05-03, 06:11
Medlem
Med risk för att någon tipsat om det redan, så ger Sevenday f.n. 1,20% ränta på obundet sparkonto med fria insättningar - förutsatt att kontot redan är öppnat hos dem. Har du ett gammalt oanvänt sparkonto liggande hos sevenday, kolla upp om du också har 1,20% ränta på det.

Erbjudandet är att de höjer sin vanliga sparränta med nån viss procentsats fram till och med oktober 2016 eller något sådant, vilket blir 1,20% just nu.
Citera
2016-05-03, 08:34
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcLarsson
Med risk för att någon tipsat om det redan, så ger Sevenday f.n. 1,20% ränta på obundet sparkonto med fria insättningar - förutsatt att kontot redan är öppnat hos dem. Har du ett gammalt oanvänt sparkonto liggande hos sevenday, kolla upp om du också har 1,20% ränta på det.

Erbjudandet är att de höjer sin vanliga sparränta med nån viss procentsats fram till och med oktober 2016 eller något sådant, vilket blir 1,20% just nu.

Jag fick ett sånt erbjudande av dem för ett par år sedan men denna gång så har jag inte fått något utan kontot ligger kvar på 0,7%. Det verkar alltså vara ett individuellt erbjudande. Surt men ändå bättre än att de kör Bluestepdribblingar med nya konton när de vill ha in mer pengar.
Citera
2016-05-03, 10:44
Medlem
Enydrions avatar
Inte fått nån info från sevenday, nu har jag väl allt bundet där, och har väl redan maxat beloppet, så det är väl inte så konstigt, får se 1 juni när det inte är bundet längre hur det är då.

Inte bestämt hur jag ska göra med tf bank ännu.
Citera
2016-05-05, 09:36
Medlem
Angående sevenday, logga in och kolla räntan på det sparkonto utan bindningstid ni har där. Om ni också ser en text liknande "kampanj: 1,20% ränta tom 2016-10-01" eller något sådant så har ni samma erbjudande.

Tror inte det är personligt, en bekant fick samma erbjudande men hade missat det pga att sevendays mail hamnat i spamkorgen. Men det kan inte uteslutas, det brukar ju vara så att de höjer räntan tills de fått in tillräckligt med pengar. Sen sänker de igen.
Citera
2016-05-05, 11:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcLarsson
Angående sevenday, logga in och kolla räntan på det sparkonto utan bindningstid ni har där. Om ni också ser en text liknande "kampanj: 1,20% ränta tom 2016-10-01" eller något sådant så har ni samma erbjudande.

Tror inte det är personligt, en bekant fick samma erbjudande men hade missat det pga att sevendays mail hamnat i spamkorgen. Men det kan inte uteslutas, det brukar ju vara så att de höjer räntan tills de fått in tillräckligt med pengar. Sen sänker de igen.

Nu har jag noll kr på sparkontot, men det står 0,7% och syns inga meddelanden om någonting.
Citera
2016-05-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu har jag noll kr på sparkontot, men det står 0,7% och syns inga meddelanden om någonting.
Min erfarenhet av Sevendays kundtjänst är att den är mycket transparent. Om du pratar med dem är jag övertygad om att du som ”gammal” kund kan få nyttja deras senaste ränteerbjudande.
Citera
2016-05-05, 16:10
Medlem
Inte heller jag har fått nått erbjudande från Sevenday, utan det står 0,7% på mitt.. Däremot öppnade jag ett 6 månaders konto i vintras som löper ut nu 8 Juni med 1,35%.. 1,2% rörligt hade ju varit perfekt!?
Citera
2016-05-06, 11:39
Medlem
Har tittat en del på Kronspar och dess ägare/styrelse men hittar inget som verkar konstigt. Bolagets finanser verkar vara ok, det har funnits i över tio år. Ändå jag tyckte var konstigt var att dom avregistrerat momsen. Verkar inte vara ett bolag som styrs av maffian.

Någon som har hittat något konstigt med detta bolaget. Jag tycker detta bolaget verkar vara "bäst" när det gäller sparkonto utan statlig insättningsgaranti.
Citera
2016-05-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lungan69
Har tittat en del på Kronspar och dess ägare/styrelse men hittar inget som verkar konstigt. Bolagets finanser verkar vara ok, det har funnits i över tio år. Ändå jag tyckte var konstigt var att dom avregistrerat momsen. Verkar inte vara ett bolag som styrs av maffian.

Någon som har hittat något konstigt med detta bolaget. Jag tycker detta bolaget verkar vara "bäst" när det gäller sparkonto utan statlig insättningsgaranti.

Bolaget heter Svenska Bolagsspar AB och registrerades för inlåning 13 April 2016. 3 veckor sedan mao.
http://www.fi.se/Register/Foretagsregistret/Foretagsregistret-Detaljerad-information/?idx=145120
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in