Citat:
Anledningen till att han går till just Martinger, kan ju vara att Martinger och Holmer enl. uppgift tydligen inte hade de bästa ögon för varandra. Nu tror ju jag inte på Dallas historia. I stället tror jag att Dallas av någon anledning kokar ihop historien för att jävlas med HH. Senare får historien större uppmärksamhet än Dallas föreställt sig. Något som man borde undersöka, för att komma vidare med denna historia är varför Dallas slutade som chaufför till HH och hur hans mentala status var.
Ursprungligen postat av mvagrippa
Rolf Dahlgren går inte till media med uppgiften som han borde gjort om han var ute efter tipspengar och att skapa skandal. Den han vänder sig till 1988/89 är Jerry Martinger, känd åklagare, tungt namn i justitieutskottet och högst upp på listan som tänkbara Justitieministrar inför en borgelig valseger 1991.
En sak jag funderat över är varför JM väntar tiotalet år med att driva saken vidare. Det är oklart när han lämnar sin info till Roland Ståhl på rikskrim. "Det blev bara skit" ska RS sagt när han tog upp saken med Hans Holmer och spaningsledningen, men kronologin stämmer inte. HH försvann från polisen i februari 1987, JM får uppgifterna av dallas i slutet av 1988 eller början 1989.
Ståhl har vid den tidpunkten ingen anledning att lämna uppgifter till Holmer, som inte är polis längre. Är det Martinger som skarvar och ljuger, eller är det något han inte vill säga rakt ut? Hans stöd till Dallas är minimalt under den senares sista levnadsår. Därav kan stressen i "brevlåde-intervjun" ha en logisk förklaring.
En sak jag funderat över är varför JM väntar tiotalet år med att driva saken vidare. Det är oklart när han lämnar sin info till Roland Ståhl på rikskrim. "Det blev bara skit" ska RS sagt när han tog upp saken med Hans Holmer och spaningsledningen, men kronologin stämmer inte. HH försvann från polisen i februari 1987, JM får uppgifterna av dallas i slutet av 1988 eller början 1989.
Ståhl har vid den tidpunkten ingen anledning att lämna uppgifter till Holmer, som inte är polis längre. Är det Martinger som skarvar och ljuger, eller är det något han inte vill säga rakt ut? Hans stöd till Dallas är minimalt under den senares sista levnadsår. Därav kan stressen i "brevlåde-intervjun" ha en logisk förklaring.