2016-05-06, 10:21
Medlem
FelGuds avatar
Hon verkar få mycket beröm för sitt arbete som nationell samordnare.

Exakt vad har varit hennes uppgift och vad är det som hon har gjort bra?

Enligt mig hände det inte speciellt mycket innan skjutningarna i Paris?

Eller har jag fel?
Citera
2016-05-06, 10:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud

Eller har jag fel?

De klappar varandras ryggar. Självklart säger de så. Jag tvivlar på att hon har gjort något öht annat än att ta emot lön.
Citera
2016-05-06, 11:48
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Innan Ni spekulerar i snaskerier är följande intressnant - delade de rum i Oslo

Var bor M o S nu dvs varifrån går hon till jobbet var kommer hon hem var sover
hon - hos Bo i 40 kvadrataren på hotell hos Labben - med Labben i en hemlig
lya på stan - har hon KärleksNäste i RumpNisses bostad vid Norra Bantorget
som nu är ledig.

Några måste se henne på morgonar o kvällar

Ja och här kommer ytterligare en godbit:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab

Till visningen av lägenheten kom Mona Sahlin tillsammans med livvakten, enligt föreningen.

– Ja, så var det. Det kan jag bekräfta, säger bostadsrättsföreningens ordförande till Aftonbladet.

Mona Sahlin å andra sidan säger att mäklaren kan bekräfta att hon kom ensam.
Är mäklaren en kompis till MS?
Är mäklaren beredd att bli en del av Mona Sahlins notoriska ljugande och på så vis sätta sitt förtroendekapital på spel?

De som säger att MS har gjort ett bra arbete i sitt extremist-bekämpnings-arbete bör lyssna till Englands Extremistbekämpare Hanif Qadir:
När han för tredje gången blev inbjuden av Mona Sahlin för att delta i ett seminarium då skrattade han och sa:
-"Nej det är bara bortkastad tid att ännu en gång komma till Sverige och Prata, de har fått information om hur vi arbetar och att det har givit resultat, nu är det upp till Mona Sahlin att Göra något."

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/501376?programid=1316

Citat:
Om en framtida avhopparverksamhet här i Sveriges säger han - att det är bara att starta upp. Hanif Qadir har varit i Sverige flera gånger och tycker att vi här slänger vi bort pengar på konferenser istället för att börja jobba.

- I´m amazed that you know surprised that Sweden still hasn’t put a policy in place. For 4 or 5 years we’ve been engaged we’ve going to conferences. To a point where I say you no I’m not coming to you any conferences any more even if you pay me. I get frustrated that you want us to come and give you advice but talk is no good - do it!

Jag har sagt att jag inte tänker åka till Sverige mer och gå på konferenser. Inte ens om ni betalar mig för ni vill bara prata - sätt igång arbetet istället, säger Hanif Qadir.

Mona Sahlin, nationell samordnare mot våldsbejakande extremism i Sverige, bemöter kritiken:

– Det kanske han har rätt i det vet inte jag. Jag kanske har varit på en eller två sådana konferenser. Men grundkritiken håller jag med om vi ha varit naiva vi har valt att blunda allt för länge och inte sett att det här har varit ett växande problem också hos oss, men sen kan man inte heller bara kopiera rakt av. Storbritannien har en helt annan historia till att börja med, sin koloniala roll i många av de här länderna och det är helt annan diskussion om religion och kritik än vad vi har i Sverige. Storbritannien har inte någon avhopparverksamhet att tala om vad gäller nazister eller högerextrema för där har de valt att blunda…. Så jag noterar vad han säger, men allt har sina skäl, säger Mona Sahlin.

Sverige har fått kritik för att arbetet med att förebygga resandet av våldsbejakande islamister, går långsamt också nationellt - något som alltså den nationella samordnaren Mona Sahlin själv håller med om. Men det finns också delar av det svenska arbetet som även kritiker tycker är bra.

En länk som visar hur de olika länderna i Eu-arbetar där Sveriges åtgärder beskrivs som svaga

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/s%C3%A5-ska-europa-stoppa-extremister-1.61976
Senast redigerad av Referenshumla 2016-05-06 kl. 11:57.
Citera
2016-05-06, 12:05
Medlem
(En brasklapp: har jobbat natt och skrivit div inlägg med stav-, syftningsfel och allmänt oklara intentioner. Ska försöka bli mer strukturerad i detta viktigatema )
Hur är det med Monas gener?
Södra Hallands Släktforskarförening har spårat släkt på mödernet ner till 1600-talet: människor som höll sig inom ett begränsat geografiskt område, aktade yrkesmän, hantverkare och mejeriföreståndare, många med förtroendeuppdrag. EN tysk anfader för ca 200 år sedan, som intregrerades till synes utan problem.
Men något napp när det gäller farssidan får jag inte.
Och Monas hela livshistora är ju en fotokopia på den folkgrupp som Karl-Olov Arnstberg har kartlagt i sina tidigare böcker om zigenare, numera romer.
Hon har snabb uppfattningsförmåga, kan tillskanse sig fördelar - likt romen som pratar omkull dig, vittjar din bakficka medan han tröstande lägger en arm om dig. Romen kan och vill inte anpassa sig, enligt Arnstberg, delvis för att det är då förenat med kulturens utdöende. Beslutet ligger i generna.

Mona har ju dummat ut sig x flera men trampar oavbrutet på. Uan känsla för att hon borde nog strama upp sig lite. Hon har inget val. Genetiskt programmerad till en heder som tydligen har sjösatts av pappans genetiska arv..
Så kort och gott: finns det något att säga om hennes farssläkt: yrken, social rörlighet, anseende, antal barn, äkta el oäkta? Tacksam om ni orkade med syftet m denna drapa!
God natt!
Citera
2016-05-06, 12:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Mona har inte gjort något gott för Sverige i hela sitt liv utan enbart kostat hårt arbetande svenska skattebetalare otäckt mycket pengar.

Sen hon fick kicken som sossehövding har hon mer eller mindre plockat topplöner på varann genom att inte göra ett skit. Vänskapskorruptionen Kröntes med hittepåtjänsten "samordnare mot.." och jag är helt säker på att hela myndigheten skapades för att hon skulle ha en stol att klia ärslet mot; ingen existerande statlig myndighet ville veta av skräpet.

Men som sosseadel personifierad har hon lyckats utsökt väl när det gäller att roffa åt sig och sätta guldkant på sin egna tillvaro. En imponerande bedrift i sig.
Citera
2016-05-06, 12:15
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
(En brasklapp: har jobbat natt och skrivit div inlägg med stav-, syftningsfel och allmänt oklara intentioner. Ska försöka bli mer strukturerad i detta viktigatema )
Hur är det med Monas gener?
Södra Hallands Släktforskarförening har spårat släkt på mödernet ner till 1600-talet: människor som höll sig inom ett begränsat geografiskt område, aktade yrkesmän, hantverkare och mejeriföreståndare, många med förtroendeuppdrag. EN tysk anfader för ca 200 år sedan, som intregrerades till synes utan problem.
Men något napp när det gäller farssidan får jag inte.
Och Monas hela livshistora är ju en fotokopia på den folkgrupp som Karl-Olov Arnstberg har kartlagt i sina tidigare böcker om zigenare, numera romer.
Hon har snabb uppfattningsförmåga, kan tillskanse sig fördelar - likt romen som pratar omkull dig, vittjar din bakficka medan han tröstande lägger en arm om dig. Romen kan och vill inte anpassa sig, enligt Arnstberg, delvis för att det är då förenat med kulturens utdöende. Beslutet ligger i generna.

Mona har ju dummat ut sig x flera men trampar oavbrutet på. Uan känsla för att hon borde nog strama upp sig lite. Hon har inget val. Genetiskt programmerad till en heder som tydligen har sjösatts av pappans genetiska arv..
Så kort och gott: finns det något att säga om hennes farssläkt: yrken, social rörlighet, anseende, antal barn, äkta el oäkta? Tacksam om ni orkade med syftet m denna drapa!
God natt!

Nu gör du oss alla en otjänst genom att komma med dravel

Hon är av samma sort som Kapten Klänning, Alexandra Pascalido och Henrik Schyffert, de vet hur vindarna blåser och utnyttjar samhället för att säkra sin inkomst, de är skrupelfria och egoistiska.

Vi bör ta fram de brott hon gör inte vilka gener hon har, gener har inget med etik och moral att göra.
Citera
2016-05-06, 12:19
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Mona har inte gjort något gott för Sverige i hela sitt liv utan enbart kostat hårt arbetande svenska skattebetalare otäckt mycket pengar.

Sen hon fick kicken som sossehövding har hon mer eller mindre plockat topplöner på varann genom att inte göra ett skit. Vänskapskorruptionen Kröntes med hittepåtjänsten "samordnare mot.." och jag är helt säker på att hela myndigheten skapades för att hon skulle ha en stol att klia ärslet mot; ingen existerande statlig myndighet ville veta av skräpet.

Men som sosseadel personifierad har hon lyckats utsökt väl när det gäller att roffa åt sig och sätta guldkant på sin egna tillvaro. En imponerande bedrift i sig.

Det var Fredrik Reinfeldt som gav Mona Sahlin jobbet som Nationellsamordnare mot våldsbejakande Extremism.
Citera
2016-05-06, 12:20
Medlem
Ratads avatar
Mona har nog ett av landets tätaste nätverk med kontakter. Att vara politikerbroiler har såklart sina fördelar och det är en del av hennes kompetens och förmåga att få saker gjorda. Hur många politiker och personer runt omkring henne kan ha nyttjat det och är nu skyldiga en liten tjänst eller fem? Inte bara till vänster utan jag tror även bombliberaler och De Nya Kommunisterna har personer som nyttjat henne.

Jag kan förstå att Mona privat även vill vara schysst och slirar på den gräsmatta vi kallar regler och korrekt beteende för att få saker gjorda men att hon fortfarande inte inser att om det spiller över på yrkesrollen (speciellt om yrket innefattar att säga åt andra hur man ska vara och vad som är PK) så straffar det sig och varenda äcklig gatukontorsarbetare, undersköterska, imam och dödsknarkare undrar varför vissa djur ska vara mer jämlika än andra.

Det är extra illa om det rör sig om något så kälkborgerligt som att ge knullkompisen ett intyg på att han tjänar nog för att få vistas offentligt i ett kvarter med vitingar som drar på "i"-na och "faktiskt känner några invandrare som är precis som vi andra".

Om förhållandet är dött och hon och Bo kommit överens om att påbörja nedläggning av det så ser jag inget moraliskt problem med att fittan får sitt men att leka sockermamma och fixa falskintyg för att vara schysst för att vitingarna har krav på inkomst är otroligt dumt och fel. Undrar om Mona är okej med att man köper ut åt fjortizar som lovar att supa kontrollerat och bara det man fixar?
Citera
2016-05-06, 12:51
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Det var Fredrik Reinfeldt som gav Mona Sahlin jobbet som Nationellsamordnare mot våldsbejakande Extremism.

Nej, det var Birgitta Ohlsson som gjorde det.

http://www.dagensjuridik.se/2014/07/mona-sahlin-utsedd-till-nationell-samordnare-mot-valdsbejakande-extremism
Citera
2016-05-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud

Eller har jag fel?

Det ligger såklart i sakens natur att inte allt för mycket av såna "resultat" kan redovisas öppet. Med hänsyn till avslöjande av kartläggningsmetoder osv.

Men, med tanke på MS tidigare "framgångar", så har dessa insatser förmodligen haft en marginell effekt jämfört med tex SÄPOs arbete. Att det har varit en succé är väldigt osannolikt.

Helt ofattbart hur hon tillåtits glida fram som en orm bland olika toppositioner. Hon tog över S efter Göran Persson och var kanske den främsta anledningen till att partiet förlorade stort i valet 2010. INGEN vettig människa ville se henne som statsminister. De enda som fortsatte att rösta S detta val var det ständiga S-valboskapet.

Hon har, och det är det mest bisarra i tycker jag, själv varit med om att skapa de problem hon senare blivit utsedd för att lösa. Hennes eviga hyllande av det mångkulturella samhället och vurmande för massinvandring berikade endast HENNE SJÄLV.

Typiskt för den skrupelfria och självupptagna narcissisten.
Citera
2016-05-06, 13:27
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Nej, det var Birgitta Ohlsson som gjorde det.

http://www.dagensjuridik.se/2014/07/mona-sahlin-utsedd-till-nationell-samordnare-mot-valdsbejakande-extremism

Ja formellt var det Birgitta Ohlsson som utsåg henne, men förslaget och igångsättandet kom från Fredrik Reinfeldt, det kommer från seriösa källor som då satt i regeringen/riksdagen.

Du får väl välja att tro mig om du vill, eller inte...jag kan inte komma med bevis här, men det är känt att det är så.
Citera
2016-05-06, 13:37
Medlem
Det jag inte fattar är varför ordföranden säger att hon kom på visning med livvvakten. Och sen så säger Mona Sahlin kom ensam dit. Varför skulle hon gå ensam på visning till ett hus som hennes livvakt och kollega ska köpa? Det finns bara en förklaring och det är att hon skulle flytta dit. Antingen ensam eller med sin livvakt. Men varför skulle han ta ett lån och köpa ett hus, om än bara på papperet, när han redan är gift och redan har dyra vanor? De måste ha eller ha haft någon form av intim relation.
Det jag inte förstår är, om nu Mona Sahlin har skyddad identitet och är hotad, hur kan hennes man stå klart utsatt på ratsit? Det känns ju väldigt riskabelt. Om nu han inte bor där ensam förstås.
Men om nu Mona Sahlin bor någon annanstans så lär ju någon ha sett något.

Sen så fattar jag inte hur hon kan ha obetalda skatteskulder. har hon inte lärt sig någonting alls? Varför inte skaffa en revisor om man nu har sådan lättsam inställning till ekonomi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in