Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-06, 07:36
Medlem
Fris avatar
Kul att han kampanjar vidare. Två rallies idag och ett imorgon inbokat, som inte fanns på hans schema igår tror jag. Han gillar det. Fast han sade igår att folk inte behöver rösta på honom. Okaraktäristiskt. Hur ska man tolka det?
2016-05-06, 07:39
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, ingenting kan hända. Trump har redan vunnit resterande delegater eftersom konkurrenterna dragit sig ur, och det ger honom långt över den majoritet han behöver. Om du vill hävda motsatsen så får du faktiskt ta och exemplifiera vad exakt som ska snuva honom på nomineringen.
Nej det har han inte. De övriga delstaterna måste ändå rösta på honom. Han kommer däremot att vinna dem ifall ingen annan kandidat dyker upp då han blir det enda alternativet.
2016-05-06, 09:18
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Nej det har han inte. De övriga delstaterna måste ändå rösta på honom. Han kommer däremot att vinna dem ifall ingen annan kandidat dyker upp då han blir det enda alternativet.
Att det dyker upp någon ur ingenstans som startar en kampanjorganisation och får finansiärer att tro på honom, och tar in Trumps siffror på 50%+? Händer inte.

De 2% slh som marknaden fortfarande ger det att Trump inte väljs inkluderar risken för att han utsätts för ett attentat, eller att han drabbas av allvarlig sjukdom eller dödsfall.
2016-05-06, 09:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Fler tecken på förälskelse. Jag menar nu inte homoerotiskt eller så, utan att du och vissa andra höjer Trump till skyarna på ett fullständigt irrationellt sätt som människor tenderar att göra när de är nykära. Ditt antagande om Trumps intellekt måste ju förutsätta att han hittills låtsas vara betydligt mer korkad än han är av strategiska skäl. Kan så vara, men det är osannolikt att inget skulle läcka ut om hans hemliga superintellektuella sida förr eller senare.

Bortsett från att jag konstaterar att din stil är att omedelbart sänka dig till den lägsta formen av pajkastningsnivå så finns det en hel del att säga:

"Ditt antagande om Trumps intellekt måste ju förutsätta att han hittills låtsas vara betydligt mer korkad än han är av strategiska skäl"
--> CHECK!
Och observera vad jag skrev: "Bara någon som själv saknar intellekt missar detta faktum." Det roliga var hur många som nappade på detta, och ivrigt räckte upp handen och sa "Jag missar detta" och således entusiastiskt erkände sin avsaknad av intellekt. Du stod förstås för det präktigaste klavertrampet. Men många fler var angelägna om att annonsera sina förståndsmässiga brister, t.ex. Daudodidi, NixYO, Hegernataren. Jag tycker att det här var hysteriskt roligt!

Någon som förstått det här redan från början är Scott Adams: Clown Genius. Bara de trögfattade uppfattade Trump som en clown, vi andra insåg direkt hans briljans.

Citat:
Jag förmodar att du och flera andra hoppas att han är Adolfs arvtagare. Men vad har han i så fall för plan när maktskiftet är fullbordat och alla fd rika Bernsteins och Cohens och Bilderbergare dinglar från lyktstolparna i New York?

Och när man trodde att du inte kunde sjunka lägre så kommer denna. De etablissemangskramande liberalernas eviga snuttefilt, att så fort nån säger nått som ruckar deras världsbild det allra minsta, så drar man fram nazi-kortet.
2016-05-06, 09:59
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Näste som biter sig i grävlingsvansen är Paul Ryan (utbuad var han än visar sig) talmannen för Wisconsin.
Han stödjer som väntat inte Donald Trump. We the people gonna vote for Paul Nehlen
https://www.youtube.com/watch?v=rcVsuCgYf0U

https://www.youtube.com/watch?v=6pSPQCz2NRY

https://www.youtube.com/watch?v=qBQDztQRPpk
2016-05-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Här är anledningen till varför jag vill att Trump ska ha en svart VP.

https://www.youtube.com/watch?v=IupeNghQSMU

Som ni ser så är varje stat nästan helt röd men demokraterna vinner ändå staten. Det är eftersom de vinner de största städerna med den svarta rösten där de de flesta bor. Philadelphia , Detroit, Cleveland. osv.

Mitt Romney fick 6% jävla procent av den svarta rösten hade han fått 10-15 så var segern hans.

Svart VP och Trump har en chans.

Och vem skulle han välja? Både Herman Cain och Ben Carson ses som de husnegrer och clowner de är bland sina rasfränder och skulle knappast vara något vidare rasbete.
2016-05-06, 10:34
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Näste som biter sig i grävlingsvansen är Paul Ryan (utbuad var han än visar sig) talmannen för Wisconsin.
Han stödjer som väntat inte Donald Trump. We the people gonna vote for Paul Nehlen
https://www.youtube.com/watch?v=rcVsuCgYf0U

https://www.youtube.com/watch?v=6pSPQCz2NRY

https://www.youtube.com/watch?v=qBQDztQRPpk

Så sjukt verkligen. Sett en hel del olika klipp på YT här på morgonen. Hannity, Lou Dobbs, Newt Gingrich, Judge Jeanine m.fl. säger alla att detta är ett politiskt självmord av Ryan.

Man kan inte för två månader sedan gå ut och säga
Citat:
"Im going to support the nominee whoever that becomes because that is the will of the people"
och sedan gå ut och kampanja med en failad kandidat (Romney) och säga att Trump är en "phony and a fraud" för att sedan när Trump vinner nomineringen inte vilja stötta honom.

Helt sjukt. Twitter går Crazy och alla kräver i stort sett Ryans avgång. Vidrig politiker. Precis sådana som vi vill få bort. Etablissemangshoror!
2016-05-06, 11:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Precis sådana som vi vill få bort. Etablissemangshoror!

Det fina är att de sorterar bort sig själva.

The Conservative Treehouse har gjort ett fint bildkollage över dessa etablissemangshoror: https://theconservativetreehouse.files.wordpress.com/2016/05/never-trump-crowd.jpg?w=640&h=334

I ärlighetens namn är de av två olika typer. De som Paul Ryan, mesliberala RINOs som lägger sig platt för allt som kommer från demokraterna. De som Ted Cruz, strikta värdekonservativa som uppfattar sig själva som anti-etablissemang, häri ingår gruppen av kristna fundamentalister.

Det är synd att Sm910dif verkar ha tystnat helt, för jag lovade att diskutera med honom vilka som kan aspirera på att vara de riktiga konservativa. Om man läser Edmund Burke, konservatismens fader, så står det klart att konservatism inte handlar om små skitfrågor som vem som går på vilken toalett. Konservatism handlar om de stora frågorna som utrikespolitik, internationell handel och att försvara gränserna. Så Trump är den verkligt konservative.

Låtsas-konservativa ā la Cruz är ett fenomen som har uppstått i kulturmarxismens århundrade. Frankfurterskolans Adorno skrev ju sin bok "The F-factor", där F står för fascism, direkt efter WWII. Budskapet var att alla som är konservativa är fascister. Så riktig konservatism var härmed bannlyst. På 50-talet talade man om ideologiernas död, vilket egentligen betydde att all debatt i praktiken var förbjuden i de stora frågorna, och har varit så fram till idag. Den konservativa rörelsen tvingades hållas inom dessa strikta ramar och reducerades till menlös värdekonservatism, dvs små symboliska skitfrågor som vem som ska gå på vilken toalett. Bara de riktig trångsynta lägger hela sin själ och entusiasm i sådana skitfrågor. Trump ger fullständigt fan i småfrågor, han har inte tid med sånt trams. Och då sårar han de låtsas-konservativa ā la Cruz, som blir mycket arga och omedelbart ställer sig på etablissemangets sida mot Trump.

Dessa låtsas-konservativa har alltid, för alla praktiska syften, varit en funktionell del av etablissemanget, som alibi och som stöd, eftersom de aldrig på allvar har ifrågasatt etablissemanget i de stora frågorna. Dessa sänker nu i snabb takt sina egna skepp, precis som Paul Ryan. Skönt att bli av med dem. Nu startar tidsåldern för de riktiga konservativa ā la Burke.
2016-05-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanyahu
Och vem skulle han välja? Både Herman Cain och Ben Carson ses som de husnegrer och clowner de är bland sina rasfränder och skulle knappast vara något vidare rasbete.

Mia love svart och kvinna, Trump slår två flugor i en smäll. Svårt för svarta att rösta emot en svart kvinna. Men som du skriver svarta republikaner ses oftast som förrädare hos det egna folket.

Av det jag hört från Trump så är han inte alls intresserad av en minoritet VP Rubio och Carson rök från hans lista igår.

Trump vill ha någon med lång erfarenhet av politik så det lär nog bli någon gammal vit gubbe. Och då är det bara att ge Clinton nycklarna till vitahuset. Trumps taktik fungera 1960 men idag är det omöjligt.

Så jag tror inte Trump förstår vad som måste göras för att vinna valet. Han verkar inte alls vilja smöra för minoriteterna och då är det bara att glömma vinsten.
2016-05-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mia love svart och kvinna, Trump slår två flugor i en smäll. Svårt för svarta att rösta emot en svart kvinna. Men som du skriver svarta republikaner ses oftast som förrädare hos det egna folket.

Av det jag hört från Trump så är han inte alls intresserad av en minoritet VP Rubio och Carson rök från hans lista igår.

Trump vill ha någon med lång erfarenhet av politik så det lär nog bli någon gammal vit gubbe. Och då är det bara att ge Clinton nycklarna till vitahuset. Trumps taktik fungera 1960 men idag är det omöjligt.

Så jag tror inte Trump förstår vad som måste göras för att vinna valet. Han verkar inte alls vilja smöra för minoriteterna och då är det bara att glömma vinsten.
Att Trump inte skulle veta vad han håller på med är nästan skrattretande.
Vi får se vad han gör, men vad han än må göra är det ett noga kalkylerat drag som med stor sannolikhet lär gå hem.
2016-05-06, 12:00
Medlem
Fris avatar
Har Trump verkligen uteslutit Ben Carson? Hans temperament kompletterar Trump och han är en outsider politiskt. Om han som politisk kirurg har en plan för anti-Obamacare så skulle det nog vinna röster.
2016-05-06, 12:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Lite kul att de hann göra en poll till i New Jersey innan det hela var över: http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/nj/new_jersey_republican_presidential_primary-3444.html

Trump 70, Kasich 15, Cruz 11

Landslide, landslide, landslide!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in